Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Thursday, February 16, 2012

Pernyataan Para Ulama Dunia Tentang Khilafah Selama Pergolakan Timur Tengah [v]

Pernyataan Para Ulama Dunia Tentang Khilafah Selama Pergolakan Timur Tengah [v]

6 comments:

  1. itulah TUJUAN kita diHIDUPkan Allah...TEGAKkan Syariat...AQIDAH dan AKHLAQ ISLAM...bukan tegakkan dasar politik ciptaan IBLIS syaitan berBADAN MANUSIA...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. UMNO dah Sah jadi Parti Dajal sejak merdeka lagi dah ikut telunjuk Yahudi dan Nasorua.Syarat Malaysia menerima kemerdekaan ialah misti mengikuti jejak Nasorua.Ia itu Demokrasi berpelembagaan ini lah puncanya.Kejatuhan kerajaan Khalifah Othmaniah adalah di sebabkan sistem demnokrasi yang cuba di ketegahkan oleh british.Malaysia merdeka dengan persetujuan kerajaan British untuk mematuhi dan berbaiah dengan perlembagaan Lord Reid.Serta mengamalkan sistem demokrasi ciptaan barat.Sya yakin UMNO BN dan juga mam parti yang berkuasa atau tidak akan hancur lebur seperti dajal yan akan cair bila melihat Isa (As).Sistem dajal ia itu Demokrasi serta Parti Dajal akan runtuh sedikit masa lagi.Dalam Syriat Islam tiada Nas atau Hujah yang mengatakan boleh tertegak syariat melalui pungutan suara teramai iatu melalui system Demokrasi.Jahaman dunia ni dajal bermaharaja lela .Ekonomi di kuasai sistem RIBA seluruh dunia.Oleh itu Elok lah kita perjuangakan agar negara ini kembali kepada sistem Khalifah yang merupakan janji Allah kepada manusia.Khalifah tidak di lanti oleh manusia tetapi ianya datang dengan sendirinya .Allah sebagai penentu kepada kepimpinan Negara ia itu Khalifah.Bukan kah sultan Kelantan sekarang ini sudah semakin jelas ciri ciri kepimpinan nya yang alim dan warak serta bersedia mengikuti nasihat Tuan guru Nik aziz sebagai ulamak.Bukan kah ini satu pertunjuk pada rakyat MElaysia khususnya Melayu Muslim yang cintakan Al quran dan Sunnah .Mudah mudahan insyallah Sultan Kelantan akan naik takhta sebagai Khalifah yang akan memerentah Melaysia dan selruh Nusantara mengikut syariat Islam manakala Ulamak akan jadi sebagai penasihat pada Sultan dan juga Khalifah.Sultan sultan di negeri berdualat akan menjadi pembantu Khalifah.Bukan kah Istana Perak juga telah pun melahir kan seorang yang Alim sekarang ini.Dualat tuanku.Hamba berdoa agar Raja atau agong akan di naikan taraf sebagai khalifah.Hampuskan sistem parliment.Adalah menjadi hak mutlak seorang raja atau Khalifah yang di nobatkan oleh Allah.Khalifah melantik pembesar negeri yang terdiri dari orang yang beriman dan bertakwa menjadi Gabnor di setiap negeri atau wakil khalifah.Sudah tentu dgn cara ini akan menyelesaikan masalah umat Islam.Para Awlia dan para wali suduh tentu setuju."Wa ati ullah waati ur Rasul wal uli amri min kom.Samiak na wa atakna grufanaka rabana wailaikal masir"

    ReplyDelete
  3. Labaikalllah Iman u Zaman Mahdi Alaiissalam !!!
    La illah hailla anta subhanaka inni kun tum minal zholimin.
    HASSBULL MINAL WAK NIAMAL WAKIL
    ALL humasoli ala Muhammah wala alihi Muhamamad.

    SUBHANIM ALLAH
    SULTANIM ALLAH
    NABI MUHAMMAD ALAIIHISALAM

    ReplyDelete
  4. Anon 06:41, hang banyak dok mengigau pasal keunggulan sistem kekhalifahan zaman silam. Memang pun sistem tersebut adalah amalan para sahabat, tapi tuan tengoklah rakyat atau umat islam ketika itu, adakah serupa sekarang?. Pemerintah yang baik adalah untuk ummat/rakyat yang baik, begitulah sebaliknya. mana ada boleh tuan dapat pemerintah yang baik macam Aaidina Abu Bakar, tapi rakyatnya macam penduduk Malaysia sekarang? boleh ke?.
    Sebab itu pada masa kemerdekaan Malaysia, waktu itu hanya itulah saja cara untuk dapat kemerdekaan, kalau ada cara lain, kenapa waktu itu para ulamak atau pemimpin yang bercakap pandai tak nak laksanakan?, atau kenapa tak bagitau kat Tunku? dah dapat merdeka macam-2 pula timbul kata cara tu tak betul, cara ni lagi betul... mcm2.
    Syukurlah, setakat ini pencapaian bangsa melayu dalam agama, dalam bernegara. kalau tuan nak lagi unggul pun boleh, tolong pastikan masyarakat melayu mengamalkan islam sepenuhnya macam para sahabat nabi buat, lepas tu tuan akan dapati akan ada pemimpin dikalangan masyarakat melayu waktu itu yang sebaik Umar Abdul Aziz... tolong sedar diri ok.

    ReplyDelete
  5. Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja