Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Wednesday, June 29, 2011

Firaun dan Nabi Musa=Bersih 2

BERSIH!!! Pertembongan Nabi Musa dan Firaun dalam Istana sistem pemerentahan Demokrasi ala Firaun.Sejarah berulang di tanah air  Nabi Musa Mencabar Firaun dalam meperlihatkan kekuasaan masing masing antara hak dan batil , mukjizat dan sihir . Firaun   mengarahkan dan mempergunakan Ahli sihir nya yang terdiri dari Pekasa,Pakida dan Pemuda UMNO serta di bantu oleh hulubalang hulubalang PDRM bagi menjamin kemenangan  Firaun. Nabi Musa hanya berbekalkan pertunjuk dan hidayah dari Allah (SWT).Bukankah ianya suatu pertujuk dan hidayah dari  Allah kepada manusia khususnya rakyat Malaysia untuk bangkit menuntut yang hak.Tidak kah kamu lihat Firaun akan mengunakan senjata ahli sihir bagi mempertahankan kekuasaan dan pengaruh politiknya.Sesunguhnya sejarah tamadun manusia sedang berulang mengikut ketentuan yang telah di tetapkan yang maha Esa.Lihat lah nanti bagai mana ianya berakhir.yang hak akan menang yang batil akn kecundang.

27 comments:

  1. Anda silap. Firaun mengaku dirinya Tuhan. Firaun membuat berbagai dosa. Salah seorang kepala BERSIH di Malaysia bukankah telah ditabalkan oleh bininya sebagai Anugerah Tuhan. Firaun 'disembah' kaumnya walau pelbagai kejahatan dibuatnya. Di Malaysia pemimpin Anugerah Tuhan dipuja walaupun pelbagai perbuatan mungkar dilakukannya sejak menjadi TPM dulu. Sekarang sedang terbongkar satu persatu. Segalanya tentulah dengan kehendak Allah. Kalau Allah tak izinkan tak akan muncul segala video seks yang ada. Kalau Allah tak izin tak akan muncul Saiful yang dengan berani melaporkan kes liwatnya. Sungguh sedih kerana segalanya terbongkar satu persatu selepas setiap kali solat hajat dibuat oleh manusia-manusia yang kononnya mahukan kebenaran tetapi menolak pula kebenaran itu setelah dimakbulkan Allah hanya kerana Allah menunjukkan sesuatu yang tidak berpihak kepada mereka. Tolonglah berhenti dari menjual ayat-ayat Allah demi perut dan nafsu. Sesungguhnya telah benar apa yang Rasulullah sebutkan ribuan tahun dahulu betapa di akhir zaman yang mungkar dikata makruf dan yang makruf dikata mungkar pula. segalanya sedang terjadi di depan mata. Sipenjahat yang sedang merosakkan negara yang haram hukumnya dikatakan baik sedang golongan yang siang malam berfikir memajukan agama, bangsa dan negara di kata pula orang jahat. Orang munafik ni bila bercakap bohong, bila berjanji mungkir dan bila diberi amanah khianat. Lihatlah ketiga-tiga sifat ini dan siapa sebenarnya pembawanya. Sudah-sudahlah menjadi manusia yang tak sedar diuntung dan munafik.

    ReplyDelete
  2. Siapa sebenarnya yang mengaku jadi tuhan ni!!!Siapa yang menghina Islam???Siapa yang mahu rakyat menyembah pada kuasanya dan megugut rakyatnya dengan segala tindakan hawanafsunya justru tidak langsung mengikut undang undang yang di buatnya sendiri siapa?????Sipenjahat yang di katakankan mahu merosakan negara belum pun berkuasa!!!!Siapa yang merompak harta rakyat?sipa yanng mengaut keuntungan atas titik peluh rakyat?Sipa yang meyusup keluar wang negara berbillion dan simpan di luar Negara???siapa yang metedarah rasuah ber billion RM?Kebenaran siapakah yang sedang di tunjukankan oleh allah pada manusia.Siapa yang membuat perbagai undang undang seperti ISA Siapa???Siapa yang membiarkan segala program TV hingga melalaikan Rakyat?.Siapa yang tunjulkan Aib manusia seperti vedio lucah dalam TV baik sangat kah sipenayangnya???atau si munafik yang menyangnya.Apakah kebenaran itu boleh di hukum melalui undang undang ciptaan manusia atau peraturan yang telah di tentukan oleh Allah dalam Al Kuran.Aku rasa ciri ciri yang di maksukan di atas adalah pemimpin UMNO/BN yang telah terkenal dengan budaya demikian.

    ReplyDelete
  3. Sah Firaun moden itu adalah UMNO/BN budak sekolah pun tahu sejarah .Apabila Firaun terjejas kekuasaannya akibat kebenaran yang di bawa oleh nabi Musa maka tindakan yang merupakan kemuncak kezaliman akan di lakukan.Satu ialah mengunakan sihirnya untuk lawan Nabi Musa sepertimana yang kita telah sedia maklum siapa yang akan menang.Aklibat dari kekalahan itu maka Firaun akan mengejar dan menangkap rakyatnya hingga ke laut Merah.Sudah pastinya tentera firaun ini dengan firaunnya sekali akan tengelam dalam laut merah.Seperti mana nasib Hosni Mubaruk.Kita lihat lah nanti.Sejarah tidak pernah menipu kita.Kita akan lihat siapa yang akan meyeberang laut merah dan siapa yang akan tengelam dalam laut.

    ReplyDelete
  4. Segala konspirasi vidio lucah benar atau pun tidak adalah suatu sihir moden untuk megelirukan rakyat supaya terus memberikuasa pada firaun di tahtanya namun manusia merancang Allah tentukan.Bagi mereka yang belum di beri pertunjuk dan hidayah sudah tentu akan mempercayai fitnah sihir ini.Menutup segala kezaliman Firaun terhadap rakyatnya dan di hidangkan segala isu yang sebenarnya apa yang di hadapi Rakyat merupakan sihir murah puak firaun rakyat semakin celik dan di beri pertunjuk.Akhir Zaman kebangkitan rakyat adalah hidayah Allah pada hambanya apabila sudah dapat membezakan yang mana hak dan yang mana batil yang mana hukam manusia mengikut nafsu dan mana yang perintah Allah (SWT)

    ReplyDelete
  5. Anugrah tuhan dan mengaku tuhan dari segi hakikatnya adalah dua perkara yang bebeza.Mengakui undang undang ciptaan manusia lebih baik dari perentah Allah dalam Alkuran adalah seperti mengakui manusia lebih baik dari tuhan maka lebih zalim dari Firaun itu lah hakikat yang sebenarnya.

    ReplyDelete
  6. Ambiga tu bukan ka peguam kepada Lina Joy yg murtad. Anwar pula turut menyatakan bahawa adalah hak Lina Joy untuk menjadi murtad.
    Awat la PAS dah jadi tak ketahuan punca..? Bangangnya...

    ReplyDelete
  7. jenis tak sedaq diri. Kononnya belum bekuasa? nu di Kelantan n Kedah sapa bekuasa? Judi di Kelantan haram, di Kedah tak haram. Apa niiiiiiii aku benci la dgn puak hipotrik ni. Tak rasuah konon, tak makan duit rakyat konon, tak zalim konon. Tu yg tutuh duit anak yatim Memali, Umno ka? PM ka? Senator Yusuf Husin suruh Binak pi perata batu kat rumah dia tu tak rasuah ka, woiiii. Kalau hampaPas ni perintah Putrajaya, lg mampuih rakyat tanggung derita. Pi gi raah. Tuuuiiih

    ReplyDelete
  8. Siapa sebenarnya yang mengaku jadi tuhan ni!!!
    PAS - undi PAS masyuk sorga
    Siapa yang menghina Islam???
    PAS - Muhammad tu mat-2mat kampun ajo (N.Ajis)
    Siapa yang mahu rakyat menyembah pada kuasanya dan megugut rakyatnya dengan segala tindakan hawanafsunya justru tidak langsung mengikut undang undang yang di buatnya sendiri siapa?????
    PAS - hutan kt Kedah bila mau tarah?
    Sipenjahat yang di katakankan mahu merosakan negara belum pun berkuasa!!!!
    PAS+DAP+PRK - nk jatuhkan kjaan Persekutuan
    Siapa yang merompak harta rakyat?
    PKR - ANU-war
    sipa yanng mengaut keuntungan atas titik peluh rakyat?
    PKR - ANU-war
    Sipa yang meyusup keluar wang negara berbillion dan simpan di luar Negara???
    PKR - ANU-war
    siapa yang metedarah rasuah ber billion RM?
    PKR - ANU-war
    Kebenaran siapakah yang sedang di tunjukankan oleh allah pada manusia.
    PKR - ANU si ANU-war ramai doh nampok
    Siapa yang membuat perbagai undang undang seperti ISA Siapa???
    PAS - ko pun setuju jika kena pd Perkasa.
    Siapa yang membiarkan segala program TV hingga melalaikan Rakyat?.
    DAP - geng ko jugak, mcm rumh urut kt Sngor
    Siapa yang tunjulkan Aib manusia seperti vedio lucah dalam TV baik sangat kah sipenayangnya???atau si munafik yang menyangnya.
    PAS - haramkah byk fitnah dan buat aib pd manusia
    Apakah kebenaran itu boleh di hukum melalui undang undang ciptaan manusia atau peraturan yang telah di tentukan oleh Allah dalam Al Kuran.
    PAS - hukum lebih baik kawan dgn SYAITON
    Aku rasa ciri ciri yang di maksukan di atas adalah pemimpin UMNO/BN yang telah terkenal dengan budaya demikian.
    Salah sbb PAS+PRK+DAP yg byk sekali bw onar dan duri

    ReplyDelete
  9. Nampaknya Mukjizat tongkat Nabi Musa Telah Menelan Tiga ekor ular Sihir Firaun.Pekosa gagal jumpa Agong ,Bersih di teruskan ,UMNO dan PEKASAM tengelam punca.Yang Hak tetap menang.!!!! Tidak kah anda melihat hakikikat sebenarnya apa yang belaku.????Firuan (Yang Batil)akan Tenggelam dalam Lautan manusia 9 july ini.Sesunguhnya Allah yang maha berkuasa mengerakan hati manusia untuk berkumpul secara aman tanpa rasa takut pada sesiapa..Bukankah itu sebenarnya yang hak wahai manusia .Sejarah berulang hakikat yang tersembunyi dapat di fahami oleh manusia yang di beri hidayah dan pertunjuk.

    ReplyDelete
  10. Tentera Firaun (Suruhan UMNO) akan megejar Pengikut Nabi Musa (Rakyat yang di Beri hidayah)selepas ini hingga ke laut Merah Firuan Tenggelam dalam laut Merah.Bani Israil yang di tindas dan di zalimi di bumi Mesir oleh Firaun akan selamat melintasi Laut Merah yang dibelah oleh mukjizat Nabi Musa bukan kah peristiwa ini belaku dalam bulan Syaaban????.Kita sambong selepas ini insyaallah

    ReplyDelete
  11. awat nak samakan hangpa cam Nabi Musa plak. dlm pengikut nabi Musa ada tak org cam ambiaga?? analogy pun tak tepat. mengarut dok guna citer anbiya plak. Sudah sudah la hanpa oit. Setel kes MB kedah dulu...internal hangpa pun carca merba camna nak tewaskan musuh. karut betul.

    marjan

    ReplyDelete
  12. Aku suruh hampa tanya md sabu, dulu dia kata Anwar buka kilang kunyit. Menatang apa tu. Dulu masa kat hotel Perdana, Mat Sabu ajak betina bini Bakhori masuk bilik dia. Bila penguat kuasa serbu, md sabu tengah pakai tola, apa ertinya tu.Pikiaq2 la oii. Bersih diri dulu. Konon nak syahid, ha lawan la, ikut bok pa kat stadium.Anony 10.09 benar2 tak faham sejarah, taksub buta tuli. Yg haq tu apa? Macam menang kat Kedah, teruskan judi,arak, maksiat, karokae,rumah lacur, makan duit anak yatim dan balu Memali? Selak kain, tenguk pungkoq sendiri la dulu, kalau nak kata pungkoq orang hitam...!!

    ReplyDelete
  13. Hang buat fitnah cam tu hang tanggong lah

    ReplyDelete
  14. kalu tak reti nak tafsir sirah mengikut masa kini tak payah lah dunia berputar atas paksi yang di tentukan Allah bukan ketentuan manusia tiada kerajaan di dunia ini kekal selama lamanya ianya akan jatuh cuma caranya yang berlaian tetapi hakikatnya sama.Kita sedang meyaksikan putaran sejarah kejatuhan kerajaan firaun Moden.Yakinlah dengan apa yang di ceritan oleh Allah melalui Al Kuran.Sebelum tersunkurnya sesebuah kerajaan ianya memakan korban rakyatnya yang banyak tetapi akhirnya Rakyat akan menang.Itu lah peoples power.Kuasa Rakyat tidak pernah kalah sejak dari Nabi adam lagi.

    ReplyDelete
  15. Mesir pun cam tu juga hampir keseluruhan rakyatnya yakin bahawa Rejim Husni Mubaruk tak akan jatuh tetapi dalam masa satu bulan saja kerajaan yang berusia 40 tahun tertirup meyembah bumi.Di antara rakyatnya yang buat rovolusi lebih dari ambiga pun ada apa nak hairan .Pokoknya masa dah sampai tempoh untuk jatuh maka tiada kusa atas dunia ni dapat menahannya.Allah maha Adil.Mari kita lihat dan catikan setiap apa yang sedang belaku.Gelabahnya Pimpinan UMNO/BN lebih kurang sama dengan sikap Firaun yang akan membunuh Rakyatnya sendiri semata mata nak kekalkan kuasa hingga mencabar Allah dan mengaku tuhan.Tentera Firaun lah yang melaksanakan segala arahan hingga jadi huru hara di bumi Mesir hingga Nabi Musa di perintahkan untuk Hijrah melintasai laut Merah.

    ReplyDelete
  16. MB Kedah tu dia Muawiyah Moden itu sudah masuk kesah lain.

    ReplyDelete
  17. Aku tak terkejut kalau Polis tembak penunjuk Perasaan pada 9 july ini.aku tak terkejut kalau ada yang terbunuh maka Tentera masuk campur bila lebih ramai Rakyat berkumpul dan tidak mahu bersurai hingga beberapa hari sebab tak puas hati dgn tindakan polis hingga meyebabkan KL lumpuh,aku tak terkejut kalau KL di daruratkan sebab Demno bersih bertukar jadi Revolusi tetapi rakyat terus kesana dan sudah tidak hirau lagi mengenai peluru hidup.Aku tak terkejut kalau rakyat dah bertikat lebih baik mati dari hidup dibawah pemerentahan yang zalim dari membiarkan ianya berterusan hingga ke anak cucu mereka.Keperitan kehidupan yang di alami sekarang ini seolah olah mustahil untuk meneruskan kehidupan dengan menjadi hamba bank membayar riba dan cukai serta bill yang semakin meningkat harga barang yang akan mencecah mustahil untuk rakyat bawahan mebelinya.Aku tak terkejut apa bila rakyat semakin Marah berpunca dari tindakan Polis hasil arahan dari pemimpin Politik yang gila kuasa sangup melacuri ,PDRM,SPR,dan munkin akhir Sekali mengunakan ATM untuk mengekang kerbangkitan yang menukar arah.Aku tak terkejut sekiranya perkara ini belaku hingga mendapat perhatian dunia dan pihak UN akan bersuara dan juga Obama pemimpin Negara Cina dan Singapore masuk campur di sebakan kezaliman pemerentah yang menzalimi rakyat yang pada mulanya hanya mahu Besihkan SPR.Dunia nampak betapa sucinya niat rakyat yang benci pada pergaduhan cintakan keamana mahukan keadilan khususnya SPR.Tuntutan Bersih bukan sekadar Besih tetapi suci.Rakyat mahu berpuashati terhadap keputusan pilihanraya yang di jalankan secara adil tetapi akan menolak sekiranya SPR itu penuh dengan tektik korup semata mata untuk menangkan UMNO/BN.Akhir sekali aku tak terkejut Negara ini akan terus huru hara akibat dari kerakusan pihak ynag memegang kuasa dan tidak mahu meyerahkan pada rakyat secara aman dan adil membuat pilihan dlam PRU yang 100%Masa akan tiba apa bila kemuncak kezaliman berlaku dan Allah yang bersifat maha penyayang akan memerintahkan hijrah pada umatnya seperti hijrahnya Musa melintasi laut Merah juga Nabi Muhammad di perintah hijrah ke Madinah.Manusia melalui gelombang hidup yang berulang mengikut sejarah,fitrah dan sirah.Sejarah firaun tetap berulang di muka bumi ini cuma manusia yang jahil tidak memehaminya.Pintu taubat semakin mengecil.Iman Mahdi di ambang kemunculan nabi Isa (AS) akan turun pintu langit telah terbuka pada 11 Feb 2011.

    ReplyDelete
  18. Nyawa manusia tidak di tentukan di hujung senapang.Tetapi yang melepaskan tembakanlah telah menentukan dirinya di neraka yang paling bawah .Mana satu printah yang wajib di ikut.Perintah Allah atau Perintah Manusia.Yang memberi arahan dan mengikut arahan yang batil biarlah saja Allah melakati Mereka sesunguhnya doa orang yang di zalimi tiada hijab dengan Allah.

    ReplyDelete
  19. Pasal yg bathil nak kecundang la yg duk kelam kabut alihkan tumpuan pi buat demonstrasi tu... Satu..satu.. isu moral haprak Anwaq timbul..masih lagi duk taksub ikut..seronok jadi lembu.. bodo... Tak kelam kabut pulak puak PKR nak pi amik pakar luar negara pi kaji sapa pelakun sex tu..senyap pulak...Ni pi suruh Joe Bedul jadi CSI...lawak...lawak...
    Puak PAS pulak duk bodo macam tu la...

    ReplyDelete
  20. Bodoh sangat kah Rakyat hingga jadi Lembu.Ini bukan Isu Anuar ini Isu tututan pilihanraya Bersih kenapa bodoh sangat.Pengikut Firaun yang banggang

    ReplyDelete
  21. Nak berjihad la konon..tapi..BANGANG..

    ReplyDelete
  22. Sah FIRAUN sedang Kelemasan dalam Laut Merah hari 10 julai2011.maka menjerit jerit Pada pengikutnya untuk minta tolong bersatu lah Melayu !! Bersatu lah Melayu tetapi masih tetap angkuh dengan kekuasaanya!!!!macam orang dalam sikratul maut.Apakah Firaun akan meyebut Nama Allah sebelum terkuburnya UMNO/BN ini????.Bani Israil dari berbagai puak dari 12 lorong selamat melintas Laut Merah yang terbelah dengan Mukjizat Nabi Musa.Benar lah janji Allah bahawasanya Manusia Merancang Allah menentukan.Kerberkatan pengikut Nabi Musa di buktikan gugurnya seorang Syuhadak.

    ReplyDelete
  23. Ketika Firaun Kelemasan dalam laut Merah dan terdapat tenteranya yang terselamat yang sempat lari pulang ke istana dan di ceritakan pada pembesar Firaun maka belakulah pergolakan yang besar dalam pemerentahan Firaun.Ada yang lari dari kelumpuk mereka ada yang letak jawatan dan ada yang jadi sakit jiwa menjerit tak tentu arah menuding jari kesana kemari.Bergolak lah kerajaan UMNO/BN dan juga pegawai PDRM yang terlibat.Siapa mengunakan siapa dan untuk tujuan apa.Bagi mereka yang insaf ramai akan berpaling tadah dan ada yang akan mengambil kesempatan mengukukan kedudukan mereka untuk jawatan di ketika melihat firaun dalam kelemasan di laut merah.Pengikut Nabi Musa selamat melintasi Laut Merah dan Era baru telah bermula di Tanah Palastine.

    ReplyDelete
  24. Puak yang di dakwa sebagai Nabi Musa di Ketuai oleh Ambiga...masyaAllah...bengapnya penulis artikal ini...jangan palsukan sejarah dan fakta...siapa yang lakukan kerja fasik dan bathil ni...tengok betol-betol...fikir betol-betol, jangan main hentam keromo menggunakan kepala lutut untuk berfikir....jangan jadi katak bawah tempurung....penulis ni mungkin tak tahu ataupun tak faham tujuan demo itu...ada yang kata nak tuntut SPR lebih adil...ada yang kata Kerajaan BN tak laksana Islam....ada yang kata kerajaan BN Zalim dan macam-macam lagi oleh peserta demo...yang mana satu matlamat sebenar.....geng PAS kata macam ni...geng loyar buruk kata macam ni...geng PKR kata macam ni..geng DAP kata macam ni...mana satu yang betul....penulis pulak macam pandai bab Islam...tak tau nak bezakan yang mana betul yang mana bathil...siapa Ambiga...yang di label sebagai kumpulan seangkatan ataupun seiras Nabi Musa yang mengepalai Demo Bershit tu...awatlah bodoh sangat......bagilah contoh lain yang munasabah yang boleh di terima akal yang jahil ni....maknyanya PAS yang dah tenggelam punca tak tahu nak bezakan yang mana Firaun yang mana kumpulan Nabi Musa....asalkan ada janggoat, serban besar, berjubah dan boleh cakap pasai bab Islam sikit itulah yang disanjung tanpa berfikir apa tujuan...muslihat dan siapa dia sebenarnya.....Inilah PAS yang kemarok kuasa.....

    ReplyDelete
  25. Politik adalah perjuangan memdapat kuasa,memcaturkan pemerentahan menguruskan rakyat dan pemerentahan awak ada masalah kah dengan memehami tujuan politik dan matlamat politik bertapa kuasa itu amat penting untuk di perolehi..Masalahnya sekarang UMNO/BN yang gila kuasa tidak menghormati Perlembagaan Negara.Mengunakan PDRM sebagai alat untuk kekalkan kuasa mereka atas alasan Menjaga keselamatan sedangkan yang meyerang rakyat yang berhimpun cara aman adalah pihak PDRM yang tertentu yang mematuhi kehendak pemimpin politik yang gila kuasa.Kita negara kommonwelth ada common Law dan maksudnya sama tetpi pelaksanaan common Law di Malaysia dalam Hal Himpunan Aman dah di cemari denga akta Polis dimana tidak ada langsung di man mana negara commonwelth Apasalahnya dimana silapnya kalau pRU nanti guna dakwat,bersihkan nama pengunundi,ini yang bangla Filipino pun ada ramai pendatang asing pun dah dapat IC dan nama mereka dah ada dalam senarai pengundi.Demnokrasi apa kah ini????Inilah yang dikatakan pertandingan bola sepak yang tak adil apabila pengadil membenarkan satu pihak mengubah tiang gol apabila pihak lawan semakin mengasak.Hak perhimpunan Aman adalah terdapat dalam perlembagaan negara.Kepada anaQarbana kepala hotak hang buat buat tak faham pulak!!!.BESIH adalah tuntutan Proses PRU yang tertaluk dalamnya 8 perkara.Awak ada masalah nak faham kah atau awak tak sekolah.Dalam proses tuntutan tiada di sebaliknya atau andaian buruk terhadap penganjor. Itu tuntutan Rakyat yang mahu keadilan.Tak nampak mana yang salahnya.Kalau nak kaitkan dengan Ambiga dengan isu ugama maka Najib jumpa Pope lagi lah terok.Tapi ianya tak jadi isu kenapa???Tuntutan bersih tak ada kena megena dengan tuntutan nak laksanakan Islam tapi secara kebetulan tuntutan keadilan adalah salah satu dari kehendak Islam.Tujuan nya Bukan yang nak jatuhkan kerajaan cara DEMO atau Revolusi tapi cara Demokrasi yang sah dan adil justru tuntutan keadilan yang saksama supaya rakyat boleh terima apa apa keputusan yang di pertandingkan dengan adil.Kalau lawan bola sekali pun Pengadil tak belaku adil sudah tentu penonton tak boleh terima keputusan.Simple as that.Boleh kah kita nak kaitkan pula pengadil itu dengan pegangan politik atau ugamanya.Otak ASnaQorbana masih berselut.Baca tuntutan bersih tu.Seorang bapa yang bangsa yahudi sekali pun kalau tak belaku adil pada anaknya secara terang dan jelas dan di ketahui umun semua bangsa yang berfikiran waras sudah tentu menentangnya.Finomina dan jalan cerita yang sedang kita alami sekarang ini umpama perjalan cerita nabi Musa melintasi laut Merah akibat kezaliman Pemerentahan Firaun.Sejara berulang taknik nya sudah tentu belainan tapi hakikatnya sama.Nabi Musa membawa kaum Bani Israil Rakyat Mesir yang tertindas.Selas melintasai Laut Merah baru Nabi Musa Terima Perentah tuhan maka ada yang ber Iman dan adayang jadi kafir.Baca lah sejarah dan selamilah sirah di sebalik hakikat.Pokoknya UMNO/BN dah jadi Firaun bertuhankan Duit dan pembangunan duniawi sebagai sembahan mereka dan tenteranya seramai 600.000 sebagai alat untuk mempertahankan kekuasaan.Tenaga rakyat di kerah untuk membina bangunan dan bayar cukai pada firaun.Hakikatnya sama lah dengan apa yang sedang kita alamai.

    ReplyDelete
  26. Anony 7:36 Ayat sdr yg kata tuntutan bersih tak da kena mengena dgn tuntutan nak laksanakan Islam tetapi cara kebetulan.....sungguh tepat sekali, saya sokong 1000%.Satu kputusan msyuarat Pas Pusat selum PRU 12 menetapkan jika PR tawan Putrajaya PM adalah Anwar. Masih terpakai hingga hari ini. Bbrapa bulan lepas Hj Hadi kata Pas tiada halangan utk memberi laluan Lim Kit Siang jadi TPM. Ertinya, bila PR memerintah, Islam yg di perjuangkan oleh Pas hanya tinggal di
    sebalik 'takbiiir' dlm ceramah saja. Ini di perkukuhkan lagi dgn kjaan Kedah bwh Pas la ni. Judi,arak,pusat hiburan dan macam lg maksiat ahlan wasahlan. Nak tenguk pelanjung bogel, lanconglah ke Langkawi. MasyaAllah gebu2 belaka. Senyum MB krjaan Islam kat Kedah sampai kat telinga. Bila himpunan bersih bukan matlamatnya Islam, sdr jgn la pulak sebut Baharudin yg mati tu syahid. Mati selain Islam tak ada syahid. Kasihan pd Ana Qarbana kerana otaknya berselut. Tapi dalam selutnya itu rupanya ada mutiara. Kalau sdr anony 7;36 seorg rakyat Kedah tentulah bertuah sekarang. Dah jd rakyat sejahtera.Di Kedah mana ada cukai, cuma bila nak ambil borang tapak ramadhan kat MBAS, kena bayar RM 6.00. A la..6 ringgit je, bukan 600 ribu macam nilai mercedes MB tu. Rakyat Kedah saayang kat MB. Sebab tu studen KUIN buat demo kat MB. Depa kami sayang MB yg baik hati, prihatin kerana dia bersih n adil. Sebagai balas jasa studen tu, MB kjaan Islam sbgai pengrusi KUIN pun gantong 6 pelajar dan pecat 2 orang pensyarah Koleg Tahfiz di KUIN. Tanda sayang MB lagi, dia peruntukan ratus ribu pd seluruh sekolah cina Kedah untuk langsaikan tunggakan letrik. Pada 16 pondok di Kedah MB kata kita sabaq dulu, tak da duit. Pondok Pas takk pa, sebab org Pas murah hati bila2 boleh bagi derma.....eh eh eh...cobaan. Satu telunjuk kamu pada orang, tiga lagi mengarah pd kamu sendiri.Simple as that...?

    ReplyDelete
  27. Ambo pun tak tahu la perangai manusia la ni terutamanya penganut2 agama PAS [ bukan agama Islam sebab islam tak ajar yg depa dok buat la ni]semua yg kerajaan buat semua tak betul. Yg depa dok nikmati selama ni langsung tak syukur, tak terima kasih. Apa itukah agama mereka suruh buat? islam tak suruh buat mcm tu. Sampai sanggup bawa cerita nabi MUSA VS FIRAUN.Awat kumpulan AMBABIGA/PAS/PKR tu ibarat nabi ke? dan kumpulan kerajaan dan polis tu firaun ke? . Inilah yg dikatakan bangang para pengikut PAS ni yg langsung tak tahu nak membezakan yg mana baik atau pun buruk. nak politik pun jgn sampai jual agama islam dan maruah kamu tu wahai puak2 PR [ PAS]Walhal PAS itu jauh lebih rendah lg martabatnya dari berok dalam hutan,berjanji mcm2 tapi tak buat [ minafik ].Janganlah hidup kamu tu yg singkat ni dipersia-siakan. Hiduplah dengan tenang dan buatlah kebaikan pada muka bumi ini agar yg kemudian dari kita ni kenang akan jasa kita tu. Maniskan muka tu jgn buat muka mcm org yg bermasalah. Jaga martabat islam ini agar ianya tidak diperlekehkan oleh yg bukan Islam [ DAP ].bertaubatlah sebelum terlambat. bersatulah sesama umat islam agar islam jadi lebih kuat dan disegani. Jaga apa yg sedang dinikmati selama ini.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja