Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Saturday, May 28, 2011

Jangan undi Mereka yang buat onak

Nampaknya bahang pemilihan semakin Panas lagi memanaskan.Ada perwakilan yang keliru lagi megelirukan sejak pegumumnan Tuan Ibrahim Tuan Man bertanding Tim.Presiden.Elok lah tu kan PAS ni demokratik cuma yang  tak elok dari segi moralnya politiknya ialah cepat sangat buat U turn bila nampak habuan pencalonan.Cepat sangat berubah perinsipnya.Ini yang kita takut penderian yang sedemikian bila ada pada ahli politik.Pokoknya ialah berubah seperti lalang bila ada angin.Taniah pada tuan Ibrahim kerana sudi mendedahkan aibnya secara tidak langsung.Aib penderian politik yang tak berapa meyenangkan banyak pihak.Kalau istihar awal awal nak bertanding lain lah sikit bunyinya bila nampak ada ruang ubah penderian.Nak beri seribu alasan memanglah boleh tapi tidakkah terfikir ianya satu kelemahan terhadap penderian politik yang boleh berubah.
Walau apa pun kita sudah sampai ke peringkat kematangan politik kita dah dapat nilai siapa yang di uji dan di cuba dengan berbagai ujian.Ujian habuan jawatan dalam kerajaan bagi negeri yang di perentah PR dan juga penderian dalam mengamalkan perinsip amal jemaai yang seperti mana yang di tuntut dalamn Islam  ketika mengerakan jemaah..Siapa pemimpin PAS  yang yang berubah penderian di sebabkan hasutan hawa nafsu apa bila tebentang luas peluang dan habuan maka disitulah perwakilan boleh mengukur sejauh mana keiklasan perjuangan dan menilai pegorbanan mereka.

Budaya kagum terhadap tokoh telah belalu,budaya megukur dari sudut ilmu,taraf pun sudah terbukti bukan satu peyelesaian pada ciri ciri menilai pemimpin.Ada pemimpin yang dapat jawatan dalam kerajaan kerja Parti tugas dakwah serta aklak yang di tonjolkan bertentangan dengan perinsip perjuangan yang di laungkan.Aklak sebagai pendakwah  yang merupakan ciri yang di tutut seperti melaksanakan tangongjawap sebagai ahli majlis,Adun,Ahli Parlimen,Exco dan Menteri Besar sudah boleh kita nilai .Sejauh mana amanah rakyat yang di kotakan  oleh ahli Pas yang mendapat habuan jawatan  sudah dapat kita kenal pasti mana satu pemimpin yang bila bercakap tapi bila di beri tanggong jawap dilaksanakan dengan baik tetapi ada juga yang tewas dengan godaan hawa nafsu asik menghitong kontrak dan projek sama seperti peragai UMNO yang menjijikan.

Terusterang saya katakan  minta lah JANGAN DI UNDI buat kali ini pemimpin seperti.1.Hasan Ali,Mustapa Ali,Azizan Razak,Abu Bakar Chik,Nazzaruddin Mad Isa dan beberapa orang lagi dari Terangganu.Kalau nak cerita  kenapa saya katakan demikian  tak perlulah saya jelaskan disini.Nanti ada yang menuduh saya buat fitnah.Tapi kalau orang lain  berkempin supaya mengundi calon ini dan itu tetapi saya berkempin supaya jangan mengundi calon yang di sebutkan diatas.Ini permintaan Akar Umbi.

Selamat bermuktamar.

4 comments:

  1. Hang ni sapa? Berok makyh mana? dok memandi2 nak ator orang PAS(perwakilan) hang ingat depa bodo macam hang, hang bukan ada cawangan pon, hang hanya cuma jadi barwa Lah 46 saja.

    ReplyDelete
  2. Atak kah apa kah hang peduli apa yang lantik adalah Ahli bukan pemimpin yang dok atok untuk mereka jadi ketua.Yang hang tu barua yahudi lah kot.Pemimpin yang buat celaka harus wajib di jatuhkan.Mengkucar cacir kan jemaah.

    ReplyDelete
  3. Hang baca mai dalam mana mana sirah kat aku pemimpin Islam yang tulin yang di beri hidayah adakah berasal dari keluarga bangsawan atau elit.Hampir semua pemimin gerakan islam adalah terdiri dari keluarga mustafafin,Tegok ketua pemuda PAS pusat yang menang tampa bertanding.Hang ingat dia nak duduk depan pimpin Demo atau revolusi kah atau shahid atas perut bini saja lah Kereta ratusan ribu.Dulu muktamar tidur masjid tumpang rumah kawan tapi sekarang Pemimpin PAS datang dengan kereta BESAR tidur pun 4 dan 5 bintang punya hotel.Surau masjid tak mainlah.Ulamak lah tu.

    ReplyDelete
  4. Tempat marhain penyokong PAS yang tidoq dimesjid dan surau tu lah yang jadi penyokong tok-tok PAS la ni.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja