Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Monday, December 20, 2010

Azizan dan Pengkianat


MB Kedah Azizan Razak memberi penganugerahan pada Tun M . Pekataan Paling layak untuk diberi pada yang memberi anugerah tidak lain tidak bukan ialah perkataan Celaka juga bagi yang meyokong tindakan anugerahan . Sekiranya pihak lain yang tidak kena megena dengan dasar dan matlamat perjuangan PAS terlibat dengan memberi apa apa anugrah tidak lah menjadi issu sebab itu hak mereka.Tetapi apa hak pimpinan Pas yang memperjuangkan amal makruf nahi mukar memberi pengorhormatan sedemikian pada TM berdasarkan apa ?dari sudut penilaian ugama...Apakah Nabi kita memberi apa apa anugerah pada musuh musuk Islam sebarang anugerah penghormatan hatta gerakan Islam seluruh dunia sekali pun tidak pernah membuat tindakan sedemikian pada yang menentang perjuangan mereka melainkan panggilan yang melambangkan kezaliman mereka..

Ketahuilah ”Barang siapa yang meredoai perbuatan ,menganugrah ini merestui perbuatan ini,menyokong perbuatan ini tak kira setinggi mana sekali pun jawatannya dalam parti , tak kira sedalam mana pun Ilmu,ugamanya,sealim atau warak atau besar mana serban nya mau pun , amalannya, maka sesungguhnya sama lah ia seperti merestui meredoai mengiktirah perbuatan keji,zalimnya TM ketika jadi PM.Apakah alasan yang menepati hukum syariat dalam menilai perbuatan MB yang terkutut ini..dimana letaknya rasionaliti sebagai pemimpin gerakan Islam.Apakah T M ini telah memasuki Zaman Taubatan Nasulhanya yang munkin di jadikan sandaran.Apakah T M terkenal dengan menghina Islam dan hukum Islam,menghina Nabi sudah di ampunkan oleh Pemimpin PAS bernama Azizan.atau beliau mempuyai penilaian yang belainan bagi melaksanakan ajenda sulit yang tersembunyi dalam mencari habuan dunia.Apa pun persoalan timbul dan tindakan seolah olah Azizan @muawiwah ini satu fikrah dengan TM.

TM bertaubat ! adakah TM percayakan tuhan dan yakin pada hukum Allah.Sekiranya benar ada ciri demikian sudah tentu kita dapat melihat perubahan yang besar terhadap cara pemikiran ,faham dan persepsi terhadap islam. Namun demikian tiada yang kita nampak melainkan sikap asobiahnya semakin menebal .Apakah hasil dari segala perubahan dalam sepanjang pemerentahanya rakyat Malaysia TM berhak diagongkan ?Sedangkan keburukan kezalimannya yang di lakukannya kini rakyat Melaysia sedang menangong kesengsaraan nya

.Telah lupa kah kita TM bekas PM Malaysia telah melakukan berbagai kerosakan pada system pemerentahan di Malaysia ini, Rakyat memberi mandat selama 20 tahun pada TM tetapi kesan serta hasil yang rakyat perolehi indah kabar dari rupa sebaliknya implikasi buruk sedang kita alami sekarang ini.Akibat dari penswastaan berbagai ajensi kerajaan membuatkan hampir keseluruhan kos hidup melonjak naik.Pendapatan rakyat tidak selari dengan kos harga barang bill dan charge. . Apakah Pemerentahan beliau lebih 2o telah melahirkan suatu masyarakat madani yang sesuai dengan fitrah manusia telah kita capai atau Apakah kejayaan TM telah melahirkan masyarakat yang penuh korrup dari rakyat bawahan hingga ke kerusi tertinggi Negara..Budaya baru yang di bawa TM untuk memajukan Negara berakhir dengan bala dan mala petaka buruk yang berpanjangan hingga kini .Itu lah sebenarnya Virus ynag amat merbahawa yang di serap dalam masyarakat melaysia oleh pentabiran TM itu genjala rasuah dalam kontek mengkayakan pemimpin yang tertentu.Melahirkan ramai perompak politik peyamun harta rakyat disamping menindas rakyat dengtan ber bagai dasar yang di perkenalkan..Ahirnya . masyarakat melaysia hidup berpandukan hawa nafsu yang penuh dengan amalannya kurafat ,murtad,shirik,menghina Islam seterusnya murtad dalam memburu cita cita duniawi.Pembangunan dari segi material telah membawa bencana kepada kehidupan rohani rakyat.Rosaknya aklak moral korrup,Artis di agongkan ulamak di hina dan cerca.. dan banyak lagi kesan buruk melebihi yang baik.

Rakyat sedang saksikan kesan akibat dari hasil tindakan beliau dalam merubah beberapa Dasar Negara ketika zaman Tun Hussain kepada satu dasar kapitalisma yang menghampir system feudal.Dahulunya ketika genarasi yang berumor 5-10 tahun yang sedang membesar . di zaman TM dan kini di zaman Najib sudah menjangkau usia belasan tahun dan awal dua puluhan .Kita saksikan sendiri kesan dari sudut cara permikiran anak muda sekarang ini terlalu amat mencemaskan justru betapa malangnya nasib mereka.yang menjadi bapa dan ibu hanya mampu berdoa dan mengalir air mata...Anak kelahiran zaman TM dimana ketika itu banyak dasar baru yang di perkenalkan,Dasar Pandang keTimor ,Penswastaan,Penerapan Nilai nilai Islam,Wawasan 2020,Melayu Baru dan banyak lagi dasar serta slogan.Pendidikan di Swastakan. Dan banyak lagi dasar baru yang rakyat Malaysia sendiri tidak dapat memehaminya hingga hari ini melainkan menanggong beban dan akibat di tambah dengan kesensaraan hidup yang berterusan hutang keliling pinggang.Rayak menangong hutang Negara dan juga hutang peribadi pada bank bank kapitalis yang menguat keuntungan melalui riba yang. di terjemahkan dengan berbagai istilah.

Kini masyarakat sendiri dapat menilainya kesan dan akibat hampir dari semua aspek kehidupan rohani dan jasmani Terlaksanakanya pembangunan tetapi dalam masa yang sama runtuhnya juga .aklak pemimpin politik aklak,pegawai kerajaan moral anak muda semuanya justru masyrakat keseluruhan menjadi korrup.Apakah pembangaun yang di di buat TM satu kejayaan apabila beliau sendiri megenepikan pembanguan Rohani. Berjayakah beliau dalam menbangunakan bangsanya sendiri sedangkan pemikiran masayrakat semakin jauh dengan ugama di belegu dengan semagat kebangsaan yang sempit.Mempergunakan Melayu atas semagat kebangsaan Melayu kemudian menjual harta dan tanah orang melayu untuk kaut keuntungan bagi melayu yang tertentu.

Genjala rasuah,kroni dan nepotisma manakala anak muda pula runtuh dengan dadah,rempit,jenayah hidup kini hidup di celah celah pembangunan yang di bawa TM melalui pelaksanaan dasarnya.Berdirinya pembangunan dalam berbagai aspek tetapi tumbuhnya juga berbagai maksiat dan kehacuran jiwa masyrakat itu sendiri.Dicelah celah pembagunan yang diagungkan terdapat keruntuhan moral masyarakat hingga tidak lagi mengenal halal dan haram.Runtuh nya pemikirana masyrakat akibat di kelirukan fahaman seolah oleh satu fahaman atau idilogi MAHATHIRLISMA. menjadikan pembangunan material seperti Negara industri dan wawasan2020 sebagai matlamat .Akibatnya hala tuju masyrakat dan budayanya menjadi pincang hidup tanpa arah melainkan menurut nafsu dan menjauhi wahyu dan anak muda hanyut dengan ,muzik dadah,rempit,malas bekerja,ragut,rasuah,gengterism ,pecah rumah,rogol,bunuh dan banyak lagi hingga keselamatan rakyat menjadi tuntutan ajenda utama dalam kehidupan masyrakat harian..

Bertambahnya pusat SERENTI,bertambahnya jenayak,kemiskinan semakin semakin kuat tekanan hidup dari segi ekonomi hinggakan masyrakiat kini bimbang apakah yang nasib generasi akan datang akan mendapat kesejahteraan hidup. semuanya akibatbah yang sedangan di tanggong rakyat hasil dan akibatnya dari dasar yang di ketengahkan sewaktu pemerentahan DR M sebelum di nobatkan men jadi TUN Mahathir (TM)…

Maksiat,Arak,judi,Buang anak,anak longkang,Pelacuran Siswa,Sumbang Mahram,rompak samun dan sega bentuk jenayah yang semakin bertamabah kesan dari akibat generasi yang di tarbahkan melalui Dasar dasar baru yang di laksanakan oleh T M ketika beliau berkuasa berjaya kah beliau dalam kontak tranformasi nasional yang diciptanya dahulu.

Kejayaan sepanjang pemerentahan TM akirnya menghasil kan Ramai pemimpin Politik Melayu yang korrup,rasuah ,salah guna kuasa masing dengan matlamat nya sendiri yang di citakan hanya satu DUIT,KUASA dan SEX bukannya membela bangsa dan ugama.Matlamat perjuangan telah bertukar kepada matlamat peribadi.Perkara ini belaku dan terus belaku seolah olah mengikut jadual atau “Chain Reaction”seorang pemimpin yang rasuah maka pemimpin yang lain ikut serta.Pokoknya TM berjaya dalam mencorakkan UMNO/BN kearah matlamat yang tersasar jauh dari perjuangan UMNO itu sendiri..Dari meningkat kan pertahanan melayu telah berubah kepada mengisi perut dan melayan nafsu peribadi puak tertentu dalam UMNO disamping menghina ugamanya sendiri dan memandang rendah pada ulamak menghiasai perjuangan TM yang penoh dengan penipuan terhadap bangsa dan Ugama.Perginya TM datang pula TA (Tun Abdullah) untuk memperbaiki keadaan tetapi apakan daya sentiment serta arus perubahan yang di bawa TM sebelum ini melanda rakyat begitu kuat hingga ter paksa mengorbankkan pemimpim UMNO yang seterusnya selepas beliau ia itu TA.

Siapa tak kenal Dr Mahathir di samping jasanya yang di pertikaikan oleh golongan ulamak selama 20 tahun lebih sebagai PM dalam Pembangunan dan tranformasi Nasional yang di buat ter hadap Umat Islam di Negara ini tetapi beliau juga terkenal satu satunya penentang Islam,penindas Islam nombor wahid dalam sejarah tamadun rakyat Malaysia.Kezaliman terhadap SAR,Menahan mereka Dalam ISA, Rasuah Kroni dan Nepotisma,Salah guna kuasa,Pembunuh pejuang Islam .Pemerentahan ala diktator ,yang paling dahsyat mengarahkan pembunbahan Umat Islam di Memali pada 19 Nov 1986.Malah ada yang menilainya sebagai MAHA FIRAUN. Ada tok guru yang merletakan taraf nya lebih kurang sama dengan Kamal Artatuk yang di kenali sebagai Bapa Pembangunan Turki.

Melayu MUDAH Lupa tetapi Sejarah tidak menipu kita.Sejarah penghinaan pada Nabi dan Islam tetap terukir juga.”Kita Memohan pada Allah agar Umor Beliau di panjangkan supaya beliau dapat melihat dengan mata kepala beliau sendiri terhadap segala kesan dan akibatnya terhadap rakyat Malaysia dan bangsa melayu itu sendiri. di masa akan datang” Demikian lah ucapan dan katra kata Hikmah Al marhom Utz Fadil Nor sebelum beliau kembali ke rahmatullah.DR M merupakan penyambong perjuangan Kamal Artatuk mengikut penilaian sejarah di sebelah Asia Tenggara bumi ..

Saya rasa sudah samapai masanya semua pimpina n PAS di semua perinkat khusnya peringkat Pusat membuat sesuatu terhadap MB KEDAH AZIZAN RAZAK yang secara sewenangnya telah melakukan suatu perkara yang amat terkutuk dan menikam perjuang dari dalam melaui tindakan yang sedemikian.Kalau Azizan nak masuk Neraka hang pi lah Seorang kami tak mau ikut Hang.

11 comments:

  1. Dah nama pun Kedah senget, tak kan nak cerita yang baik untuk MB atau Kedah. Berapa banyak yang dibayar untuk menjatuhkan kepimpinan Kedah ni? Kalau dah juta-juta boleh sogok setiap individu bagi menjatuhkan parti pakatan, tak kan ratus-ratus juta tak boleh kerana nak menjatuhkan sebuah negeri contohnya Perak. Mereka fitnah dan penulisan fitnah adalah berbeza walaupun nampak serupa. Pandai menulis dan menggunakan lenggok bahasa serta bukti yang dicungkil dari sedikit-sedikit media, maka dah boleh dijadikan cerita benar oleh si tukang fitnah. Tiada seorang manusia pun yang akan hidup aman dan tenteram walaupun kafir (apalagi islam) jika pernah memfitnah atau menjatuhkan individu tertentu. Sebaliknya perkara tersebut akan "rotate" semula kepada beliau atau kaum keluarga beliau suatu hari nanti. Insyaallah.

    ReplyDelete
  2. 1Crony, takkan hang baru nak faham kot. standard mentality azijan ni. Dapat habuan, org tegur skit dah nak kata fitnah.

    Tapi aku rasa nak kasi anugerah kat TM apa salahnya. bagi aku takde masalah lah.

    ReplyDelete
  3. Kalau aku suruh hang pi jumpa ust azizan bawa bukti apa yang hang tuduh tu,,,,hang berani ke dak?....Hang tau dak strategi politik Kedah dgn Kelantan lain cik oiii,,,,awat hang nak suruh ust. azizan buat mcm Terangganu ke.....perintah 4 tahunnnnnsaja....Jangan kalut....Lepas ni hat senget jadi Betoi,,,,,
    <Maaaf no.....

    ReplyDelete
  4. walaupun aku tak suka bila azizan bagi anugerah nie kat mahadet tetapi aku jugak tengok sebaliknya dimana inilah dinamakan politik azizan hangpa tak boleh nak baca....

    apa yg azizan buat ini menyebabkan org umno terkedu dan terkaku tak tau nak hujah kot mana bila tgk org kesayangan mereka boleh pie tundok tengkok kat org PAS terima anugerah mcm nie...

    kira dulu mereka jaja org PAS muka tak malu terima bantuan kerajaan la apa laa.. tapi dengan lembek tengkok mahadet tersebut..org UMNBO mati hujah.....

    inilah nama game politik yg hangpa betoi aku betoi..tapi politik azizan banyak yg tak dapat baca....

    tgk majlis ilmu skrg ini siapa menafikan bahawa ianya tak ada di kedah...pada aku itu bohong.. sekrg ini kita sbg rakyat pulak yg tk tau nak pie mana.. kat Sg Petani...habis surau masjid ada kuliah.. turun mai sg lalang ke bedong singgah perwaja lajak mai gurun berhenti kat faizin ke pondok husin dol naik ke rumah mb di sg limau terus ke aloq setaq di menara zakat serta rumah mb dan masjid2 surau semuanya ada majlis ilmu...

    ini hebatnya azizan...dia bagi kefahaman dulu kat rakyat dia...bagi mengaji bagi faham ilmu allah ini sebaik2nya...

    dan dalam masa yg sama dia jugak cari idea nak terkehel tengkok Bn/UMNO dan terkini anugerah kat mahadet laa... dia sanggup kena umpatan dan keji dr sesetengah pimpinan dan ahli PAS...

    namun dia teruskan jugak..dan dia terus mara kehadapan....insya'allah itulah politik azizan...sapa pon x tau baca....he he he

    ReplyDelete
  5. HAMPA DOK KATA TM ZALIM TAPI HAMPA TAK MALU PULA DOK PAKAI KERETA MALAYSIA YANG LAHIR DARI IDEA DIA. HAMPA DOK KATA TM KRONI TAPI HAMPA LUPA YANG ANAK BERANAK HAMPA JUGAK DOK KERJA KAT COMPANY YANG DIA SELAMATKAN DULU. HAMPA KATA DIA ZALIM TAPI HAMPA DOK KERABAT JUGA JAMBATAN PULAU PINANG DAN LEBUHRAYA YANG DULU HAMPA TUDUH PROJEK GAJAH PUTIH. HAMPA SIBUK KATA DIA RASUAH TAPI HAMPA LUPA APA YANG PEMIMPIN ANUGERAH TUHAN PUJAAN HAMPA TU BUAT DULU GENG-GENG DIA GOYANG KAKI SAJA DAPAT PINK FORM. HAMPA DOK KUTUK DIA BILA DIA BINA PUTRAJAYA TAPI LA NI HAMPA TAK TAU MALU KEMARUK NAK RAMPAS PUTRAJAYA. SEBENARNYA BANYAK LAGI KALAU NAK JAWAB. SEBENARNYA APA YANG HAMPA DOK KATA KAT ORANG TU HAMPA SEBENARNYA YANG BUAT LEBIH TERUK LAGI. KRONI..AWAT PAS TAK KRONI KA..RASUAH..HIMPUN ADIK-BERADIK DALAM GLC TU TAK RASUAH KA.ADIL.BAGI BANTUAN KAT PUAK SENDIRI SAJA TU ADIL KA. MAKSIAT.YANG PUSAT KAROKE TUMBUH MELATA KAT KEDAH TU TAK MAKSIAT KA. CUMA BEZANYA. HAMPA TAK PERNAH TAU DAN SEDAQ BURUK HAMPA. YANG HAMPA NAMPAK BURUK ORANG. HAMPA TAK PERNAH SEDAQ BAHAWA SATU JARI TUNJUK KAT ORANG EMPAT LAGI PATAH BALIK KAT KITA. MACAM KAT KAWASAN AKU SATU KETIKA DULU. TOK PANGLIMA PAS YANG SIBUK MENGAJAR AGAMA KAT ORANG LAS-LAS ANAK DIA SENDIRI MEMBUNTINGKAN ANAK DARA ORANG. NAH ITULAH PEMBALASAN TUHAN. MUNGKIN MB AZIZAN LEBIH KENAL TM. RAMAI SANAK SAUDARA DIA SENDIRI ORANG UMNO. PUAK-PUAK PAS TOTOK SAJA TAK SEDAQ AGAKNYA. MALAH ADA MAKLUMAT TAK SAHIH KATA USTAZ AZIZAN SENDIRI RAPAT DENGAN PM SEKARANG NI. KATANYA ADA SEBAB-SEBAB DAN SEJARAH LAMA DULU.

    ReplyDelete
  6. sejarahnya ialah, masa Tun Abd Razak meninggal di London, dikhabarkan DS Azizan lah yang mengurus arwah bapa DS Najib. So in a way, DS Najib terhutang budi dgn pertolongan Azizan ini.

    ReplyDelete
  7. Dari segi politik rakyat menilai dari sudut pelaksanaan Dasar dan matlamat hasil serta akibatnya.Bukan dok nilai dari segi setratiji jangan jadi bodoh lah.Persoal dari segi tindakannya yang akan mecacatkan persepsi rakyat terhadap dasar yang di perjuangkan PAS.Dari sudut ini AZIZAN ada lah Bodoh dan jahil.Mana munkin kita mengiktiraf pemimpin yang telah meyesatkan rakyatnya melalui dasar dasar zionis.Cara Azizan bermain dalam arina politik terang danjelas sepert melaksanakan ajenda Free masion.

    ReplyDelete
  8. Joe Man telalu singkat politiknya...pi megaji lagi bab politik.Awat hang ingat Orang UMNO tekedu ka.Depa dapat untung apa??,Yang seronoknya APCO lah bila tegok Azizan bagi pegiktirafan pada orang demikian.Tindakan ini bawa kerugian pada Islam bukan Untung.Tapi kalu Azizan bagi penganugerahan pada Aahmaddnijab baru Betui.Yahudi akan kecut perut.Penganugerahan begi adalah simbolik.Dunia tahu siapa TM begitu juga Tokoh Ugama kenal Siapa TM.Apa untung Pada PAS dalam hal ini. Celaka lah Azizan

    ReplyDelete
  9. wah bukan main lancang tuduh TDM macam2... hari tu wali selipar hangpa yg ampunkan dosa orang yg ditangkap berzina tu bukan main seronok dok pelawa TDM masuk PAS.. sampai puji melambung2... hangpa ni memang bangsa jenih mangkuk hayun.. tak sedar dek untung!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Kerja dan tugas perjuang dan para daie ialah menyampaikan dan mengajak manusia yang bukan Islam masuk Islam melalui dakwah.Dan Dakwah misti di dahulukan dengan aklak.( bacah sirah nabi dan faham betoi betoi Islam di turunkan pada manusia melalui pesuruhnya Muhammad di lantik menjadi rasul ketika Umornya 40 tahun tetapi sebelum jadi rasul dari umor tahun satu hingga tahun 40 apakah message nabi dan tugas nabi???apakah yang di sampaikan Nabi tidak kah Aklak itu sendiri yang di sampaikan ) dan Bagi yang dah Islam kita ajak mereka memperjuangkan dengan cara melaksanakan amal tuntutan syahadah ia itu amal makruf nahi munkar supaya masyarakat islam beriman dan bertakwa pula.Ini merupakan tugas dan tanggong jawap setiap umat islam yang di beri hidayah.Bagi yang tidak mendapat hidayah walau pun Islam maka dia akan terus sesat atau jadi murtad atau syirik pada Allah sebab sudah tiada keimanan atau mencari erti sebenar serta tuntutan keimanan.Seseoarang yang mengaku Islam belum tentu beriman dan belum tentu masuk Syurga.Tiada ayat Al kuran yang mengatakan orang islam masuk syurga melainkan yang ber iman dan yang ber takwa dan ber amal soleh.Orang Islam yang tak ber Iman dan Islam yang ber Iman dua perkara yang berbeda.Baca mai kat saya mana mana surah yang menyebut orang Islam di janjikan syurga.Sebab tu dakwah kita melalui mana mana platform hatta dalam Pakatan Rakyat sekalipun tugas dan matlamat hanya satu menyeru atau menyampaikan .Menang atau kalah terima atau tidak seruan kita itu bukan lagi tugas kita tapi kerja Allah (SWT)

    Sebab itu terdapat banyak jemaah islam di seluruh dunia berbagai cara dan kaedah di gunakan melalui jemaah atau parti politik yang terkandong dalam pelembagaannya Islam semata mata melaksanakan tanggong jawap Sebagai Orang islam ia itu menyeru supaya manusia beriman berterusan dengan melaksanakan tuntutan syahadah dalam rukun islam .Melaksanakan syariat islam dalam kehidupan merupakan tuntutan perlaksanaan keimanan tegaknya iman akan membawa kepada manusia ketakwaan (takut pada Tuhan)Takut pada Tuahan (takwa) akan membuat manusia ber amal soleh Maka aman lah dunia dan aman lah akirat nanti.

    Apa yang di buat TDM selama 20 tahun yang lalu adalah menjauhkan diri manusia dari Islam juga menjauhkan yang dah islam dari aspek keimanan.Sebab itu Umat Melayu yang mengaku Islam semakin hancur dan hidup semakin hina,tertekan lihat sendiri kepincangan dalam masyrakat Islam.Rakyat Melaysia khususnya Melayu yang megaku Islam sudah tidak takut lagi pada tuhan sebab Islam mereka sudah tiada Nilai kemanusian dari sudut keimanan .Kemajuan yang di capai dalam Era TDM hanya lah memenuhi cita cita hawa nafsu manusia bukannya keimanan
    Dasar TDM banyak berlawanan dengan fitrah manusai dari segi kehidupan seharian.Contoh Penswastaan perniagaan AIR,API, yang di haramkan dalam islam ,Api adalah tenaga,Air ada lah alat kedua duanya wajib dalam kehidupan tetapi apabila di niagakan dan di monopoli maka naik lah kos kehidupan rakyat ini salah satu contoh saja

    .Beza species binatang dengan manusia ialah akal namun binatang tidak boleh di Rasuah kan tetapi Masyarakat Melayu telah menjadi Masyarakt pemakan rasuah( hampir keseluruhannya) amalan serta budaya di hiasi dengan penuh korrup hampir semua aspek kehidupan.

    Dasar TDM yang berjalan selama lebih tempoh 20 tahun gagal dalam melahirkan masyrakat generasi yang ber iman tetapi membawa kepada ke hancuran.Sudah lah letih tulis panjang hany orang yang di berti hidayah yang akan faham penulisan ini Yang akan masuk neraka tak akan faham.

    ReplyDelete
  11. Lagi cantik kalau anugerah tu zizan bg kat makam syuhada Memali di Prait Panjang. Blehlah roh syuhada saksikan pesta bersejarah itu kot-kot depa boleh bagi syufaat kat azizan dan TM

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja