Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Sunday, April 3, 2011

Beri 10 Sebab kenapa Azizan Harus di Rehatkan .

Kepada pencinta perjuangan yang Iklas dalam menjalankan tugas,menilai,memantau,mengukur segala kesan  pentabiran Parti dan Kerajaan Negeri Kedah.Dengan Iklas nya saya ingin memimta pendapat anda secara rengkas  beri 10 sebab yang paling menasabah kenapa Azizan Razak harus di rehatkan dari semua jawatan dalam Parti dan Kerajaan,Kalau lebih bari 10 pun tak apa.

19 comments:

  1. 1. Selaku MB, gagal sebagai pemimpin berakhlak Islam. Lbih byk mendatangkan fitnah pd Pas
    2. Selaku PJ tdk berwibawa menyelesaikan masalah dalam Pas Kedah. Contoh di Pendang majoriti Ajk Kawas tak jaw yg di ketuai tokguru Hj Rahim
    3. Terlalu menampakkan sgt pertelingkahannya dgn bekas SU Kawasan Jerai, Hj Najib
    4. Ada rekod di klinik Dr Hamdan, dia pernah pukul isteri hingga cedera serius
    5. Selaku MB, tidak prihatin pd SAR. Lbih utamakan sekolah Cita dan Tamil
    6. Selaku Pengerusi SADAm gagal memberi khidmat terbaik dlm sistem bekalan air pd rakyat dan tindakan menghentikan khidmar Pos Malysia menerima bil air, satu langkah paling bodoh dan menyulitkan rakyat
    7. Selaku pengerusi SADA tidak bertolak ansur dgn bil tunggakan air Pondok Pak Ya, tetapi tolong langsaikan tunggakan letrit sekolah Cina seluruh Kedah dgn peruntukkan 200 ribu ringgit
    8. Galah melaksanakan tugas sebagai MB yg telus. Mengamalkan sistem jaga kroni dan cantas musuh, Macam Unmo
    9. Menganugerahkan jasa kpd Tun Mahathir di Langkawi brp bulan yg lalu, sedangkan Tun membunuh syuhada Memali
    10. Tidak menangani isu Memali dgn bijak
    11. Tetap pertahan Pakcop walau ada bukti salahlakunya.
    12. Kemahannya mentadbir negrri, akan menjejaskan sokongan rakyat pada Pas pd PRU 13.
    13. Menjauhkan diri dgn institusi agama Kedah. Contoh,berlakunya demontrasi oleh pelajar Tahfiz di Insaniah
    14. Prestasi bolasepak Kedah merudum krn tak mampu nak urus.Dah jdi kuda tua dlm padang.
    15. Tidak serius menghadapi isu Mahfud letak jawatan sebagai Pengerusi Kedah Sato.
    16.......lebih 100 perosak agama, parti dan bangsa

    ReplyDelete
  2. Selain dari hujah di atas ada 10 lagi dari sudut phsikal
    1..Azizan dari segi phisikalnya kesihatan sudah kurang mampu.banyak penyakit kronik seperti,kencing .manis,darah tinggi dan terpaksa hidup diatas kos perubatan yang terlalu tinggi.Beliau kerap kali di lihat mengalami symptom ubat yang serios akibat dari banyak pill yang harus di makan setiap waktu.(Side effact)Ada pill yang kosnya Rm 800.00 sekali mengadap kat orang Kedah.Semua kos rakyat kena tanggong.
    2.Symptom ubat lah yang buat kadangkala darahnya tak stabil dan mindanya kadangkala jadi tak tentu arah dan panas baran,suka jerkah orang dan cepat naik marah dan di ikuti denagn amalan peragai buruk memukul isteri.Tak sesuai jadi pemimpin yang di istilahkan sebagai Pemimpin gerakan Islam.
    3.Azizan bukan kaki Ibadat pada malam harinya sebab pada siang hari beliau terlalu kuat berkerja mengikut minda yang terhad.Manakala tanggong jawapnya amat besar lagi mencabar.Letih berfikir terus lena.
    4.Kemampuan phisikalnya amat bergantung pada jiwa yang kuat.Jiwanya kuat di pengaruhi oleh nafsunya yang tinggi serta semagatnya yang ingin meneruskan cita cita hawa nafsunya.Tiada kena mengena dengan kekuatan keimanan.
    5.Nafsunya yang kuat menyebabkan kadang kala sudah tidak seimbang dengan keupayaannya kesihatan kita tahu kerap juga doktor nasihat beliau supaya bererehat tetapi sebab nafsu kuat dan takut mengalami nasib yang sama macam Syed Razak maka di gagahkan juga walau pun mindnya tidak berupaya.Pokonya tiada berhidayah dan pertunjuk yang jelas.

    ReplyDelete
  3. 6.Idea Azizan sudah bangrap dan korrup idea politik mau pun idea pentabiran.Sebab Azizan tidak mampu berfikir panjang.Idea yang sedia ada sudah tak berkesan dalam banyak mengalami nagatif effect pada parti dan kerajaan.Azizan sudah tidak mampu berdiri sendiri dengan melahir kan core idea yang boleh menghasilkan political Impact dan human Resources ynag berkesan dimana banyak yang di bazirkan Modal Insan dengan sengajakan.Beliau perlu kroni sekelilingnya untuk beri sokongan segala tindakannya dan pengampunya untuk bertahan.Sepatutnya sebagai pemimpin yang berkesan harus mampu bertahan atas keupayaan dan keberkesanan Idea yang tersendiri .setelah di terjemahkan dalam pelaksanaan yang berkesan dan mampu mendapat Political Momentum pada dirinya sendiri.Contohnya berpegang pada prinsip dan melaksankanya dan berhasil menemui kejayaan.Kejayaan membuktikan kemampuan.
    7.Sikap Zuhud yang sepatunya ada pada diri seoarang pemimpin sudah hilang dalam dirinya akibat di telan habuan yang terbentang luas.Nafsu sudah makan diri.
    8.Beliau menyusahkan Rakyat apabila nak sediakan makanan untuk apa apa jamuan misti mengikut daitnya yang tidak akan menjejaskan kesihatannya.Contoh nya buat Gulai Beliau akan jerkah"OOO iHampa boh banyak mana garam haaadalam gulai ni"Ini lah telatah Azizan yang sering dengar seolah olah orang taku mati cepat.
    9.Kerismanya sebagai pemimpin telah pun jatuh merudum akibat dari keupayaan kesihatan yang terhad.Minda yang lemah tak mampu buat keputusan yang optismistik sekiranya keputusan itu memerlukan masa yang panjang.Sikap perugus beliau semakin tua semakin menjadi.Semakin lama semakin banyak buat kesilapan.Kebanyakannya gagal.Ilmu apa yang dia belajar dekat Univesiti of Kent sampai satu habuk pun tak bekesan.Apakah salah ilmu yang di tuntut atau kelemahan Azizan adalm mengamalkan Ilmunya.

    10.Kenapa Azizan selalu kena pakai Sun glass adakah ingin menutup sesuatu pada mukanya yang memberi tanda bagi mereka yang faham kesihatan tubuh badan manusia.Kesihatan yang cergas "100% Fit "kata Orang putih amat di perlukan oleh mana mana peminpin Pas ketika Ini. Sebab kita sedang dalam medan perang yang getir.pemimpin perlu pro aktif lancar pergerakan dan mampu bergerak tanpa sokongan Rider.Boleh bergerak sendiri atau sekurang kurangnya sekali sekala turun DEMO macam Nik Aziz tu yang penuh dengan "Political kapital"Nabi pun tak selalu duduk Pejabat 21 kali turun medan perang walau pun umur Nabi hampir 60 .Berapa kali Azizan turun PRK sejak dia jadi MB????? tuan tuan jawap lah sendiri.

    Cukup tak 10 dulu sebab banyak sangat.Ada yang kita refer sikit pada Dr yang Merawat beliau.Minta maaf lah bang Jan ooi kami tau semua hal kelemahan yang menjejaskan Parti.Doktor Pakar jiwa pun tahu Zan sala ni penyakit apa selain dari penyakit dalam hati yang tak sembuh sembuh ia itu memburu establisment.Kalau peminpin tak mampu kumpul crowdnya sendiri bagi membuktikan porpularitinya maka sudah tentu di katakakan 'A politician with bangrap of Idea"
    Rehat lah Azizan Pokok Dokong Mu perlu orang jaga.

    ReplyDelete
  4. Jika terbukti benar segala dakwaan terhadap datok seri Azizan, maka beliau yang mengidap 2 jenis penyakit serius iaitu penyakit Kronik dan penyakit Kroni sewajarnya berundur secara terhormat.

    Sisa-sisa hayat yang dipinjamkan Tuhan sepatutnya dimanfaatkan oleh beliau selaku manusia yang bertaraf ulama untuk menggiatkan ibadat dan taubat kepada Ilahi. Bertaubat sebelum terlambat.

    Apalah hebat sangat menetap di Seri mentalon sebabnya dato seri pasti akan berpindah menetap scara kekal di Seri Batu Dua.

    Syabab Ansoorus Sunnah

    ReplyDelete
  5. Hg kalau tulih nama best la. Aku nak rokmen anugerah tahun depan pasai komen hg ni iklas utk sedaqkan bang jan sala tu. Bila sebut mentaloon, aku nak habaq pi la kat hampa. Bang jan sala kata dia tak mau dudok di mentaloon, sebab ada rumah. Dia nak buat macam tokguru nik aziz juga lla. Tak duduk rumah rasmi MB. Masalahnya dia ikut tokguru tak habih. Tokguru tak duduk dan tak ambik elaun, yg si bang jan sala ni, dia tak duduk, tapi kelim elauan rumah MB...agaknya tu yg dia kata ilmunya lebih dari nik aziz. Lebih kpd putaq belit. Ni satu lg isu yg mesti bang jan berundur segera spy rakyat tak kena tipu selamanya.

    ReplyDelete
  6. ana dok rasa kita kena buat sesuatu ni.. by the way ana da sampai dah kat malaysia..ana dah antaq surat mintak dia letak jawatan dah.masa kat venezuela hari tu ramai yang dok suruh tn haji najib fahmni jadi mb kedah yang baru. dengan berkat kepimpinan tn haji najib nanti ana harap kedah akan aman makmur. lagi satu pelabur dari sana pun dok tunggu nak labor kat negeri kedah ni. tapi depa mau tn hj najib fahmi jadi menteri besar dulu. ana da uruskan semua tu. harap perbincangan dengan pegawai sultan untuk mengangkat sumpah ngn pengurniaan pingat dapat diselesaikan dengan cepat. takkan menteri besaq kedah baru nanti orang panggil tn haji kot.. nizar pun dapat dato seri, apatah lagi tn hj najib fahmi yang terkenal sampai venezuela tu.. tak patut sangat aih.. takpa nanti ana inform lain keputusan dia kat ante semua. we love u dato seri tn haji najib fahmi..

    ReplyDelete
  7. Baru2 ni Lee Lam Tyhe mendedahkan 1/5 drp rakyat M'sia kena sakit jiwa.Ante ni salah seorg dr mereka? Sebelum hg pi pulak venezuela ni, elok pi jumpa pakar jiwa dulu. Ana kesian sangat kat ente 2. Innalillah............

    ReplyDelete
  8. Ha..ha..ha.....pakat sawan babi puak PAS la ni. Babi kampung la katakan...

    ReplyDelete
  9. Hg pun sekoq lagi dari kalangan 1/5 yg Lee Lam Thye kata itu. Tlg segera jumpa pakarjiwa lepas 2 jumpa juga pakar sawan babi...takut hawaq babi singgah kat hang

    ReplyDelete
  10. Kesian ostad azizan. hampa jangan lah dok buat macam ni kat dia. patut hampa tolong dia. hampa kan pejuang Islam. kenalah berakhlak Islam. Jangan dok suruh orang saja buat cara Islam. hampa kena nasihat Ostad Azizan supaya buat cara Islam. Kesian dia sama.

    ReplyDelete
  11. Allah dah pilih dia... Allah bagi ujian kat dia... Allah bagi ujian kat kita semua... semua orang kena ujian Allah...

    ReplyDelete
  12. Yg dok kesian atau suruh org kesian kat ustaz azizan tu, yg tak kenai peragai azizan. Kalau dah terbukti azizan tu tampaq bini, bleh ka nak jadi pemimpin. Dia tampaq bini tu pasai dia jenis tak nak dengaq nasihat bini. Kalau bini yg dok bagi anak kat dia pun sanggup tampaq apa lg org lain. Tak pecaya yu bleh pi jumpa dia. Nasihat dia,habaq kat dia azizan, awat tak buat Islam di Kedah ni. Lim Guan Eng dah 3 kali naik alaun guru KAFA, awat yg Kedah tak naik sekali pun. Lepas tu hg tunggu dia nak kata apa...Bebuih dah mulut org nasihat dia, apa dia kata, HAMPA MENGAJI MANA? AKU BUKAN SETAKAT MESIR,SAMPAI UNI KENT LONDON NU. Antara yg Nabi marah adalah suami yg dok tampaq bini, akhlak org ni sangat buruk di mata Nabi, tapi org macam ni pimpinan Pas lantik jd MB Kedah. Kami tulis kat blog ni sebab dah tadak ruang nak jumpa dia. YU faham [pun Allah bg ujian kat kita. Dah tu pakat dok diam, wala. kat ulul amri. Yu buat apa? Pi la jumpa MB tegok dia. Sahih dia nanti kata HANG NI ORANG HJ NAJIB KA/ORG CIKGU NON MEMALI KA ATAU HG ORANG NASA KA... tak caya? P la

    ReplyDelete
  13. Suka hati dia la nak tampaq bini dia. Tampaq pun tampaq naik sheikh..biasak la..Tampaq geram berkasih sayang..Azizan pun nak fun juga..Awat..hang tak pernah ka tampaq pungkoq bini hang waktu nak klimaks??
    Tak masuk akai Azizan nak tabuh bini dia tak tentu pasai. Woi! Dia MB Kedah la. Kalau dia selalu duk pesan kat orang hidup cara Islam, takkan hidup dia tak ketahuan pulak. Dalam PAS mana ada macam tu.. Tidak orang PAS tak lantik la dia jadi MB.. Hangpa ni dengki ni..PAS kangkung pa....

    ReplyDelete
  14. lani byk sgt brita pasai ustaz pkul bini la, cabul bdk la, rogol bdk la, so org ramai dh mula pndang serong pd gol ustaz/alim ulamak. apa la nasib kalo media tali barut bt crita... double standard...natang mana yg duk kata puak PAS b*b* (isk jgn mncarut) tu mmg xsdr diri.. malas aku nk komen pnjg2, mcm haram jadah. kalo bdk2 sng nk ajar, ni nk tgur org besaq tp otak pk & prangai buruk ngalahkn budak buang masa jo...

    ReplyDelete
  15. kalau tampaq bini sampai ambik mc 10 hri pun hampa kata kes klimaks, jenis jantan apa MB ni. Hg bagi dia makjun Tupai Jantan kot. Baru mencarut sikit kat Pas hampa gaduh dah. Kalau hampa mencarut kat Umno/BN tak pa. Hampa pikiaq ahli Pas semua ahli syurga ka? MB yg dok petahan judi tu blh masuk syurga ka? Sekali dgn hampa yg dok undi dia pun hanyut dlm neraka juga kalau tak mau betobat lgi.

    ReplyDelete
  16. PAS dah mula jadi macam puak Khawarij dah..boringnya aku....
    Puak ni..akhir zaman akan berkerjasama/bercantum dengan Al-Dajjal merosakkan ummah.
    Puak ni sayang ke puak penyembah berhala lagi dari sedara seagamanya.
    Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Orang-orang Khawarij adalah anjing-anjing neraka.\"- sunn ibn majah 169

    ReplyDelete
  17. Dajal ni kuat main Sihir.Umno lah puak dajal yang di maksudkan tu.Yang sembah berhala ialah UMNO juga.Mereka meyembah duit untuk hidup semuanya buat cara rasuah.Tak ada rasuah dan kroni tak hidup lah syarikat UMNO.Pelembagaan UMNO pun pelembagaan Dajal

    ReplyDelete
  18. tak payah duk gebang la...PAS pun apa kurengnye..macam sial...

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja