Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Thursday, May 19, 2011

Depa Buat Dah Macam DULU!!!!!

Lidah Resmi Harakah ni sebenarnya  untuk Siapa?.Adakah Harakah ni lidah Resmi Pemimpin PAS yang tertentu atau LIDAH RESMI PARTI!!!!!OOOOO Pemimpin PAS kat PUSAT termasuk Pengarah Pilihanraya PAS.Sedak Lah diri sikit.nak  bagi Telus atau mahu di lihat Telus!!!!! Telus apa kejadahnya sampai nak sebut jumlah pencalonan yang di perolehi setiap  calon pun tak mahu nak hebahkan.Jangan lah dok kempin  dalam media  bahawa bunga cap Ayam tu  kononnya  canang sana canang sini kata wangi.Kena lah bagi orang cium baru boleh nilai wangi atau tidak.Kalau setakat nak suruh  orang lihat dan mengaku wangi mana logiknya.,

Kalau Lidah Resmi PAS pun takut nak telus orang PAS nak cari Lidah Resmi mana lagi ????Tuan President mahu  kami cari lidah Resmi Biawak pulak ka.?Soal siapa calon siapa nak pilih itu hak perwakilan jangan lah hampa nak cuba atok ikut percaturan pimpinan diatas ini bukan hak pimpinan Pusat untuk tentukan..Dah lama dah dok buat peragai macam ni kmai semua tahu.Muktamar Pemilihan yang lalu pemerhati tak di benarkan masuk lihat proses pengiraan undi atau hantar wakil calon.Sedangankan dalam parti lain melaksanakanya tanpa apa apa masalah.Tidak tibul isu ketulusan.Kenapa perkara yang baik ini tak boleh di amalkankan oleh PAS  bagi melahirkan sausana yang kondusif.Man munkin kamu boleh hanya sekadar meyebut telus sedangakan perbuatan dan tiindakan tidak melambangkan ketelusan.

Kalau sekadar megumkan telus dalam media bagi saya  Telus kepala bapak hampa macam tu.!!!! .Serban besak bakul kitab belambak lambak lambak dok tak faham lagi kah kehendak jemaah.Kalau macam ni punya dok buat peragai  hampa lah puak puak ustaz (yang tertentu) ni yang jadi punca perbalahan  ahli pas kat bawah begaduh.Sudah tentut Stopa Ali amat suka keadaan ini  modal walak boleh di gunakan oleh tuan presiden parti yang menang tanpa bertanding.Sampai sekarang ni kebanyakan Ahli dah mula hilang kerpecayaan pada puak ustaz temasuk ynag di upgrade jadi taraf Ustaz Anak Pak Ali Selangor.Oleh tu jangan lah dok tuduh puak itu dan puak ini punya punca.Sampai bila pun tak selesai.

Bila Ahli tak puas hati dengan cara pemilihan puak puak ustaz ini juga yang buat alasan dan fitnah konon.Tak bagi kepercyaan lah itu lah ini lah .Tak yakin lah.Kalau awal awal lagi dah dok buat peragai macam ni apa nak jadi pada muktamar nanti.Nabi ajak cam tu kah suruh sembunyi benda benda macam ni kah.

Yang Stopa Ali ni walau pun SUAtapi buat Parti ni macam Mak Bapak dia yang Punya.Tak faham faham Kah Orang dah meluat sangat kat awak tu.Mai lah Kedah jupa Kawan baik hang tu Azizan Razak kempin lah.Kali ni lagi mudah.Azizan Razak ada modal banyak sebab dia ada kuasa bagi habuan.Wahai Stopa Ali Walau pun awak kentut tak bunyi tapi baunya saja orang dah tahu betapa pekongnya dan kentot siapa punya angakar .Bau nya tersangat pekong lagi hanyir.Tahun ni Anak Pak Ali Selangor tak cari sponser dari Syabas kah (Ajen Kerajaan Pusat) untuk bayar penginapan Pimpinan PAS.Modal nayak habuan kat Selangor dah banyak di kaut munkin tak perlu sponser dari man mana  ajen UMNO pada  muktamar nanti.

Azizan Razak misti mai Muktamar dengan S350 dia.Itu lah keselesaan yang di nikmati diatas kesengsaraan Rakyat Kedah.OOOOh Tuhan Ku!!! macam ni kah pimpinan PAS yang mengaku pejuang Islam!!!!.Tak sedar kah Rakyat sedang menyumpah dengan peragai kamu.Parti tak rosak tapi kamu lah yang merosakankan Parti.

Pengarah Pilihanraya Anak Tok Rahman rasa rasa nya elok lah besara saja.Utz tu dah tak relevent lagi dan meyusahkan PAS Kelantan dan meyusahkan jemaah.Tahun ni kalau cara pemilihan bau pekong sekali lagi pemilihan tahun 2013 terpaksalah kami langgar orang nombor satu sebab gagal memimpin  jemaah dengan telus.

Akhir sekali elok lah para perwakilan semua kembali kepada perjuanganAKAR UMBI yang asal.Contoh yang baik  macam TGNA pun dah mencukupi.Ukur lah pemimpin dari segi pengorbanan mereka pada Parti dan perjuangan .Buka lah sirah dan kaji lah bagai mana nabi kita melantik pemimpin  dan atau panglima perang untuk sesuatu tugas atau jawatan.Kaji lah bagai mana Para sahabat yang di beri hidayah apa bila memperoleh jawatan Khalifah  dan bagaimana  mereka lantik orang yang tertentu untuk mewakili  khalifah menjadi gabernor.Bagai mana mereka megukur para sahabat yang lain untuk di beri jawatan.SEmuanya bertitik tolak kepada rekord perjuangan.Tiada satu pun sahabat yang di beri jawatan atas budaya kagum tanpa seba yang resional.

Oleh itu bebaskan diri anda dari terpengaruh dengan budaya kagum yang tiada kesudahan akhirnya membawa perpecahan dalam parti.Cantas semua pemimpin yang bernafsu besar serta tidak mematuhi keputusan Jemaah dan ada cita cita hawa nafsu duniawi. apatah lagi bagi pemimpin yang  memperlekehkan keputusan jemaah.Kalau tidak buat apa kita berjemaah????Jangan terpengaruh dengan segala dakyah isu mazhab yang cuba di mainkan oleh segolongan ajen mereka yang akan bermati matian mempertahankan jawatan mereka nampaknya lebih rela PAS berpecah berdasarkan pada fahaman mazhab dari pada peyatuan umah yang amat di tuntut oleh seluruh umat Islam di dunia ini.

Setelah  mereka mereka itu gagal dalam melaksanakan tugas parti melainkan menonjolkan diri di ketika pemilihan sjustru merasakan  jawatan mereka terancam baru lah mahu mengadakan program itu dan ini semata mata untuk membina pengaruh dan mempengaruhi perwalkilan.Sikap yang demikianlah yang berani saya katakan "Pemimpin Yang Munafik"lagi celaka.

Sesungguhnya puak SUFIANIS dalam PAS sedang menzahirkan diri mereka.Percaya lah.Peragai Abu Sufian sedang di terjemahkan dalam bentuk pelakuan dalam jemaah itu sendiri oleh pimpinan yang tertentu Ketahuilah bahawa puak SUFIANIS ini yang akan berperang dengan IMAM MAHDI  nanti.Jangan terkejut.?? ini satu rialiti yang bakal belaku Siapa kah mereka sama sama kita kaji dan menilai.

Selamat bermuktamar.

4 comments:

  1. ana sekarang ni ada di german dan kini on the way to russia. Ana cukup kecewa when knowing that mb kedah kita dapat pencalonan untuk timbalan presiden..ana cukup sedih. tapi ana lagi kecewa bila bakal mb kita dato seri tn haji najib fahmi gagal dapat pencalonan hatta ke ajk pun takdak malahan bawah dari ajk pun takdak. apa ana nak jawab dengan pegawai2 sultan nanti?? tapi anak optimis bahawa walaupun sokongan takde kepada mentor ana iaitu tn haji najib namun yang sedikit itu pasti akan menang. harap dato seri tn haji najib fahmi dapat bersabar kerana dalam perjuangan memang mcm ni. ana tetap akan usahakan sehingga berjaya. takbir.

    ReplyDelete
  2. YB PHAHRORAZI
    10 (18%)

    YB.AMIRUDDIN
    12 (22%)

    YB NASIR MUSTAFA
    10 (18%)

    TH.NAJIB FAHMI
    20 (37%)

    YB AZIZAN RAZAK
    11 (20%)

    Sdr.YUSOF HUSSAIN
    14 (25%)

    tiap2 kali ana masuk dalam kedah senget ana akan pangkah haji najib kita. pasai tu ranking dia tinggi.. kepada semua peminat blog ni, sila pangkah haji najib tiap2 hari k.kita kena buktikan kepada seluruh kedah akan kemampuan bakal mb baru kita nanti.

    ReplyDelete
  3. Haji najib ni dia dah letak semua jawatan dalam Parti sejak lebih dari 3 tahun lalu sekarang ahli biasa saja.Kalau ada orang calon dia AJK pusat tentun ajaib.Tapi lebih ajaib kalau taraf YB sanator pun nama tak naik lagi mengharukan cukup malu.Taib Azamuddin yang pernah jadi YB dan YDP pun kalah ini kan pulak THN.Apa nak heran.Puak puak dok jilat Azizan tu sedak diri lah sikit.Azizan ni tak pernah di pilih cuma di lantik sebagai PJ.Kalau berani test lah market tegok ada berani kah bertanding Tim.President.Kalau kalah balik terajang bini.

    ReplyDelete
  4. Haji Njib bukan saja letak jawatan ,dia keluaq terus dari PAs, dia jadi Pati Lah 46,kerja jual betina Indun,yang segak buat bini yang huduh buat kuli,sesak2 dia sapu sekali, haram jadah betoi.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja