Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Saturday, October 15, 2011

Kegagalan Manusia mengikut Nafsu

Blog ini tidak akan lagi membicarakan lagi kesah atau isu politik tempatan.Sebab dah jemu dengan telatah ahli politik dan pemimpin yang tiada kesudahan.Bertukar pemimpin dan bertukar ahli politik akhirnya perkara yang sama jijik serta memalukan terus juga belaku.Rakyat terus menderita kemunkaran terus bermaharaja lela.Kehidupan semakin tercepit di himpit dengan sistem ekonomi manusia dibebani dengan masalah sosial yang semakin hari semakin menekan kehidupan .Pemimpin dan ahli politik yang di berikuasa datang dan pergi apabila belalunya pemilihan dalam parti atau PRU namun kehidupan rakyat tidak pun berubah malah semakin terok\ dan tertindas.Saya tertanya tanya apakah kah kita  manusia sedang mencari ahli politik atau mencari pemimpin.Sistem yang sedang kita amalkan sekarang ini ia itu Demokrasi !!! ciptaan Barat !!!apakah ianya dapat meyelesaikan masalah manusia khususnya Nasib Rakyat,Masa depan ugama ,Negara dan umat kerah mana .Sejauh mana sejauh sisterm yang sedia ada dapat mendidik manusia supaya kembali kepada fitrah alam yang di kehendaki oleh Allah ia itu "Memperhambakan diri pada Allah" dan meletakkan diri kita sebagai hamba yang senentiasa beribadat pada Allah padanya.

Perubahan sedang belaku di setiap pelusuk dunia sekarang ini secara tiba tiba.Bermula dengan Api yang membakar seorang tubuh manusia di Tunisa .Di sini bermula  suatu perubahan landscape politik dunia.Kebangkitan disana sini rakyat tidak puas hati terhadap pemerentah.Apakah rakyat di mana mana negara tidak puas hati pada ahli politik atau pemimin atau Rakyat tidak puas hati pada sistem yang mereka amalkan dan akhirnya mereka sedar ianya  tidak adil serta bercangah dengan fitrah manusia.Sistem riba yang di amalakan dalam setiap urusan ekonomi merupakan punca utama.Tamak kuasa serta ingin meguasai dan memerentah dunia melalui New World Oder menjadi matlamat satu kaum yang di laknak oleh Allah.Apakah amalan kehidupan manusia dari mana mana bahagian kehidupan tidak menjurus kearah itu? ia itu mencapai kemuncak kehendak nafsu,Benda,Kuasa,SEX.(Money Power and SeX).

Kemurkaan Allah semakin jelas seperti mana yang di pesan oleh para nabi dan rasul serta para Imam yang di beri hidayah dan para Wali yang di beri pertunjuk serta kelebihan yang di anugerahkan .Kemurkaan Allah akan di susuli dengan hukuman yang layak bagi nya mengikut kehendaknya.Mahu tidak mahu kita terpaksa akui manusia di ambang satu Zaman perubahan yang amat drastik antara yang hak dan yang batil .Bermula dari revolusi mental dalam rumah tangga adab dan aklak hinggalah kepada pemerentahan negara yang mengurus rakyat  ini belaku dan sedang belaku bukan sekadar di negara tertentu malah di muka bumi ini seluruh dunia.Yahudi yang mencipta segala sistem idologi ciptaan manusia bagi  tujuan menguasai dunia sekalipun sedang menghadapi satu kebangkitan yang tidak di sangka sangka.semuanya tidak terlepas dari kebangkitan dan hukuman dari yang maha Esa.

Benarlah segala firman firman  Allah melalui lidah Para Nabi dan Rasul disampaikan melalui fakta yang bertulis  dan  mereka para rasul sebagai Penyampai Berita  arahan dari dari langit  dari pencipta  manusia sekelian alam.

Manusia sedang menuju kearah Zaman kehancuran yang total mahasuci Allah yang bersifat Maha Penyayang akan mengutuskan Imam Mahdi dan Nabi Isa (AS) bagi membetulkan keadaan sedikit masa lagi.Setiap detik dunia sedang menuju kearah itu setapak demi setapak .Dunia akan meninggalkan yang batil dan akan kembali pada yang hak.Tetapi dalam  kontek melalui proses tersebut manusiakan di tapis oleh Allah  mana satu yang akan di benarkan hidup dan mana satu akan di hantar ke alam Barzah secara beramai ramai hingga tinggal 1/3 penduduk bumi ini.

Ramai di antara manusia khususnya Umat Islam di seluruh dunia masih tertanya tanya dan keliru dan menyerahkan kepada takdir semata mata.Akibat terlalu mengejar kebendaan dunia bagi memusakan hawa nafsu maka mereka terlupa apakah tanggong jawap kita pada yang maha Esa sebagi hambanya.Bagi kebanyakan umat Muhamad akhir zaman ini telah menipu diri mereka sendiri dan mengatakan "Allah  Mahu kita mencari dunia dan tidak boleh meletakan akhirat semata mata itu lah alasan alasan yang di berikan.Maka yang jelas  serta realitinya Masjid semakin Indah semakin banyak tetapi yang berjemaah lima waktu semakin kurang hingga ada ketikanya hanya Iman saja yang ada di masjid.Masyrakat Islam selurus dunia semakin hancur bermula dari Individu,keluarga,msyrakat hingga lah pada pemerenthan negara.

Kenapa kita terkejut dengan segala kemunkaran yang tidak masuk akal belaku pada setiap hari.Kemunkaran semua peringkat yang tersebut telah menjadi semakin manusia semakin hari semakin korup hingga memakan diri sendiri ,Manusia memerentah Ugama bukan Ugama memerentah manusia.Sehingga kini manusia masih keliru apakah Manusia yang melantik pemimpin atau Allah yang melantik pemimpin.Boleh kah rakyat menentukan pemimpin melalui sistem ciptaan hawa nafsu manusia itu sendiri atau di tentukan pelantikan melalui firman firmannya dalan Alkuran dan diterjemahkan dalam sunah sunah Rasul dimalkankan dan dilaksanakan oleh khalifah yang di lantik oleh Allah.Bukankah apanila seoarang Lelaki dan perempuan itu berkahwin secara fitrah yang di tentukan oleh Allah melantik pemimpin keluarga itu seorang bapa ia itu lelaki.Apakah apabila Allah jadikan bumi  di hiasi dengan Negara benua  sempadan wilayah  tiada Allah janjikan siapa pemimpin yang di tentukan.????

Tetapi apa yang sedang diamalkan dalam kehidupan manusia ialah mereka mencari Dunia yang tiada kesudahan mankala pengabdian diri pada Allah hanyalah sampingan .Kebiadapan manusia telah mengundang kemurkaan Alllah hingga ada yang megatakan kalau beginilah keadaan masyrakat elok lah Allah kiamatkan dunia ini segera agar semuanya mampus puas hati puas sudah tak sangup lagi lihat kemunkaran yang sudah tidak tertanggong oleh mmanusia.Ada yang berputus asa dan mengharapkan penyelamat serpoerti Mahdi dan Isa (AS)datang segera ke bumi ini demikianlah jadinya kekeliruan yang amat jelas pada manusia yang tidak mahu merujuk kembali pada sistem hukum yang di tentukan ia itu Al kuran,Sunnah,Para Iman ,Para Wali yang di beri pertunjuk.

Pertelingkahan antara Rakyat dengan Rakyat,Rakyat dengan Pemerentah,Pemerentah dengan Pemerentah Negara dengan Negara.Anak dengan Ibu bapa,Saudara dengan saudara Suami dengan Isteri semuanya semakin biadap dan melampaui batas batas kemanusia.Tiada kesudahan selagi manusia biar apa taraf atau jawatan atau kuasa yang di miliki meletakan nafsu sebagai matlamat sudah tentu akan memakan diri.Itulah kesudahanya.

Kita bakal melalui satu zaman kehancuran yang amat rengkas umpama mencuri.Hari ini ia ada dihadapan mata besok ianya hilang di ambil oleh seseorang yang kita tidak ketahui.Hari ini kita seronok puas hati megah mewah penuh dengan aib dan riak dengan apa yang di perolehi tiba tiba besok ianya hilang entah kemana.Manusia sudah lupa setiap apa yang kita perolehi hinggakan jasad dan nafas adalah kepunyaan Allah dan ianya berhak mengambilnya mengikut kehendaknya.

Demikianlah serba renkas dan akan bersambong dalam topik yang baru bagi mereka yang meminatinya serta mendapat pertunjuk.

4 comments:

  1. selamat sejahtera En/Cik/Tuan/puan. kami telah mewujudkan 1 blog iaitu SENARAI BLOG-BLOG MALAYSIA. kami masih baru lagi di sini.maka kami masih mencari lebih banyak lagi blog-blog untuk di masukkan kedalam blog kami. untuk permulaan blog En/Cik/Tan/Puan telah terpilih dan telahpun di masukkan kedalam blog kami. oleh itu kami meminta jasa En/Cik/Tuan/Puan untuk memasukkan blog kami kedalam bloglist En/Cik/Tuan/Puan. di sini kami sertakan link blog kami iaitu:-

    http://bloglistmalaysia.blogspot.com

    sila maklumkan kepada kami sekiranya En/Cik/Tuan/Puan telah memasukkan blog kami kedalam bloglist En/Cik/Tuan/Puan.

    kerjasama En/Cik/Tuan/Puan amat kami hargai

    terima kasih

    ReplyDelete
  2. Sifat dunia menurut Amirulmukminin Saidina Ali Abi Talib karamahwajha 'apa yg boleh aku sifatkan tentang sebuah negeri yg pada awal penuh kesenangan pada akhirnya binasa. Pada perkara halal di hitung dan perkara haram diseksa.Barang siapa tidak memandang hebat pada dunia ia akan diuji dan barang siapa yang mengharap paddanya ia akan dukacita.Barang siapa yang bekerja keras atas dunia itu ia akan hilang.Barang siapa yang berkecimpong ke atasnya iamiliknya, barang siapa melihat dunia dgn cetek ia akan buta'

    ReplyDelete
  3. maka dgn itu aku sarankan kalau mau perjuangkan islam takpayah la ikut PAS. Pasai PAS pun dok dlm sistem demokrasi ciptaan barat gak...

    Anti PAS PIS PUS

    ReplyDelete
  4. Ikut UMNO lagi celaka

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja