Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Sunday, April 17, 2011

Azizan tambah dosa

Berlalu sudah PRN Negeri Sarawak .Lima kerusi yang di tandingi PAS semuanya tak menang.Selalunya alasan yang kita berikan ialah kita belum menang itu sudah jadi budaya dalam PAS sama alasan itu untuk menyedapkan hati hati kita supaya tidak putus asa atau menutup kerlemhan yang sedia ada.Apakah kita tidak mampu memperolehi walau pun satu kerusi di sebabkan oleh tidak cukup syarat untuk di anugerah kemenanagan atau sebab kita masih gagal mengushakan segala syarat untuk menang atau kita leka dengan habiuan dunia yang sedikit maka tanggongjawap pemimpin PAS kita terhadap perjuang menjadi cair.Rela Syahid atas katil dari syahid di dalam penjara atau di jalan raya.


Sedang kan parti lain dalam Pakatan berjaya menambahkan Kerusi adam DUN Sarawak.Tuhan memberi kemenangan pertambahan kerusi pada DAP dan PKR munkin kerana kerja buat mereka yang bersunguh pengorbanan yang tinggi pemimpin mereka .meninggalkan segala kepentingan dan habuan dunia berada dalam satu saf bersama sahabat yang lain.Hampir semua MB dan Ketua Menteri turun ke Sarawak berada di barisan hadapan menakis serangan musuh.Tetapi yang paling meyedihkan.Azizan Razak atau di kenali dengan Zan Sala sampai sudah tak nampak muka di bumi Sarawak.

Apakah beliau terlalu kenyang seperti ular sawa yang telah menelan seekor babi hutan yang memgambil masa seminggu untuk bergerak. ,beliau patut rasa malu pada tok guru yang lanjut usia ia itu Tok Guru Nik Aziz turut serta dalam petempuran tersebut.Ramai pengundi Sarawak tertanya tanya mana meriam besar PAS.Pemimpin yang bertaraf MB seperti Azizan membiarkan seorang yang sama jawatannya ia itu Tok Guru Nik Aziz yang telah lanjut turun seorang diri berjuang sendirian Mana Zan Sala.? MB Dari Parti PAS kenapa beliau tak mahu bersama dengan Pakatan.

Apa alasan Aziazan !!!dia dimana semagat perjuangan Aziazan selama ini.Apakah Zan Sala sedang melakukan satu pengkianatan pada jemaah atau masih di alam seselesaan menikmati habuan duniawi yang sedikit.

Demikianlah sikap yang amat tercela lagi yang didedahkan sendiri oleh Azizan contoh yang jijik yang di tunjukan Azizan pada Ahli Pas dan generasi pejuang Islam yang akan datang.

10 hari tempoh berkempin tak bolehkah tinggalkan kerusi MB itu walau pun sehari untuk turun membantu PAS Sarawak sepertimana pemimpin Pakatan Rakyat yang lain sedangakan dan perjuang PAS yang tiada jawatan dalam kerajaan dapur yang belumtentu berasap sangup tinggalkan anak Isteri tinggal bersama sama Iban,Dayak dan sebagainya di rumah panjang ,makan meggi hampir setiap hari . Azizan berada dalam bilik hawa dingin,makan enak memandu S350 pulang rumah kira habuan.Maka terbukti lah segala tuduhan bahawa Kedah aku Punya ,Parti Hampa Punya..

Yang paling menyedihkan lagi masih ada kawasan di KEDAH yang calonkan beliau sebagai calon Tim Presiden PAS dalam muktamar pemilihan yang akan datang.Bagi saya niat nak calon orang seperti ini pun dah rasa berdosa ini kan pulak sangup menerima segala pembohongan beliau selama ini.PAS Kawasan yang calon kan Zan Sala betanggongjawap terhadap kemusnahan parti sekiranya orang seperti Azizan terus memimpin Parti.Pak Chop tentu ada banyak alasan untuk pertahankan Azizan tetapi walau apa pun alasan yang akan di berikan oleh Pak chop untuk Pertahankan taukeynya namun Azizan telah pun menonjolkan dirinya pada ahli PAS yang lain betapa busuknya najis Azizan yang di lepaskan terhadap jemaah dalam kontek PRN Sarawak ini.Begitu juga sikap beliau yang tidak turunnya bersama pimpinan PAS yang lain dalam banyak PRK yang lalu.Saya dah tak tahan dengan Najis Azizan yang berbau pekong seperti UMNO.Munkin Ramai lagi penjilat beliau yang masih tidak di beri hidayah dalam megenali siapa Azizan Razak yang masih sangup hidup dalam dunia kebusukan atau tercari cari dimana datangnya pekong bau busuk yang amat sangat.

Ini lah rialiti sebenarnya akibat dari cita cita mencari habuan duniawi mengejar jawatan dalam parti untuk jadi MB dan setelah terlempas lehernya maka najis pula di lepaskan pada jemaahnya sendiri…Selagi ada pemimpin PAS yang cinta kan dunia takut kan mati selagi itu lah hasil perjuangan seperti pasang surut air laut.

7 comments:

  1. askum. ana baru sahaja pulang dari pakistan.malam tadi dalam kul 10.untuk makluman, mb kedah dah terima surat meminta dia letak jawatan..dari segi gaya dan lenggok bahasa dia sudah akur akan kehendak orang pas. dia juga bertanya kepada kawan ana siapa yang akan ganti dia nanti.. kawan ana jawab tn haji najib fahmi. kawan ana cakap dia senyum pun tak.. tapi dia tepon istana on the spot. dan dengar khabar surat ana kepada pegawai sultan mungkin da sampai da kot..tahniah diucapkan kepada dato seri tn haji najib fahmi..kami cukup berbangga dapat menteri besar baru seperti kamu..by the way business man pakistan sudah menyiapkan bon sebanyak 2b untuk dicarikan jika menteri besar baru kita nanti angkat sumpah.ini semua adalah berkat daripada tn haji najib fahmi yang mampu menarik pelabur dia seluruh dunia.. kepada tuan haji vanuezuela dan pakistan sudahpun bersetuju untuk berkerjasama dengan kedah setelah dato seri tn haji najib fahmi mengangkat sumpah sebagai menteri besar baru..takbir.

    ReplyDelete
  2. Tak ada kena megena dengan tajok forum ini.Mimpi ke atau nak buat cerita provokasi.Atau dah jadi Pakistan jual karpet.

    ReplyDelete
  3. merapu tak sudah...MB Azizan masih MB lg. Beliau tidak akan meletakkan sebarang jawatan. Itu hanyalah omong kosong pengikut taasub tn hj. najib shj @ cerita didolak dalikkan oleh UMNO atau PAS sendiri.

    Dahla, setakat venuzuela dan pakistan pun hingaq tak habis. apa yg bangga sgt tu?? Kalu bawa masuk pelabur berbillion2 ringgit takpe la...setakat naik kapai terbang, sembang sejam dua dgn ntah bisnessmen penipu pun dah cakap lagak...piigidahhh

    ReplyDelete
  4. Aduusss!!! Makin menjadi-jadi sawan babi orang PAS la nie....

    ReplyDelete
  5. Anony 06:21. Usaha hg hantaq srat kat istana rokmen hj najib jd MB Kedah ganti azizan tu,hamba respec la. Hg pi pulak venuzuela dan pakistan tolong cari pelabur masuk kedah lepas hj najib jd MB, lagi besaq pahala. Hg memang layak jd SUK, krn bertanggongjawab,prihatin pd nasib rakyat kedah.Moga2 Allah berkat usaha hg di dunia ni, akhirat...?

    ReplyDelete
  6. biaqpi kat dialah dia nak pi mana pun. yang penting dia sokong tn haji najib tu..hampa ni pun satu.orang sokong pun marah, tak sokong pun marah.

    ReplyDelete
  7. Betoi kah kontigen PAS kedah pi bantu PRN Sarawak baru baru ni PAS kedah hanya bawak modal RM 15 ribu saja. Gaji and elaun Azizan dah kaut lebih dari Rm 2 juta.Exco dan Yb pun beratus ribu tak kan infak balik pada jemaah untuk bantu PRN Saeawak 15K Saja.Sabit lah pun petugas PAS dari senanjong makan meggi saja kat sana.Tim Presiden pAS anak Mad Isa pun bagi Rm 10k derma peribadi pada PJ Sarawak.Waduh hebat hebat Tim.Preseden kita ni Kena pada masa dan tempatnya pula tu.Maklum lah pemilihan dah dekat.Kata orang putih "when there is an event there is an opotunity"PJ Kedah @Mb tak reti kah main politik dalam hal ini.Asik politik poket habuan saja kah jemaah jadi carca morba peduli apa !!!!!Kedah aku punya Parti Hampa Punya"Rm 15 K kalu bagi kat Pak Chop beli tanah lagi bagus atau buat hantaran belanja exco kita yang baru perolehi orang baru (bini muda) muda pulak tu.Maaklumlah tambah nilai dah habuan banyak kena tambah nilai tak salah aaaih.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja