Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Monday, May 30, 2011

Surah AL Baqarah Ayat 246: Mad Sabu sebenarnya Layak

Kalau kita baca dalam Surah Al Baqarah Ayat 246 disini kita akan faham kenapa perlu MAD Sabu di beri Peluang untuk Di Undi sebagai Tim Presiden
" Dikalangan mereka ada Nabi  SYAMUN.Tetapi kerana apa Allah melantik TALUT jadi  ketua di antara mereka.Ini adalah kerana TALUT Seorang yang berani.Begitu juga Mad Sabu patut dia di lantik jadi Tim Ketua kerana dia berani.Bukan bermakna kita menolak ulamak.Malah Ulamak Wajib bantu dia buat masa sekarang..Selain dari Nabi SYAMUN,Nabi DAUD juga ada dalam tentera TALUT.

Apakah salah kita berpegangan pada hujah ini.Tuan Ibrahim Tuan Man  bukan tak Berani tapi tak cukup berani macam Mad sabu.Dan dia belum pernah memimpin mana amna pertubuhan selain dari PAS sebelum ini Malah kalau nak ukur dari segi pengalaman jadi pemimpin .Ustaz Ideris lebih layak dari Tuan Ibrahim dari segi pengalaman sebab pernah memegan jawatan President Pelajar.

Beranikah hingga kesaat ini Tan Ibrahim Tuan Man turun pimpin Demo  di jalan Raya.u
Harap Perwakilan akan terjawap segala kemuskilan.

Tak hairan lah  dengan hujah yang terdapat dalam surah tersebut ini apabila  ada dua pimpin Muncul di akhir zaman nanti ia itu Imam Mahdi dan Nabi Isa (AS) maka nabi Isa akan bersembahyang di belakang Imam Mahdi.Sebelum turun nabi Isa (AS)  Imam Mahdi tel;ah melalui beberapa peperangan dengan orang kafir dan juga puak SUFIANIS yang juga puak Islam.Sudah tentu keberanian nya merupakan satu tuntutan selain dari pertunjuk dan hidayah dari Allah (SWT).Untuk pengetahuan semua nabi Isa (AS) satu satunya Nabi /Rasul yang tidak pernah berperang di ketika menjalankan tugas nya sebagai nabi dan Pesuruh Allah sebelum beliau  di angkat ke langit.Inimlah mnkelainan Nabi Isa dari yang lain.Tugasnya nanti akan membunuh Dajal.Tetapi tidak pula berperang dengan yahudi atau Nasrani sebab tugas ini akan di laksanakan oleh Imam Mahdi .
Hikmah yang saya lihat keberanian dalam menghadapi musuh dalam kontek melaksanakan perintah Allah merupakan satu ciri yang di tuntut dalam melantik pimpinan bukan sekadar Ilmu saja.
Apakah Nabi Daud berada  dalam tentera Talut juga sedangkan  yang memimpin ketika itu  maka Allah sendiri melantik TALUT.

Tak perlu lah mana mana puak mencari hujah hujah lain sebagai dalih dalam solal pimpinan ini.Tuntutan semasa  ketika ini ialah PAS amat perlu pimpinan yang berani kehadapan bukan sekadar memberi alasan nak tumpu pada tugas itu dan tugas ini.semuanya hanyalah dalih belaka

Surah Al Baqarah Ayat 246-247


"tidakkah Engkau ketahui (Wahai Muhammad), tentang (kisah) ketua-ketua dari Bani lsrail sesudah (wafatnya) Nabi Musa, ketika mereka berkata kepada seorang Nabi mereka: "Lantiklah seorang raja untuk kamu, supaya boleh Kami berperang (bersama-sama dengannya) pada jalan Allah" Nabi mereka menjawab: "Tidakkah harus, jika kamu kelak Diwajibkan berperang, kamu tidak akan berperang?," mereka berkata: "Mengapa pula Kami tidak akan berperang pada jalan Allah, sedang Kami telah diusir dari kampung halaman kami, dan (dari) anak-anak kami?" maka apabila perang itu Diwajibkan atas mereka, mereka membelakangkan kewajipan itu, kecuali sebahagian kecil dari mereka. dan (ingatlah), Allah Maha mengetahui akan orang-orang Yang zalim.

Al-Baqarah Ayat 2 4 7 .

dan Nabi mereka pula berkata kepada mereka: "Bahawasanya Allah telah melantik Talut menjadi raja bagi kamu. mereka menjawab: "Bagaimana Dia mendapat Kuasa memerintah Kami sedang Kami lebih berhak Dengan Kuasa pemerintahan itu daripadanya, dan ia pula tidak diberi keluasan harta kekayaan?" Nabi mereka berkata:" Sesungguhnya Allah telah memilihnya (Talut) menjadi raja kamu, dan telah mengurniakannya kelebihan Dalam lapangan ilmu pengetahuan dan kegagahan tubuh badan". dan (ingatlah), Allah jualah Yang memberikan Kuasa pemerintahan kepada sesiapa Yang dikehendakiNya; dan Allah Maha Luas (rahmatNya dan pengurniaanNya), lagi meliputi ilmuNya.

Sekian



6 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Ayat 246
    tidakkah Engkau ketahui (Wahai Muhammad), tentang (kisah) ketua-ketua dari Bani lsrail sesudah (wafatnya) Nabi Musa, ketika mereka berkata kepada seorang Nabi mereka: "Lantiklah seorang raja untuk kamu, supaya boleh 2 Kami berperang (bersama-sama dengannya) pada jalan Allah" Nabi mereka menjawab: "Tidakkah harus, jika kamu kelak Diwajibkan berperang, kamu tidak akan berperang?," mereka berkata: "Mengapa pula Kami tidak akan berperang pada jalan Allah, sedang Kami telah diusir dari kampung halaman kami, dan (dari) anak-anak kami?" maka apabila perang itu Diwajibkan atas mereka, mereka membelakangkan kewajipan itu, kecuali sebahagian kecil dari mereka. dan (ingatlah), Allah Maha mengetahui akan orang-orang Yang zalim.

    Ayat 2 4 7 .
    dan Nabi mereka pula berkata kepada mereka: "Bahawasanya Allah telah melantik Talut menjadi raja bagi kamu. mereka menjawab: "Bagaimana Dia mendapat Kuasa memerintah Kami sedang Kami lebih berhak Dengan Kuasa pemerintahan itu daripadanya, dan ia pula tidak diberi keluasan harta kekayaan?" Nabi mereka berkata:" Sesungguhnya Allah telah memilihnya (Talut) menjadi raja kamu, dan telah mengurniakannya kelebihan Dalam lapangan ilmu pengetahuan dan kegagahan tubuh badan". dan (inga tlah), Allah jualah Yang memberikan Kuasa pemerintahan kepada sesiapa Yang dikehendakiNya; dan Allah Maha Luas (rahmatNya dan pengurniaanNya), lagi meliputi ilmuNya.

    ReplyDelete
  4. aku sokong mad sabu menang.tapi tertanya2 awat haji najib fahmi x menang jadi ajak pas pusat.?depa silap masuk nama ka.hahahahhaaha..hari 2 dok lobi sakan.last2 UST AZIZAN yg dapat jadi AJK PAS PUSAT,

    ReplyDelete
  5. Bodoh punya komen Hj Najib dah letak jawatan Lama dah dah lebih dari 4 tahun semua jawatan dalam Parti .Dah jadi Ahli biasa saja macam mana nak di calonkan.Awat hang bodoh sangat Zan sala tentu puak yang dapat Habuan calon dia takut tak tersenarai jadi calon dalam PRU nanti atau hilang habuan jawatan dalam kerajaan atau GLC.Dah jadi MB tentu banyak modal habuan tapi tak semistinya kawasan suka pada dia .Majorit Kawasan calon Mad sabu.Tapi azizan berapa kerat saja sebab tu dia tak berani tanding Tim.President sebab semua perwakilan cerdik kalau undi aziazn bedosa besak sebab kes KUIN pun dia dah buat zalim.Dalam Muktamar pemuda dah masuk benda ni.Azizan pun tahu dia dah menuju zaman Expire elok lah turun sendiri sebelum di turunkan.Seorang MB dapat undi banyak tu apa kejadahnya.Hasan Ali Pun sama dekat nak merudum.Itu pun nasib baik UtZ Ideris tanding Naib Presiden kalau dia tanding AJK tentu Hasan anak Pak Ali pun ikut tercicir.Orang dah tahu peragai dua ekok ni.Berjuang untuk habuan dan pangkat dan membinana pengaruh dengan habuan untuk kroni dalam Pas bukan berjuang untuk rakyat.

    ReplyDelete
  6. Hampa baca dak dalam sinar 18 june 2011. Usop Usin kata dia beli batu satu lori kat Binak. Bil beli pun ada RM 294.60. SPRM mai jumpa dia dan puas hati. Ok la tu. Yg kata dia rasuah pasai apa? Ni semua keja jahat cikgu non memali la. Tu komen Usop Usin. Yg aku heran Binak meniaga menatang apa. Kos depa pi buat kerja kat rumah Usop Usin lebih RM 3000, Usop bayaq harga batu saja RM 294.60. Hak lebih tu sapa bayaq. Aris Awang ka, Kasim Mina ka bayaq atau Sanusi pelaq tu ka bayaq. Hampa tunggu lepas ni, yg mana rasa pungkok panas tu, cepat-cepat oder bilik sejuk.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja