Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Friday, November 5, 2010

BANJIR BESAR KEDAH CIPTA SEJARAH

Banjir besar telah melanda Kedah Sama ada Allah (SWT) nak mencuci kebersihan  Pas kedah serta ahlinya  atau nak cuci dosa dosa Azizan yang tak habis habis dengan sikap egonya sejak jadi MB atau murknya Allah terhadap rakyat khususmya rakyat kedah,Mana mana satu hikmah yang tesurat disebalik nya sudah tentu manusia perlu mengambil pengajaran dari dugaan dan mengangap ianya suatu ujian dari  yang maha esa..i. Alor Setar lumpuh sama sekali semalam .ratusan  rumah yang berdekatan dengan sungai Kedah dan anak sungai hingga ke pekan Alor star tenggelam hinga ke paras bumbung,Pembekalan air pipe pula di  hentikan oleh SADA.Sudah jatuh di timpa tangga.Rumah MB pun di masuki air tapi tak lah tenggelam cuma rumah rakyat yang tinggal di sepanjang sungai dari arah Jitra hinga ke Pekan Alor star paras paras air hingga ke hidung

.Selangor hantar bantuan kecemasan lori tangki air SYABAS melalui kerajaan negeri dah tiba semalam macam konvoi tentera dalam menyahut  panggilan kecemasan  respon yang begitu cepat walaupun sambutan Depawali baru bermula semalam..sangat sangat lah di hargai. rakyak kedah ribuan ucapakan teriam kasih pada pentabiran Pakatan Rakyat.negeri Selangor

12 comments:

  1. ini musibah dr ALLAH,.,,.jangan lah nak menyalahkan sesiapa,.,,apa yang dikehendakiNYA ada banyak hikmah disebaliknya,.,.,.sapa kita untuk menilai ciptaan ALLAH ini,..,syabas PR bekerjasamalah antara kita,.,..,

    ReplyDelete
  2. selangor ke puncak niaga/syabas (TS Rozali) yg hantar?? confirm kan dulu lah. Jgn cpt buat andaian..

    ReplyDelete
  3. Yang kami saksikan hanyalah Lori tanker Air yang di pandu oleh pemandu yang ber uniform tentera.Katanya Rejemen ke 6.Tapi tak kesah lah asalkan mangsa dapat di selamatkan itu tugas kita sebagai manusia atas dasr kemanusiaan.Tetapi apa yang peliknya SADA telah memberhentikan pembekalan air dengan alasan PAM di Bukit Pinang tengelami air.Perkara ini belaku pada setiap kali belaku banjir.Wang rakyat terlalu banyak di belanjakan namun masalah begini terus belarutan.Kalau ini kali pertama kita sebagai rakyat boleh maafkan..tetapi dah masuk kali ketiga banjir alasa tetap sama.Yang menderita adalah rakyat bila belaku bencana banjir menambahkan lagi penderitaan.Apakah birokrasi politik telah mengusai pernigaan atau kemudahan rakyat.Air adalah keperluan asas yang tersangat penting.Krisis air boleh bawa maut.

    ReplyDelete
  4. pengajarannya. jangan dok mengata orang. dulu zaman umno/bn perintah kalau jadi apa pun maka bukan main di kata bala dan macam-macam. la ni bila kena atas batang hidung sendiri sepatutnya kena kata juga ini bala tapi tak dengaq pulak sebaliknya diubah jadi ujian. sebenarnya kalau nak kata bala. kata saja bala walau jadi kat sapa pun. kalau nak kata ujian, kata ujian walau jadi kat sapa pun. jangan berubah ayat mengikut orang sebab al-quran tak mengubah hukum mengikut orang. hukum tetap hukum. jangan dok kata zaman bn bila ada pusat karoke buka maka itu menggalakkan maksiat. la ni pusat karoke di buka merata tempat. orang pas nak kata apa pula. sepatutnya kata itu juga menggalakkan maksiat. jangan tang umno ayat lain tang pas ayat lain. orang jenis tu namanya munafik. untuk makluman pengerusi SYABAS tu rasanya orang UMNO. pengajarannya. tengok diri sendiri dulu sebelum sibok nak mengata kat orang.

    ReplyDelete
  5. Antara sebab Azizan tak laksana apa yg diperjuangkan, "Kelantan lain, Kedah lain".."Kerusi yg kita duduk, satu kaki orang lain punya.." "Kelantan ramai Melayu, kita ada DAP.."

    Kedai judi dia tak boleh tutup pasal dia nak jaga undi Cina..

    TGNAziz pun sudah berubah..demi nak capai kemenangan nak musnahkan sebangsa,seagama,seshahadah, Nik Aziz sanggup gugurkan slogan negara Islam demi perpaduan dengan DAP. Apa dah jadi??

    Jangan terkejut akan "dugaan" @ BALA yg bakal tiba..

    "Carilah redho Allah walaupun manusia murka, nescaya Allah bersama kamu. Janganlah cari redho manusia sehingga Allah murka, nescaya Allah tidak akan bersama kamu."

    ReplyDelete
  6. TGNA Bukan nak musnahkan sebangsa seugama tetapi TGNA nak musnah kan UMNO yang telah meyesatkan orang Melayu.Lebih terok dari Kafir yang jahil.Umno wajib di musnahkan Orang Melayu harus di kembalikan pada pengertian Islam yang sebenar.Munkin Bala yang datang sebab tangan UMNO juga yang membiarkan ramai orang Melayu Murtad.

    ReplyDelete
  7. Orang Melayu harus dikembalikan pada pengertian Islam yang sebenar??? Tolong huraikan sikit statement hang selari ke..tidak dengan tindak-tanduk pimpinan Pas yang ada sekarang ni..Hang cerita sikit jalan kebenaran yang pimpinan PR dah buktikan melaui kuasa yang rakyat amanahkan.

    Hangpa kalau bab Islam, bila bercerita seolah hangpa la paling Islam dari orang lain.. Ni aku nak habaq kat hangpa, blog Kedah Senget ni pun wujud pasai MB depa terlalu Islam la sampai apa satu buat pun dah tak tau punca. Blog ni wujud pun pasai tak ada sapa dalam pimpinan yg mampu merubah perangai keras kepala MB sejak dapat kuasa. Samaada depa kecut 'T' atau takut miss syoruu.. Setakat sembang deraih, aku jamin, orang Pas cukup 'A'..Selak dulu dalam kain masing-masing, belek dan nilai..Tengok sendiri syariat apa yang dah tertegak kat Kedah ni.. Kedah pun dah cukup..Kat Selangor setakat nak haramkan beer kat 7 Eleven Shah Alam pun Pas boleh melutut kat Ronnie Liu.. piiraah..
    Tok sah la duk mengata kat orang sangat..sampai lebih terok dari kafir yang jahil ni..Awat hang ingat Lim Kit Siang, Karpal Singh tu semua sama ka patriotik depa dengan Lee Hock Seng hangpa tu?? Jangan sampai buta mata hati semata-mata duk cita-cita nak benam Umno sampai slogan negara Islam pun dah tergadai..mai dari TGNA jugak.. Bila aku pikiaq, apa yg Che Det sebut tu ada benarnya..Nik Aziz berubah sejak berkawan dengan Anwar Brahim. Sembang bab Anwar ni, hangpa tulong bawak mai, pimpinan Pas mana yg setuju dgn dia.. selain dari Nik Aziz.. Bawak mai sat.. Hj Hadi? Taib Azamuddin? Harun Din? Mat Sabu? Ka Nasir Pak Su Pa??? Bab ni pasai pa depa diam??? Awat halal ka cara semata nak kan kuasa.. Kuasa yg dah ada pun boleh duk bagisebab kerusi 4 kaki bukan semua kita punya...So, apa beza Umno Pas??? Sorang nampak mungkin la lebih warak..tu kalau kita buat pengadilan dari segi penampilan atau tuturkata..Tapi, bagi aku, Tok Lebai menipu lagi parah akibatnya dari penyangak yng nak berubah..Tambah lagi kalau Tok Guru yg dah boleh menggadaikan syariat demi nak jaga hati kawan Dap dia.. In this case, aku terajang Tok Guru tu lagi dari penyangak..
    Skali lagi,
    "Carilah redho Allah walaupun manusia murka, nescaya Allah bersama kamu. Janganlah cari redho manusia sehingga Allah murka, nescaya Allah tidak akan bersama kamu."
    aku ulang sampai hangpa paham...pasai aku tengok benda tu duk jadi lani...

    ReplyDelete
  8. Ha..satu lagi, aku suka bila Nasir Pak Su Pa yg dah pandai pakai kata-kata Imam Jaafar...elokla tu kalau dah buleh kenai kebenaran..

    Cuma aku nak tanya, Nasir dia tau dak Tok Guru Nik Aziz ada pahaman Wahabi Deobandi???
    Pasai tu la kut.., isu Kalimah Allah pendapat Nik Aziz senada dgn Dr Asri dan juga ahli freemason yg dipuja melayu bangang, Anwar Brahim.. kan??

    ReplyDelete
  9. Yang nyata UMNO tu penentang syariat Islam sejak ianya ditubohkan,Mengugut kerajaan PAS Kelantan untuk ambil tindakan kalau laksanakan Pindaan Enement syariat Islam ini fakta.Begfitu juga di terangganu .Dasar dan matlamat UMNO jelas sekular dan bertentangan dengan Islam itu lah UMNO dari sudut dasar dan matlamatnya tersasar jauh dari Islam .Kita menentang UMNO/BN sebab dasar dan matlamat dan UMNO telah membuktikan melalui pelaksanakan setelah mendapat kuasa sejak 50 tahun yang lalu.Tapi PAS tak Buat Islam lagi sebab tak ada Kuasa mutlak dari Kerajaan Pusat belum lagi berada dalam keadaan itu..Ini dah selari dengan perjuangan dari sudut dasar yang di perjuangkan.Dari sudut pelaksanaan itu soal Pimpinan PAS yang harus di perbetulkan.Memang betul ramai pihak munafik dalam PAS yang sedang ambil kesempatan bagi mengagalkan usha ini seperi membuka ruang pada kerajaan UG.Masalah sikap pemimpin nak kawan dengan kafir kah itu soal strateji perjuangan tapi tak melibat kan Dasar Parti sebab tu matlamat parti tak pernah berubah hingga kini..Kita hukum pemimpin bukan hukum parti.Kita mengkritik pemimpin parti yang kadang kala tersangat jauh beza pendapat atau pendapat yang megelirukan atau merugikan parti atau memberi peluru pada musuh untuk menikam Parti dari belakang atau terlalu beza dari sudut pelaksanaan dasar contoh KEDAH dan KELANTAN.Contohnya sikap serta aklak MB kedah yang terserlah telah membuka ruang bagi musuh untuk menyerang dari sudut dasar.UMNO Bn berhak menyerang PAS dari sudut pelaksanaan atau mengkritik PAS dari sudut stratiji tapi mereka tidak mampu meyerang PAS dari sudut Dasar dan Matlamat sebab seperti meludah ke langit.Man mana ahli dari mana mana negeri sekali pun tidak sekali kali pernha saya dengar mengkritik parti sebab matlamat nya jelas dalam pelembagaan..Parti tak berubah dari sudut dasar dan matlamat tetapi pemimpin berubah datang dan pergi dari masa kesemasa dan berubah setiap kali Muktamar Pemilihan.Setiap kali berubah pimpinan maka berubah juga dari sudut pendekatan politik dengan msyarakat secara fikrah dan manhaj yang betrubah juga mengikut mnasa tetapi tidak akan berubah dari sudut dasar ia itu dakwah dan tugas parti dalam menyampaikan Islam..Pas kuat sebab dasar dan matlamat Parti tetapi lemah dari segi pimpinan dan bukannya sebab dasar perjuangan.Inilah yang terjadi di Kedah kita mengkritik pemimpin PAS sendiri sebab mahu inti parti perjuangan di laksanakan secara lebih realistik sesuai dengan dasar dasar Parti contohnya aklak,tingkah laku pemimpin keberkesanan dalam melaksanakan kerja dakwah keadilan serta daya dan corak pimpinan yang tidak di pegaruhi oleh hawa nafsu.Perbezaan pendapat antara pemimpin Parti itu satu hikmah sebab Islam pun banyak Mazhab dan ramai Ulamak tetapi mereka cuba memberi yang terbaik setiap ulamak tidak pernah memberi pendapat yang sama mengenai sesuatu isu itu hak mereka yang berpandukan kepada Ilmu masing masing tetapi walau berbeza pendapat berubahkan Dasar dan Matlamat Perjuangan? Ini tidak pernah belaku.PAS masuk BN pada 1979-1982 adakah dasar dan Matlamat Pas berubah dan kini PAS terus menentang UMNO/BN adakah Dasar dan Matlamatnya berubah.Ahli Pas yang meningkat setiap hari walau pun difitnah oleh Musuh adakah sebab pemimpin PAS? jawapnya tidak sekali kali.Yang menyokong dan bertambahnya Ahli hingga kini adalah bagi mereka yang mula memehami Dasar dan Matlamat PAS yang wajib di sokong oleh setiap Melayu yang mengaku Islam.Tugas gerakan Islam adalah menerangkan dasar dan matlamat pada rakyat ia itu Islam bukanya menerangkan ketokohan pemimpin PAS sebab itu ianya jauh berbeda dari UMNO.Bagi mereka yang menyerang atau mengkritik cara dan aklak pimpinan PAS itu saya setuju sebab itu hak masing masing saya pun kritik dan menyerang mereka sekiranya saya rasa mereka salah tetapi tidak pernah menyerang atau mengkritik dari sudut Dasar dan Matlamat Parti yang saya yakim haram melalkukan demikian..Harap faham dengan cita cita blog ini.

    ReplyDelete
  10. Alamak...panjangnya hang tulih..Tapi apa ke satu pun hang tak jawab apa aku tanya..Hang ni penulis blog ni ka?? Apa pun, aku berterima kasih pasai hang memberi keizinan utk aku berkata-kata dalam blog hang.. Kalau sembang kat kedai kopi, sempoi ni..mau 2, 3 gelas teh tarik..pakat kembung perut lepaih tu..

    Mana satu aku nak jawab ni..Hang duk cerita pasai dasar dan matlamat parti la..dasar Umno tak se Islamik Pas la..Puak UG puak munafik la..Dasar parti PAS tak berubah la..Tapi yg best tu..strategi perjuangan kawan DAP tak jejaskan dasar parti yang buat aku senak perut tu..

    Aku nak buat huraian pun, aku tau, tobat lahum hang gerenti payah nak terima. Aku tabiklah kat hang pasai buleh buat blog mengenai Azizan Sala yg aku tak nafikan ada juga kebenarannya. Benda yg betui..betuilah.. Bukti, kita buleh nilai sendiri, tak depan mata.. depan TV..tak kan dia sergah wartawan toge pun Umno nak buat camera trick.. Uish.! tu pun sakan Pas totok cukup kagum dgn sifat panglima dia.. Sapa-sapa tengok cara dia sergah reporter tu..tak heranlah kalau bini dia buleh selerak lari rumah bila dia mengamuk..selari lah dgn apa yg hg duk cerita dlm blog ni..Tu kalau org nak pikiaq la.. Mau depa sayang..tak leh kata apa la..Tu la yg duk ada pun...
    Berbalik pada isu dasar dan matlamat tadi, apa mungkin yg hang buleh gerenti setiap pemimpin yg hang idola, especially TGNik Aziz,(yg lain dah hg kata munafik, puak UG) begitu terkecuali dari hasutan serta godaan syaitan????? Seingat aku, TGNAziz pernah kata, bukan setakat DAP, syaitan nak bantu pun dia sanggup terima untuk melawan Umno..demi nak tegakkan dasar dan matlamat???
    Mana mungkin dia maksum kan...Pasai tarak satu manusia pun kecuali Rasulullah saw serta Ahlul Baitnya yg suci dari dosa. Aku tau hg paham hal ni.. Hang pi tanya Nik Aziz tengok pasai Muawiyah....Takkan hg nak habaq perbezaan pendapat itu satu hikmah, bilamana ianya berkaitan dgn isu aqidah?? Jangan buat main..Kalau Harun Din sendiri habaq kata kufur bagi sesiapa yg redha kalimah Allah puak Kristian boleh pakai.., takkan hg nak habaq, oo...itu perrrrbezaan pendapat (style Anuaq Brahim..)..bla..bla.bla..Biaq betui....

    Aku kalau story..panjang ni..Subuh pun dah masuk..Hang punya blog time ni pakai time German ka..???

    Nantilah aku sambung lain..

    -ABU- Aku Bukan Umno

    ReplyDelete
  11. syok la perbincangan hanpa ni...aku tak sabaq nak baca lagi..sila kan..

    ReplyDelete
  12. dah 3 hari takda respond balas...aku dok tunggu pandangan satu lg..cepat la...satgi nak pi pekan nat plak.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja