Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Monday, March 28, 2011

Masa Depan Politik Negara

Demikianlah bijaknya Umno/BN memerentah tanah air kita ini bertopengkan Melayu sehingga menjadikan Penentu Masa Depan Politik dan Ekonomi Negara di letakan di


1.Tangan tangan Peminpin Politik yang Rasuah dan Kerekusan kuasa dengan melaksanakan sistem  
   pemerentahan yang korrup.

2.Tangan tangan Polis Khas dan Special Branch dalam sistem keamanaan yang korrup

3.Tangan tangan SPR dan SPRM dalam melaksanakan sistem demokrasi yang korrup lagi mencemarkan.

4.Tangan tangan Hakim,mufti ,bijak pandai ,ahli perniagaan yang di Korrupkan melalui habuan duniawi dan   
   mengadaikan maruah dan perinsip hidup mereka.

5.Lubang najis Gay dan Pelacur murahan ini budaya terbaru yang sudah mencapai kejijikan yang melampau 
  lagi memalukan.

Sajauh mana Rakyat harus besabar dalam menghadapi rialiti hidup ini apabila keadaan budaya yang sedemikian di biarkan berterusan.Dan apakah ianya dapat mencipta suatu ukiran sejarah yang dapat mendidik generasi yang akan datang bagi menghasilkan implikasi masa depan negara yang lebih terjamin,adil,sejahtera yang menepati fitrah manusia itu sendiri.Kau fikirlah sendiri wahai Melayu yang masih tidur.Tidakah amalan yang tersebut merupakan suatu penjajahan pemikiran baru dalam bentuk budaya jijik yang di paksakan keatas rakyat negara ini semata mata memenuhi cita cita hawa nafsu pemimpin yang tertentu.Rakyat terus di laga lagakan antara satu sama lain mengikut fahaman perkauman dan ugama yang di sempit malah atas sudah ada yang melagakan rakyat melalui JAWATAN ,HABUAN dan KUASA semata mata untuk kekal kan status kuo pemimpin yang tertentu.Selain dari isu isu semasa yang di bangkitkan atau sengaja di gembar gemborkan semata mata untuk mencaturkan politik Negara Isu sek yang merupakan ramuan baru telah memporak perandakan minda rakyat bukannya untuk meyelesaikan masaalah Rakyat yang semakin hari semakin melarat akaibat dari tekanan kos hidup yang semakin melampau..Rakyat yang menafikannya sikap yang demikian akan di copkan sebagai penentang,penghasut,penfitnah serta di ugut dengan berbagai akta dan undang undang serta tindakan dalam parti semata mata mahu menutup kezaliman ini....

Anihnya apabila rakyat memberontak maka tiba lah saat saat kejatuhan mereka justru larilah mereka mereka itu menyelamatkan diri besama sama wang dan guni guni emas yang konon nya harta karun milik mereka .Demikianlah cerita hidup tanah airku.Aku melayu yang di beri hidayah dan pertunjuk..

Saya nak tanya pada mereka yang berada dalam forum ini dan tolong jawap secara fakta.Dimanakah akan di letakan masa depan politik politik Negara dalam kontek penglibatan PAS yang berperanan sebagai kuasa alternatif dalam sistem demokrasi di negara ini.Apakah budaya kagum,walak,tiqah,fikrah amal jemaai,Manhaj perjuangan, ulamak yang menentukannya atau sekadar Dasar dan Matlamat ynag tercatik dalam perlembagaan PAS itu sendiri yang menentukan segala galanya.Atau sejauh mana kita sempitkan erti perjuangan islam yang hanya melaksanakan tugas ” Amal Makruf Nahi Mugkar” yang hanya di tujukan pada UMNO/BN tetapi dalam PAS itu sendiri sudah mula di hinggapi kuman kuman Virus UMNO yang merupakan . punca penyakit.

Apakah perlu tindakan drastik di ambil dengan segera bagi mencegah tubuh PAS itu di jangkit Virus yang sedemikian.’Cegah sebelum Parah”Reform yang berkesan ukuran pada pemimpin,muhasabah diri yang bersifat menyeluruh,menyusun semula benteng serta saf pimpinan yang bersih kebal dari jangkitan Virus Umno/BN serta serangan hawa nafsu yang boleh musnahkan PAS. Pokoknya Rawatan perlu di buat segera Vaksin yang sesuai harus di sediakan dan di adakan agar tubuh organisasi PAS itu bebas dari di cemari oleh apa saja pencemaran.

Apa yang kita sedang alami ketika ini beberapa orang peminpin PAS di peringkat Negeri dan Pusat sudah mula tewas dan sudah mula di jangkit penyakit yang sukar di kawal ia itu cita cita hawa nafsu melalui amalan ”PECAH dan PERENTAH yang bermula dengan Perbezaan Fikrah. Bertentangan dengan konsep amal jemaai.Pendekatan asobiah yang sempit mula menjadi alat pada mereka mereka yang kononnya bijak dalam politik semasa.Sila lah buat ukuran bukan saja pada Azizan Razak tetapi juga Seorang lagi PJ Pas yang belum jadi MB di Selangor.Amalan tingkah laku dalam pelaksanaan tugas dan kuasa Exconya yang di bongkarkan dewasa ini meletakan keseluruhan Perjuangan PAS berada dalam risiko yang yang amat mencemaskan.Alasan yang bertitik tolak dari fahaman kebangsaan yang sempit mula berperanan.Ukur saja segala fikrah anak buah Hasan Ali.Tokoh yang naik atas dasar budaya kagum ,dan di susuli dengan walak dan tiqah sudah menjadi modal politik untuk bina suatu pemikiran baru berdasarkan asobiah di sulami dengan falsafah hidup yang bertentangan dengan sifat amal jemaai ”Amal Maruf Nahi Munkar”.Reformasi dan Revolusi PAS Selangor harus di laksanakan.

Parti yang di beri hidayah adalah perjuangan yang bersih dari segala bentuk pemikiran yang hanya meletakan matlamat pada ”materialistik”.HasanAli Harus di rehatkan untuk muhasabah diri.

15 comments:

  1. Hasan Ali tu kecik je.Macam tu Azizan.Puak ni tak akan rehat selagi tok ketua dia org tak rehat. Removecontrol dok ada kat Terenganu kite.Hj Hadi, Mustapa,Bakar Chik,Harun Taib. Juga ajk pusat sprt Halim Rahman,Mahfud,Salehudin,Datuk KJ,Nasarudin,Nasrudin dan sorang dua lgi. Jatuh puak ni,jatuh la Hasan Ali. Ketua Pemuda Pusat kena ganti dgn Mujahid Yusuf Rawa,Bendahari Pusat kena bg pd Khalid Samad,Ketua Penerangan bg Mazlan,Setiausaha Agong bg pd Ustaz Idris,PJ/MB Kedah bg kat Mahfud,PJ/MB Kelantan bg Husam,PJ/MB Terangganu bg pada HJ Wahid Endut.Harun Din Presiden Pas.Mohd Sabu wajib la Timbalan Presiden. Ishak Surin,Misbahul Munir,Datuk Aziz Hanafi,Ustaz Bakar Abdullah dan Shaari Sugib kena bg Ajk Pusat. Harakah pula kena bg pada Dr.Hatta, Datuk Muslim dan Dr Lo Lo jaga.Takat tu dulu, banyak2 nanti kena luku pula

    ReplyDelete
  2. Bagus juga cadangan tu Hassan Ali kena bagi rehat.Orang lama kena ambil alih satu penggal.Semua nama tu dah ada dalam senarai yang di cadangkan Sebagai "Calon Revolusi"cuma yang tak lengkap potfolio saja.Kalau Mujahid jadi Ketua pemuda ada POWER sikit.Tapi jangan lupa kita mau Orang lama Vetran yang ada fikrah Ustaz Fadzil Nor dan Telah Berkorban lama utk PAS macam Hj Najib Fahmi dan juga YDP Permatang Pauh Sdr.Omar Hassan.Juga tak ketinggalan Hero Kuala Kedah YB Nasir Mustafa.Yb ni kalau berjuang habih lembu Paksu Pa satu kandang dia buat kenduri.Depa ni kalau suruh terjun laut pun depa sangup maklum lah orang lama.Istikhomah dan walak tak pernah berbelah bagi.Fikrah konfirm Amal Jemaai.Keberkesanan Kerja tak perlu cerita.Hampir semua Ahli kat utara dah tahu.Boleh tara tu!!!!!Tunggu apa lagi.Jangan lupa Azizan kita bagi cuti sat buah dokong kat bangi dia dah masak ranum.Pak chop husain ni bukannya apa dia dah lama sangat tidok batu 9 tu jaga Bukit Uhud.Bagi dia peluang bersama isterinya yang tersayang selalu sangat tidok sorang dan ushakan tanah yang di baru beli kat Baling tu.Benih dokong kan dah ada kat Bangi tanam sajalah kat tanah baru tu.

    ReplyDelete
  3. penulis blog ni x habis2 nk angkat HJ NAJIB FAHMI,nama pun najib dh,jangan jadi mcm NAJIB PM dh la,alamatnya lingkup habih parti dia kerjakan,aku kesian kat penulis blog ni dok melobi sakan,bagi la peluang kt depa,elok bagi cikgu non ajk pas pusat skali.hahaha

    ReplyDelete
  4. Tak perlu kesian pada penulis blog ini kesianlah pada yang buat komen dan yang menyindir.Hati kamu penuh dengan penyakit yang sukar di ubat sebab telah tenggelam dengan habuan dunia yang sedikit.Apa yang harus menjadi forcus kita di ketika dunia sedang menuju kearah satu perubahan yang di janjikan maka masanya sudah tiba.
    Peminpin PAS Pusat harus di barisi oleh Pemimpin yang mempuyai semagat revolusi yang tinggi disamping hidayah dan pertunjuk dari ilahi agar ianya dapat mengerakan satu kebangkitan yang total bagi menjatuh kan rejim yang zalim dan mengantikan satu kerajaan yang di berkati Allah. Sementara menanti kemunculan Al Imam Mahdi yang di tunggu tunggu oleh sekelian umat yang beriman ,bertakwa serta yang di beri hidayah dan pertunujuk .Persiapan membuka ruang bagi Imam akhir zaman memerentah dunia dengan sistem khalifah sudah pun tiba . Tuntutan semasa terhadap mana mana gerakan islam buat ketika ni bukan lagi di peti undi sebagai penentu terhadap sistem kehidupan Manusia tetapi dengan suatu perjuangan yang melibatkan pengorbanan yang lebih tinggi termasuk gugur nya para syuhadak dan mengalirkan darah yang berbau kasturi .Ujian besar bagi pemimpin PAS dan juga seluruh gerakan Islam sudah sampai bagi kita menilai dan mengukur siapa sebenarnya yang benar benar mahu memperjuangkan Islam di bumi ini.Adakah pemimpin yang sekadar berilmu hingga PHD ,serban besar bakul,bijak berpidato yang senentiasa mengkagumkan pengikutnya ATAU tokoh individu yang lahir di celah celah kemiskinan hidup berbekal dengan ilmu yang sedikit berbanding dengan yang bertaraf ustaz dan ulamak tetapi senentisa di beri pertunjuk dan hidayah . sesunggunya Allah(SWT) melihat dan menjadi saksi dengan apa yang aku tulis dalam blog ini.Aku tidak menulis mengikut nafsu tetapi aku menulis sebaik saja selesai sembahyang subuh yang di gerakan oleh laungan azan ketika aku tidur dengan begi nenyak.

    ReplyDelete
  5. Bukan saja Manusia sedang tercari cari malah Ahli PAS dan juga ahli jemaah Islam yang lain di dunia yang sedang tercari cari.Namun demikian yang nampak apa yang dicri hanyalah orang yang beriman bertakwa serta yang di beri pertunjuk dan hidayah sahaja akan menepati apa yang dicari dan di kehendaki.Rugilah pada mereka yang membutakan hati mereka sendiri dan sering mengaku Aku telah beriman sedang ianya belum di uji dan di cuba dengan berbagai bentuk ujian termasuk ujian habuan duniawi seperti,ilmu yang di miliki,jawatan ,pangkat gaji dan elaun.Terselamatlah bagi mereka yang di beri pertujuk dan hidayah.

    ReplyDelete
  6. Aku pun kesian juga kat anony mac 30, udahlah melahirkan sgt benci pd Hj Najib, cadang pulak cikgu Non jd ajk pusat.Ini bukan saja bodoh,tapi juga bahalol wa majnun. Hg tak tau ka cikgu non tu dah kena pecat, mana blh giat dlm parti lagiii.bBila hg sebut cikgu non, aku nak hagaq kat hampa yg aku dah baca buku dia pasai tabung memali. Mulanya memang aku rasa nak marah kat dia, tapi bila dah baca sampai habih, barulah aku dapat kesan apa maksud disebalik bukunya itu.Setakat hr ini, aku tak nampak ada ahli Pas yg macam tu berani dedahkan isu dalaman parti. Bila aku amati isunya, aku rasa cikgu non sgt sesuai jd pemimpin,kerana jiwanya, rakyat didahulukan. Era kebangkitan,revolusi rakyat ini, org macam tu yg kita nak. Berani dan cekal hadapi ujian. Kalau org lain, bila kena pecat, dia akan ajak org lankeluar aprti. Tspi cikgu non tsk bust mcam tu, tidak seorg pun ahli keluarganya yg diajak mengikutnya. Dia tak sanggup derhaka pada parti, kerana sayang kat Pas. Tapi sayang dia tak sama kita. Sayang kita pada parti sanggup biarkan kemungkaran dlm jemaah berlaku.Hingga parti dapat fitnah. Cikgu non pula sayang pada parti, tetapi akan menegur sapa saja pemimpin yg tak betul. Apa yg aku tau dia pernah hantaq surat kpd presiden, tegok beberapa sikap Presiden yg bercanggah dan memudhoratkan parti.Hangpa pi la Memali, tengok keadaan hidupnya mcamana, kemudisn tenguk rumsh
    Senatot Yuusuf husin. Hangpa banding cara hidup depa tu macamana...kesian YH

    ReplyDelete
  7. hampa ni cakap lain buat lain. contoh. hampa dok kata orang rasuah tapi hampa jugak dok mati-matian nak angkat manusia yang terkenal dengan amalan itu semasa dalam umno dulu. hampa dok kata orang ikut yahudi tapi hampa jugak dok pertahan manusia yang terang-terang talibarut yahudi. hampa tau kan sapa yang aku maksudkan. jadi macamana orang nak percaya. makin lama makin cacamerba. hampa dok kata orang dok guna kedudukan untuk jadi kaya tapi hampa tengok puak-puak hampa sendiri apa kurangnya. hampa kata orang kalau pakai kereta besaq dan rumah besaq tapi la ni puak hampa pun macam tu jugak kan. jadi nak percaya macammana. sebab tulah manusia munafik iaitu cakap lain buat lain ni masuk neraka dulu. apatah lagi golongan berilmu Islam tapi tak pulak beramal dengan ilmunya. sudahlah tu. pakat-pakat muhasabah diri sendirilah. jangan dok sibut kata kat orang kalau sendiri pun belum tentu selamat.

    ReplyDelete
  8. anon 5:35, hang kata kat sapa tu? Anuaq Brahim ka? Sapa lagi no... Daje tu sapa tak kenai..Dulu waktu dalam Umno, apa dia tak kata kat PAS..macam-macam..Tapi la ni, kuasa punya pasai, habih puak PAS pakat melangut kagum dengaq kelentong dia..jadi bodo kut lagu mana aku pun tak tau..
    Dalam blog ni pun yg aku heran, wujud juga puak munafiq duk sokong dia.. Tak mau ke Azizan, tapi syok kat Anuaq.. Yg best tu claim la geng bendera hitam.. Bodo sungguh...Woi! geng bendera hitam mana mau geng dengan puak daje..puak geng spenda putih...
    Apa pun aku rasa Malaysia ni akan aman tanpa anu-war tu.. Pakat-pakat kita buat demo, kerat habih kote Anuaq!!!

    ReplyDelete
  9. Kalau tak kata kat org nak kata kat lembu ka. Yg kami dok bahas ni, pasai dah sedaq macam hg kata. Dok cari jln,macamana nak singkiaq puak dalam Pas yg masih byk darah Umno. Kita orng tak nak pemimpin yg dok gila talak pd Umno, puak UG yg diketuai oleh Nasaruddin. Pemimpin Pas la ni bukan pimpin Pas je, kita nak pimpin negara. Tempat kita kat Putrajaya. Kita nak ganti dgn org yg macam Presiden Iran. Jual kereta buat rumah utk rakyat. Yg jd pemimpin kita la ni,semua kedaghah hak rakyat. Buat projekdepa pun boleh ke depa, buat projek rakyat pun boleh ke depa. Yg rakyat boleh tulang dgn celepa.

    ReplyDelete
  10. Lawan tetap lawan tak kira lah sapa nak bersama kita asal matlamat nak Jatuhkan UMNO/Bn dah hukum harus.Kaki jubuk kah kaki Arak kah,Hindu ka Siam Kah,cina kah kita tak kira sapa nak tolong kita jatuhkan UMNO/Bn kita terima..Sebab kita tak cukup tenaga kalau lawan sorang sorang satu Parti saja misti tak menang.kita terima siap saja kalu jin atau saitan pun nak tolong pun kita terima.soal sapa jadi ketua itu soal kedua ..Politik zaman sekarang jumpa Ulak dengan Umno kena katok Umno dulu.Jumpa Umno dengan Azizan kena katok azizan dulu.Tentulah kalau jumpa DAP dengan UMNO katok Umno dulu.Tu la politik.UMNO dah terbukti melingkopkan negara ini.Nak sembang pasai kejehatan dan UMNO terhadap Rakyat nanti saya buka tajuk lain.Pokoknya Rakyat Melaysia wajib selamatkan negara dari di lingkopkan UMNO haram jadah tu.Kalau Anuar atau Hadi atau Kek Siang masuk dalam pun perjuangan nak jatuh kan UMNO tetap akan dilaksanakan oleh rakyat.

    ReplyDelete
  11. Undertaker @ 1:50, hang ni sah dah jenih totok tahap beku = bangang. Kalu aku jumpa Azizan dengan hang pula, gerenti aku penerajang hang dulu, kemudian Azizan..

    ReplyDelete
  12. Pasai apa pulak.Kan Perompak Harta rakyat,rasuah adalah musuh semua kaum di dunia ini.Umno/Bn yang terbukti dan jelas selama 50 tahun perentah negara ini.Tanah Rezeb melayu habis dilinkopkan oleh kuncu Umno.saham bumiputra nilai billion pun hagus di tangan pemimpin UMNO/Bn.Kebocoran wang cukai rakyat juga jatuh pada Umno/BN melalu kontrak dan Projek Tak ada satu inci pun DAP ambil tanah orang melayu.Elok lah kalau jumpa UMNO dan DAP katok UMNO dulu. Hukum dia wajib dari segi politik.Kalau jumpa Pak Chop dengan Azizan Kena Katok Pak Chop dulu.Tabong Mangsa Memali cammana?.Aku tak banggang minda aku jelas.Kalau aku jumpa hang dengan orang Umno yang lain sudah tentu aku ajak hang sokong PAS tapi kena katok Azizan dan Pak chop ganti orang lain.Kalau Johari Bahrum dan Azizan aku jumpa kat DUN sala bertanding PRU sudah tentu aku katok Azizan manakala DUN lain aku tetap Katok UMNO.Hang misti nak tau kenapa? Sebab Katok Azizan atas dasar Amal Makruf nahi Mungkar dalam Parti.Katok UMNO atas dasar Perinsip dan Perjuangan yang jelas.Hang Tak faham kah politik kah.Kalau kita ada penderian camtu sudah tentu akan terselamat Parti dan Negara dari di korup kan oleh ahli politik yang berkempentingan.Nak tambah sikit kalau jumpa Ketua Pemuda Pas pusat dengan Ketua Muslimat Pas Pusat kalau hampa suruh aku katok juga salah satunya sudah tentu aku katok Ketua Pemuda PAS.Sebab dia cuba kucar kacir kan Parti.Aku nak pesan dan nasihat sikit pada hang dalam bahasa orang putih "A corrupted Politician will lead to a corrupted society"Ini amat membahaya pada sekian manusia."A leader is to lead' not to mislead"A society should not be lead by a corrupted leader.Hang balajak lah sikit sains politik.Jangan dok tuduh bangang.Dalam Islam sains politiknya lebih tinggi.Sebab tu kita boleh angkat pedang bagi amaran pada pemimpin kalau di meyeleweng.

    ReplyDelete
  13. Hampa ni koi dasyat ni. Aku takat luku je.Hampa sampai ke katok/nak boh pedang kat Azizan tu apa bendanya.Cikgu Non baru repot polis dah kena pecat, hg nak pi angkat pedang pulak,azizan n Nasruddin nanti pehalai darah hang tu. Kelamkabut hg nanti. Org Pas bukan semua pikiaq mcam hg. Ramai yg dah baiah sgup korban nyawa demi azizan. ni depa nak lantik azizan jd timb.presiden pulak. Depa tak mau bg kat Mohd Sabu,kononnya syiah.Nak sunni juga,biaq jolok juboq pun tak pa,asai sunni. Lepas ni hampa tak dan dok peduli ke Umno dah, pakat tutuh sama sendiri. Tapi tak pa, aku dengaq kaset Ibrahim Libya kata " kalau mu nak jd munafik dlm Pas ni, gi keluar dlm pas. Bawa serban besaq bakoi gi sama, bawa kot cendoi gi sama.Kita nak tukaq pemimpinan macamana repair kereta. Kita ketok habih bagi kuat,biaq keluar semua karat2 yg ada, kita ganti yg baru'....Takbir!!!

    ReplyDelete
  14. ana sebenarnya menyokong penulis blog ni. by the way ana ni on the way to Venezuela. Pada pendapat ana tn hj najib fahmi ni seorang yang ahli dalam bab management ni. amatlah rugi jika keupayaan beliau ini tidak kita gunakan dengan sebaiknya. dan ana amat yakin amanah yang akan diberikan kepada beliau selepas ini mampu dipikul seadilnya.
    di sini ana ingin menegaskan bahawa ana akan menghantar surat kepada ustaz azizan agar meletakkan jawatanya sekarang agar diberikan laluan kepada tn hj najib untuk menggantikanya. dalam masa yang sama ana sudah pun berbincang dengan para pegawai sultan kedah untuk menyusun satu tarikh yang sesuai untuk berjumpa dengan tn hj najib fahmi untuk mengangkat sumpah dan pengurniaan pingat. ana akan inform ante semua dari semasa ke semasa when i come back home next week ok. hope we can make revolution..dato seri tn hj najib fahmi.. we love u ...

    ReplyDelete
  15. Ada juge org mcam ante. Kalau mcamtu u return your way to Saudia. Di sana saaangat banyak unta lah. Ada fahemmm!!! Kalau you dekat sudah pasti kena luku sama apek la...You ingat itu haji gila pangkat macam azizan ka?

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja