Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Saturday, October 23, 2010

MB Kedah nak bentang Budjet

Dengar cerita MB  KEDAH Azizan Razak nak bentang Budjet Negri Kedah Untuk Tahun 2011 di Peringkat  Negeri.Dan segala dokument sedang dibuat binding.Tapi yang pelik nya Exco dan ramai pegawai kerajaan apa satu pun tak tahu cerita  ini. MB  sedang buat perancangan. dan bincang dengan  orang  tertentu saja dan tiba tiba buat binding dokumen    dah  nak bentang bulan depan.Ramai orang bertanya Kerajaan pusat dah bentang budjet KEDAH bila lagi ? maka Azizan pun.seolah olah bangun dari tidor Mengikut  maklumat dari kawan Wisma  Darul Aman.Ramai Kaki tangan kerajaan dan Exco terkejut tertanya tanya dengan siapa Azizan Bincang atau mengambil pendapat  tentang semua belanjawan  yang akan di bentang dalam sidang DUN  nanti.Ramai  kaki tangan dan ahli mensyurat Negeri yang sepatutnya terlibat ada yang tak tahu menahu.Azizan  azizan..apa nak jadi ni.

5 comments:

  1. hangpa jangan dok bawak cerita mengarut laaa aku roger beberapa org YB depa kata MB dok bawak berbincang bab bajet nie dari awai tahun lagi... nak ajust mana yg patut untuk bagi kat rakyat... mai hangpa pandai2 dok bawak cerita karut nie.. tak suka kat azizan cakap la tak suka....

    ReplyDelete
  2. SEbut lah Exco mana ADUN mana yang dia panggil bincang..yang aku tau bukan bincang tapi dia habak saja.SEmua isi budjet tu adalah hasil perbincangan dengan orang tertentu saja dan melibatkan orang kesayangannya dari UMNO.

    ReplyDelete
  3. mana..?..ADA..!! Tak dak aihh.. makna 'bincang' bagi Azizan ni,..habag..kira boleh terima..'sendiri suka' dan 'belakang kira' memang 'Karisma' dia la...bukan hangpa tak tau..saja buat tak tau..nu..dok cekop 'batu' takut kena jentek dengan Azizan.

    Kalau tanya Exco 'Jambu', dia nanti jawab ada la perbincangan..tapi sebenaqnya 'perselingkuhan'..semalam dah di 'bisik' tepi telinga semalam. EXCO2 lain pula 'SAGON' penuh mulut sedia...ada sorang dua EXCO jenis 'AKU'A' yang dok 'KULUM' bila mendepani, mengerang sakan bila membelakangi..!, EXCO 'PIANG' pun ada sekoq dua.., yang 'cerdik' ( ada Ilmu dan Keberanian ) ada sorang..memang dia sorang saja yang kala lain, 'pandai' ( ada Ilmu tapi bacul) paling ramai. Tak dak sapa yang nak ber'kemaih', menyebabkan 'BEROK' ragaih main melatam atas kepala depa..ada yang kena kencing berak sekali, paling di 'kentut'.Kalau depa rasa maruah sendiri macam taik kambing saja..lantak depa la..tapi ingat nu..rakyat yang mengundi dan ahli2 parti dok bertongkoih lomoih menyerah 'AMANAH', buat 'GHOSOT' main ja...BACUI..!

    PUNCA, 99% pimpinan diKedah ni dah kena sindrom 'KONDOM'...menyebabkan 'pemandulan' perjuangan. Kena sedaq la hangpa tu ada penyakit 'kelamin', tak payah dok pi sua kepala la..unduq..bagi orang lain yang 'suci dan subur' ganti hangpa.

    Cuiiih..!! nak jaga 'misai' dengan 'temolok' punya pasai, sanggup sua batang tengkok jadi 'dahan' kat 'BEROK Mat YEA' bergayut sambei ghenyeh terhegeh-hegeh!~HARAM SUNGGUH LAaa...!!

    ReplyDelete
  4. ceh bodosss nya hangpa...woii bajet negeri mai dari jabatan kerajaan la bodosss...

    ReplyDelete
  5. ADUN,ExCO,MB bukan pegawai kerajaan kah???Yang buat keputusan ialah Pemimpin kerajaan ia itu Ahli Politik juga yang membuat DASAR awat bodoh sangat.Pegawai kerajaan yg di bawah laksanakan apa yang di buat oleh pemimpin politik yang mewakili kerajaan yang di lantik sebagai pemerentah.Pemerentah memerentah kerajaan.Rakyat melantik pemerentah melalui mandat yang di berikan dalam pilihanraya.Yang bodoh tu awak di atas!!!

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja