Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Monday, November 22, 2010

Pemuda Pas Kedah halang Jualan Buku"Bertajuk "Mohd Sabu Air Mata di Bumi Memali"

Saya telah di beri tahu oleh sahabat saya bahawa Majlis Memperingati 25 tahun Memali telah di adakan baru baru ini ,Buku tersebut telah diharamkan oleh Pemuda Pas Kedah, Sama ada tindakan tersebut benar atau tidak Pas tidak mempuyai apa apa hak untuk mengambil tindakan demikian melainkan menyiasiat kandungan buku itu dan berhujah secera ilmiah sesuai sebagai sebuah parti yang amalkan demokerasi

20 comments:

  1. ABU - Aku Bukan UmnoThu Nov 25, 11:27:00 AM

    La..awat hang sendiri tak mau ulas isi kandungan yg buat buku tu depa haram..? Pasai pa? Hang cerita la kat sini kut kut kita buleh pebetoi..Tak pun, hang pi la Batu 9 tu jumpak Panglima Jihad Memali tu sendiri..tengok apa dia nak kata. Tapi, hang kena pekup la teloq hang tu kejab-kejab..takut kena kasi kut sat gi...

    Haram la..kalau benda tu tak harum..Kena pulak pada batang hidung sendiri..

    ReplyDelete
  2. Mau kena tang depa cepat-cepat haram. Mau kena kat orang jaja satu dunia. Tang depa boleh buat apa saja. Tang orang semua tak boleh buat semua tak betui. Patutnya tok sah dok larang. biaq semua orang baca. Manusia la ni kan dah cerdik. Depa boleh nilai betui ka tak betui. Kalau dah tera sangat jawab saja apa buku tu kata. ni dok larang orang baca. Kalau orang ada akai mesti depa akan kata mesti buku tu betui pasai tu depa larang orang baca. Itulah kata akuuuuuu. Kena berani macam Tun M tu. Buku orang putih kutuk dia pun dia tak kisah walaupun di tuduh membazir bilion-bilion. Sebab dia tau orang ada akai boleh nilai berapa ribu bilion dia bawa masuk Malaysia kalau nak banding dengan orang putih tu kata. minta maaf no. aku tak kira umno ka pas ka. Yang betui kena kata betui. yang tak betui kena kata tak betui. tak kira sapa.

    ReplyDelete
  3. Memali..satu jihad kecil yg mengandungi hikmah tersendiri.. Mencetuskan satu jihad yang lebih besar iaitu melawan nafsu di dalam diri sendiri. Ini yang cuba disembunyi oleh pihak PAS terkini. Lesapnya Tabung Mangsa..., umpama lesapnya prinsip harga diri.. Tiada lagi perjuangan bersandarkan dasar dan matlamat, bilamana kuasa dan harta didepan mata.

    Yang ada cuma marhaen biasa menadah doa...agar pimpinan tak dibuai leka.

    Salah satu dari marhaen tu...hang la Undertaker.. Sayang sekali..peristiwa Bukit Uhud bakal kembali...seunik peristiwa Memali...

    ReplyDelete
  4. pedih3x....pedih ulu hatiku

    ReplyDelete
  5. Buku ni saya tak mahu Ulas tetapi lebih baik Pesan dan baca dan siasat dan kaji segala kebenaran nya.Mangsa Memali kan ramai boleh hubongi mereka dan juga pengarang sekiranya buku ini ada unsur fitnah kita istiharkan kan haram dalam blog ini tetapi misti buktikan dan pembaca boleh nilai.Atau Kedua belah pihak buat dilog terbuka dan bentangkan secara telus.Bincang cara ilmiah dan fakta dan saksi bukan maki hamun atau emosi.Kita pegang pada kebenaran...dan kita cari kebenaran.Nak tuduh fitnah takut benar saksi banyak dan perkara ini telah di ketahui umun Penduduk dan mangsa Memali tahu hal ini.Kalau tuduhan itu benar dan kita nafikan maka kita mengkianati para syuhadak dan perjuangan Al Marhom Ustaz Ibrahim.Tapi kalau sebaliknya maka ianya jadi fitnah maka pihak terlibat wajib tarik balik dan mohon maaf.Kita misti bersikap telus.Sama sama kita cari Kebenaran.

    ReplyDelete
  6. Salam. Undertaker,

    Walaupun nama hang brutal, aku tau hang ni baguih orangnya.
    Berapa kerat sangat orang nak cari kebenaran tambah-tambah bagi depa yang dah rasa cukup benar didalam perjuangan yang lanie diberi kemenangan??? Pasai tu la yang buleh buat banyak pasai duk jadi tu..

    Dasar dan matlamat cantik macammana pun, perlu dinilai dari perlaksanaan. Jangan duk buat sembarangan halal kat kita, haram kat orang..Cerca sesama mukmin punca bala jugak bro..Mau kata Tok Guru sebut saja, huuiih...pakat terpegun kagum.. Hat yg baguih, tak pa la nak ikut.. Nak meluat sorang-sorang, lantak pi la..Jangan sampai duk buat fatwa tak tentu pasai..sat gi ramai yg pakat ikut..Berjuang ni kena la pakai akai.. Ni sampai ada yg pi tidoq tengah jalan..tak pasai-pasai emosional terlebih dari pemimpin..pada hal, kita tengok MB dia..duk terbayang muka Ngeh Nga..jadi pak lawak saja..Game 16 Sept punya hal..amik habuan tergadai..Dah tu...mula la sumpah seranah...apa daa..

    Peristiwa Memali ni pun, banyak hikmahnya. Ujian tu tetap ada. Panglima jihad pun boleh tersungkoq dek harta dan kuasa..Amanah bro...amanah.. Bukan senang nak pegang bila dah senang. Allah Maha Adil bro...kita nilai lah dahulu keadilan, kebenaran dalam jemaah yg duk ada.. Benda duk jadi depan mata..Dulu tak nampak..tak pa la pasai kuasa tak dak.. La..??? Jangan duk sebut pulak kuasa mutlak tak dak..tu statement tai-chi tu...

    Nak cari kebenaran ni..kita kena kenai la kebenaran. Kebenaran ni bukannya kita buleh nilai dengan ketokohan seseorang. Bila kita dah kenai kebenaran, barulah kita boleh tau sapa pemiliknya.

    ReplyDelete
  7. Kebangkitan rakyat terletak pada semagat dan keyakinan terhadap sesuatu fahaman justru tak hairanlah dalam peristiwa Tenamen Square di Chaina bukan saja tidur tetapi di gelek oleh kereta kebal pun ada.Mlah di tempat lain hingga membakar diri bagi menunjukan protes.Ini sikap manusia yang manusia sendiri tidak boleh kawal.Pokoknya rakyat mahu suatu perubahan dalam pemerentahan negara ini.Rakyat mahu perubahan yang dari sudut sistem justru sistem yang lebih adil dan yang teradil terdapat hanya lah dalam syariat Islam.Manusia khususnya rakyat Malaysia akhirnya akan berjumpa dengan keadilan tersebut apabila tiba masanya nanti insyaalah.Cara islam naik adalah kesedaran dari rakyat melalui hasil dakwah yang di laksanakan oleh para pendakawah melalu bebagai manhaj termasuk berpolitik.Aklak merupakan ciri utama dalam meyampaikan dakwah.Mengajar manusia khususnya rakyat Malaysia menolak Rasuah,peyelewang kuasa,yang merupakan amalan UMNO/BN merupakan dakwah dalam bentuk politik.Amal Makruf Nahii mukar merupakan tugas wajib setiap muslim di semua peringkat mengikut kadar dan kemampuan dan ilmu yang di miliki.Soalan pegang pada pendapat tok guru pada maslahah yang tertentu adalah harus bagi melaksanakan misi dakwah sebab Rakyat Malysia khusnya melayu masih jahil tentang politik Islam yang seperi mana terukir dalam sirah Nabi.
    Siapa kah contoh pimpinan yang terbaik di zaman ini khususnya di tanah air kita yang masih tinggal untuk di contohi sebagai pimpinan yang terbaik? harap tuan dapat cadangkan wahai saudara ABU !!!

    ReplyDelete
  8. Salam. Wahai yg tak bernama, boh la nama..agar senang kita berbicara. Rumah ni pun tak ramai pengunjungnya. Molek sangat sekadar nama samaran, indah dikenang sebagai kenalan persaudaraan.

    Aku harap sangat agar hang teliti dan dalami apa yg cuba aku sampaikan. Spare sikit satu ruang dalam hati buat habuan untuk renungan. Banyak benda kita duk rasa betoi kat kita, melainkan mai satu benda/kejadian hempok ataih kepala, baru kita nak kelam kabut pikiaq.

    Tak ada pasai aku nak perlekeh satu perjuangan yg menegakkan yg hak. Sesungguhnya, itulah yg dituntut bagi setiap yg memimpin, meletakkan keadilan mengatasi segalanya. Sebab tu aku habaq, nak bagi adil, kenalah tau beza hak dan bathil. Kenal betui-betui kebenaran. Jangan pakai tauk benar seseorang ataih ketokohan seseorang. Tak kiralah macammana pun penerampilan dia. Senang sangat aih nak paham.

    Nak protes berdemo pun berpada la.. Study dulu isu tu..jangan emo sangat. Batas tu tetap ada dalam agama. Tak kan la hang nak pi bakaq diri semata nak tegak hak didepan pemimpin yg hang anggap zalim? Kena tengok juga zalim kut mana? Takkan la semua zalim kut..PAS tak zalim langsung..( tidak tak hilang la Tabung Memali} Slow skit.. Nak perubahan macammana pun, sikap tu wajib kena kawal. Janganlah samakan tidoq depan army tank dengan tidoq depan kereta sultan. Tak dak pulak orang yg zuhud beragama Pas nak nasihat..Tu baru mamat mana yg pi tidoq.. Mau kata tok guru buat silap pulak.., sapa pulak yg nak pi nasihat???

    Satu kebangangan/kebodohan wujud dalam satu jemaah yang membawa kebenaran, akan memadamkan cahaya kebenaran tu.. Pasai tu, jangan emo tak tentu pasai..

    Pimpinan yg terbaik untuk dicontohi di zaman ini kat Malaysia?? Hang tanya aku?? Masalahnya, ada ka..?? Kena paham la.. Nak buat contoh secara keseluruhannya lapih kita ni..mana la ada.. Kena rujuk la apa yg Nabi buat dan suruh.. Kan aku dah habaq.., yg maksum cuma Rasulullah saw dan Ahlul Baitnya saja.. Nik Aziz tak maksum...Hj Hadi tak maksum...Harun Din pun tak maksum... Masalah yang duk jadi dalam Pas aku duk tengok..masalah taksub...Hang taksub kat Nik Aziz sampai hang kata pimpinan lain munafik.. Sat hang kata cuma perbezaan pendapat...sat hang kata lain.. bila benda tu tak serasi dengan hang.. Last-last sapa yg munafik???

    Agak hang la..selain dari Azizan Sala ni...sapa la lagi yg layak pimpin Kedah ??? Hang habaq mai tengok..

    ReplyDelete
  9. Haa..ni ada berita terkini dari Malaysiakini..
    Nik Aziz sedia terima Kit Siang sebagai TPM

    "Bagi kami, kita anggap ini negara demokrasi. Jadi kita tidak boleh melihat pada satu-satu bangsa.

    "Apa yang penting kita mesti lihat dasar (parti yang memerintah negara),” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat exco hari ini.

    Beliau mengulas kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mencadangkan Lim dilantik sebagai timbalan perdana menteri jika Pakatan Rakyat berkuasa.

    Menurut Nik Aziz, pakatan Rakyat mempunyai kelebihan kerana PAS sebagi parti Islam bertanggungjawab menegur mana-mana parti dalam gabungan itu berhubung perkara berkaitan Islam.

    Justeru, sebarang perbalahan jika Pakatan Rakyat melantik seorang timbalan perdana menteri bukan Islam tidak timbul.

    "Bagi saya, MCA dan DAP sama saja kerana kedua-dua parti tidak mempunyai elemen Islam. Tetapi DAP dalam Pakatan Rakyat ada kelebihan kerana PAS boleh tegur,” katanya.


    Okay...perut aku sakit dah...

    ReplyDelete
  10. Kita sering membuat andaian buruk terhadap sesuatu kaum yang lain ini atas dasar semagat perkauman ini sebenarnya kelemahan kita.Dari sudut perlembagaan tidak pernah menyebut tim.PM misti orang melayu.tak salah TGNA cakap macam tu.Ini adalah kebenaran yang ter maktub dalam pelembagaan.Ketuanan melayu adalah ciptaan UMNO atas dasar asobiah sempit bukan nya ajaran Islam atau orang melayu.ketuanan Melayu.Melayu baru ,Melayu GLOKAL semuanya selogan sempit ciptaan UMNO yang semakin nazak.UMNO ada element Islam hanya sekadar gimik saja tetapi dari segi pelaksaanannya siapakan yang menekan dan mezalimi umat Islam siapa,siapa yang tarik peruntukan Kewang Untuk SAR peringkat Pusat? yang rompak harta Orang Melayu Islam ,Siapa yang melakukan rasuah berbilion ringgit hasil wang cukai rakyat,Siapa yang meruntuh kan masjid dan juga rumah berhala siapa yang menahan pejuang Islam dalam Penjara ISA,dan banyak lagi.Bagi saya MCA UNNO.MIC sama saja nak jaga kepentingan Pemimpin bukan nak jaga Rakyat.Tetapi DAP belumlagi lakukan apa apa tekanan atau mehalang cita cita islam se cara fizikal.Hanya andaian nagatif terhadap DAP sahaja dari puak Umno BN bagi mengekalkan status Kuo.Pulau Pinang walau pun DAP baru Perentah tetapi nampak jelas dan nyata mereka mendahului semua pemerentah ter masuk KEDAH dalam menjaga kebajikan Orang islam.Kedengkian UMNO yang membuat berbagai fitnah dan tuduhan.Rakyat mernilai dari sudut pelaksanaan bukankan nilai dari segi niat.Karpal sing tak mahu negara Islam itu hak dia.Tetapi Umno yang mengaku Islam dah 50 tahun Memerentah mana tugas dan tanggong jawap melaksanakan syariat Islam.Yang ada hanya syiar seperti masjid atau simbol tapi bukan syariat.UMNO sendiri Anti Pemerentahan Negara Islam apa beza dgn DAP??? saya guna hujah anda.Klau UNNO menghormati Perlembagaan Negara yang memberi hak pada siapa saja menjadi Tim.PM maka isu yang di buat TGNA tak perlu di mainkan ini akan memakan diri UMNO sendiri.Ketuanan Melayu dan Kelebihan Bumi Putra dalam perlembagaan adalah dua perkara bebeza.Jangan kelirukan Rakyat. Rakyat dah bijak

    ReplyDelete
  11. Banyak andaian nagatif dan fitnah yang di buat terhadap Negeri Pakatan Rakyat yang di Terajui PAS,PKR,DAP.PR menang Sebab Ujudnya Pakatan Tiga Parti Pembangkang di ketika Rakyat mahu Perubahan dan dah Bosan dengan Pemerentahan UMNO/BN 50 tahun Memerentah telah membawa kehacuran pada Rakyat serta bangsa melayu itu sendiri.UMNO/BN tidak gerun dan mustahil boleh dikalahkan sekiranya semua parti Pembangkang PAS.DAP dan PKR di peringkat Pusat Berjuang bersendirian.Tetapi AMNO/BN akan rasa terjejas malah akan hilang kuasa sekiranya PAKATAN tiga buat Parti terus kukuh dalam PRU akan datang.Ini issu sebenarnya.Oleh itu untuk UMNO/BN kekalkan status kuo di peringkat Pusat maka perlulah menghancurkan Pakatan Rakyat atau laga lagakan Pakatan Rakyat dengan menimbulkan berbagai isu Ugama,Perkauman,dan juga hasutan Dalam Parti seperti apa yang belaku dalam PKR.Menimbulkan isu dasar parti dan mengujudkan keyataan kontravesiol semata mata untuk ujudkan kekeliruan pada peyokong serta meruntukkan Pakatan Rakayat .Sekiranya PR rakyat berpecah sudah tentu sifir politik hukum akal UMNO/BN akan terus memegang kuasa di peringkat Pusat.Formulanya mudah.PAKATAN PECAH UMNO/BN terus Memerentah .

    ReplyDelete
  12. samb

    Sebab itu setiap hari segala isu di mainkan dalam Media perdana supaya fahaman ,soal,dasar,parti,maruah dan sebagainya di main kan oleh Media.motif sebenarnya ialah supaya rakyat hilang kepercyaan pada Pakatan Rakyat.Kerja UMNO/BN sekarang ini hanya tinggal satu ajenda ter akhir ia itu ujudkan sausana konflik dalam parti parti Pakatan.Timbulkan isu dan lagakan pimpinan dalaman parti contohnya pendapat Nik azik bercangah dengan Ketua Dewan Ulamak PAS tentang isu ketuanan Melayu dan banyak lagi isu seumpamanya di mainkan.Pada Rakyat di ujudkan andaian kononnya DAP memperkudakan PAS,,,di selangor DAP ketepikan PAS dan banyak lagi.Di Pulau Pinang DAP menindas orang melayu issu semasa yang di bangkit kan oleh Media barua UMNO/BN semata mata nak lagakan parti politik Pakatan dan megelirukan rakyat.Matlamat UMNO?BN hanya satu untuk dapat kembali UNDI dalam PRU 13 dari rakyat supaya mereka terus berkuasa.Matlamat ini akan gagal sekiranya Pakatan Rakyat terus kuat dan terus berpakat.Maka Untuk UMNO/BN menang Pakatan Rakyat misti di hancurkan dan di biarkan berjuang sendirian.Oleh itu pimpinan terbaik masa kini untuk pimpin Pakatan Rakyat ialah TGNA sekiranaya tiada DSAI.Soal dasar parti boleh bincang selapas dapat kuasa peringkat pusat apa bila beberapa rang undang undang di pinda bagi parti parti melaksanakan dasar parti mereka sekiranya di beri kuasa...itu tak jadi hal.Pokoknya UMNO/BN harus tumbang di pusat dengan kekuatan kekukuhan PR.Sementara itu Masalah dalaman Parti perlu di beri perhatian serious mana mana pimpinan peringkat Negeri yang telah memegang jawatan seperti ADUN,MB atau EXCO harus di bersihkan dari amalan Kroni,rasuah atau mempuyai sikap seperi UMNO.Ini untuk kebaikan parti dan juga Pakatan keyakinan rakyat harus dipertingkatkan dari segi keyakinan.Sebab itu dua orang Individu di Kedah yang memegang jawatan besar dalam Kerajaan dan juga Parti harus di rehatkan kerana mengujudkan kekeliruan dan amalan politik cantas serta rasuah habuan jawatan.MB Azizan dan Yusup Husain harus turun.Kamu sudah bangrap dari segi idea untuk mentabir parti dan Negeri.Rakyat khususnya Kedah dah nampak.Kamu sibuk dengan mengaut habuan>Ekonomi Kedah tidak bergerak manakala rakyat terus tertindas.Pentabiran kamu mengikut nafsu dan kroni bukan mengikut dasar yang di perjuangkan sikap ini amat membahaya pada Pakatan Rakyat secara keseluruhan bagi mencapai matlamat menjatuhkan kerajaan pusat bagai mencapai matalamat memperbaiki sistem yang lebih adil supaya rakyat hidup lebih sejahtera secara keseluruhan.Pokoknya rakyat mahu perubahan yang lebih menjamin kebajikan rakyat dan di pimpin oleh tokoh politik yang bersih serta ber aklak mulia,serta penuh idealistik dan keadilan sejagat.Pulau Pinang mendahului semua ini secara fakta.Cuma andaian buruk dan fitnah dari UMNO/Bn bagi mengujudkan sausana kekeliruan antara orang melayu justru kembali sokong UMNO.itu saja yang ada pada mereka melakukan segala bentuk sabotag.Bayang kan kalau Lim Guan Eng jadi MB Kedah dan kedua duanya bersaing dalam pilihanraya untuk berebut kerusi MB dan pengundinya yang terdiri dari berbilang kaum nisbahnya hampir sama.Agak agak siap yang akan menang kerusi tersebut.Adakan Azizan Razak boleh Yakin Menang?????.Rakyat sudah faham politik kuasa di tangan Rakyat kita tidak mahu PR kedah gagal di kedah sementara AZIZAN pulang ke Bangi dengan simpanan wang Elau dan gaji ber juta RM dan Pak chop Husain dengan Tanah semakin banyak serta CRV barunya di letak dalam Rumah Besarnya tetapi Rakyat Memali terus mencela dan memaki hamun beliau.Rakyat bersedia untuk berkorban untuk perubahan tetapi janganlah pemimpin Politik yang di beri kuasa sibuk kumpul habuan.Hancur lah kamu jawapnya.

    ReplyDelete
  13. Tudia hang...macam transkrip ceramah Batu 9 pulak hang berhujah.. Adeh...letih aku..Aku kalau jadi MB.., gerenti aku amik hang jadi CEO mana-mana company punya...

    Aku nak keluaq sat ni...Beli rokok sat.. Godaan dajjal yg tak dapat aku tepih sampai lanie..Nanti kalau free.., aku sembang lain..

    * hang still tak boh nama no...Gaya mcm penulis blog ni.. nak meneka dalam kesamaran ni yg aku tak brapa syok..Boh la nama...(kali ke 2 aku remind..)

    ReplyDelete
  14. Ok. Aku sambung balik di keheningan malam yg sepi ni.

    Hang ceramah apa kat ataih tu kat aku?? Panjang berjela sampai merewang tak ketahuan punca. Mau kata aku layoq berita Nik Aziz setuju Kit Siang jadi TPM, hang melalut ceramah pasai ketuanan Melayu la..glokal la...bla..bla..Letih betui aku..Kan aku dah habaq.., ABU - Aku Bukan Umno..

    Yang hang pi ceramah sakan..macam orang politik pulak..Hang orang politik ka?? Depa nak berpolitik..biaq ke depa la..Depa dapat gaji besaq..elaun besaq..pencen pun ada..Tak pa la kalau depa cakap modai tu..Hang pun tak kan nak jadi orang politik pulak..

    Hang ingat Azizan Sala amik kisah ka apa yang hang duk hingaq dalam blog ni??? Tarak pasai le...Hang ingat tarak sapa ka duk pi nasihat dia sepatah dua?? Mesti la ada kan..kena jerkah sekali dua.., pakat diam la lepaih tu.. Ni aku nak habaq kat hang, terha duk duduk dalam satu jemaah tu..Apa satu pun tak tembuih..Pasai pa.?? Pasai dia dah ada KUASA.. Bila dah tak buleh buat apa.., timbul la blog mcm hang ni.. Prong prang..prong prang duk dedah...Peduli apa dia..Tu yang ada sorang dua duk terjah tuduh hang kuncu sesetengah puak..Puak mana?? Puak dalam PAS jugak.. Senario ni semua yang duk jadi dalam PAS.. Tapi.., tak kecoh la.. Semua pandai cover line...

    Kalau dah dalam kain sendiri pun..ada yang dah buleh jadi setan bisu.. apa mungkin yg hang confident Kit Siang kalau jadi TPM hang buleh pi bagi nasihat?? Ooo..pasai Guan Eng baguih lagi dari Azizan?? Contoh dah ada??? Kira puak DAP ni baguih lagi dari Umno?? Kira walau DAP ni cina..tapi persamaan dari segi nak tuntut keadilan tu sama dgn PAS???

    Banyak sangat ka persamaan antara orang PAS dengan DAP??? Banyak sangat ka perbezaan antara orang PAS dengan UMNO???

    Cari la titik temu.. Aku malas nak taip panjang-panjang..letih..dan ngantuk..Aku menempek kat sini pun bukannya nak berdebat dengan hang..Aku tau hang frust macammana dgn pimpinan Azizan Sala ni..Pasai tu la aku tanya hang, sapa layak ganti dia..dalam Pas... Hang tak jawab pun... Tak dak la kut.. Kut hang nak import Guan Eng mai Kedah..tak tau la pulak.. Mana la tau..kut kut Nik Aziz bagi..

    ReplyDelete
  15. hik hik hik hik....
    Jin Pakai Tocang

    ReplyDelete
  16. Nak bagi faham politik keseluruhan kata orang putih "Smoke it out" then you will see the Devil

    ReplyDelete
  17. hik hik hik hik...
    Kalu tanya itu PAS org, tentu lah baaaanyak bezanya antara PAS dan UMNO, pasai apa....pasai PAS parti Islam UMNO tidak. PAS berpelembangaan Islam UMNO tidak. Jadi PAS la betui..tak kisah lah cam mana pemimpin dia dok perintah asalkan perlembangaan dia betui dan dia lawan UMNO, pastu semua suka...sebab org tak suka UMNO. So apa PAS buat semua dikira betui la...ada org boleh kasi 17 sebab UMNO perlu ditolak, PAS plak takde la sampai 17...ada kot 2,3.

    ABU, hang punya analisis, aku rasa bertepatan dgn realiti semasa. Penyokong PAS ni lepas dgr ceramah kat bt 9 tu, habis la hujah hang. Depa tak pikiaq dah...bila dah syok dgr fakta/auto Setat Ajijan tu....bersatu kembali pasai perlembangan sama. apa org kata? bertaup kembali..camtu la. Macam mana depa bila dapat KUASA dan laksanakan tanggungjawab, sapa berani nak tegoq? Ust. Hadi ke? Ust harun Din ke?..kalau penyokong PAS, dgr hujah hang, depa senyap la sat, lepaih tu aktif balik syok dok kutuk UMNO jer. kat situ saja mentaliti depa....tatau la, ye tak Undertaker?

    ABP - Aku Bekas PAS

    ReplyDelete
  18. atiq kta:ampa d0k wt pala pa??pkiaq GENJI tk0wt dgn ampa ka???

    ReplyDelete
  19. Apakah walak pada pimpinan macam Azizan ni merupakan satu akidah pada PAS.Maka seungguhnya Ahli PAS ni Walak tak ada batas

    ReplyDelete
  20. silap kali walak, jd geng almaunah..tu pun kes walak tak da batas la. komen pemimpin skit, dah kena tak ikut walak...podah..mengHamPAS kan...

    ABP

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja