Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Tuesday, May 17, 2011

Bersiap sedia untuk Revolusi PAS

Asalamualaikum semua
Nampaknya bahang pemilihan semakin Panas apabila tarikh percalonnan PAS pusat di tutup semalam.Secara  sedar mau pun tidak  keluar lah  beberapa pengumunan .yang berbau hanyir lagi membusukan seolah olah seperti kentut dari  yang kuat makan telur rebus.Setiausaha agong juga lah yang banyak sudu dari kuah.Sama ada pemilihan  kali ini telus atau pun i mari kita nilai siapakah yang akan bermain dengan catur catur politik yang busuk lagi hanyir.Punya lah telus sampai nak sebut jumlah pencalonan yang di terima setiap calon pun tak dah tak boleh lagi..Banyak pula alasan yang di beri pada hal ini lah punca punca yang boleh menimbulkan kesangsian terhadap tingkah laku pemimpin.Yang mana lebih baik dalam soal ini bersikap telus yang boleh meredakan keadaan atau meyembuyikan  fakta yang sebenar yang boleh meyebabkan ahli tertanya tanya.Main sembunyi sembuyi  nampak macam ada udang di sebalik mee. atau najis di bawah tempurung.Perkara sedemikian tidak pernah belaku dalam sejarah PAS melainkan di Zaman stopa Ali jadi SU Agong ini.
Berani saya katakan tanpa TGHH tiada lah Stopa Ali jadi SU melainkan bantahan majoriti dari AJK pusat yang lain.Nampaknaya dua orang anak Pak ALI sedang kepanasan.Hasan Ali pelingkop PAS Selangor dengan fikrah Ultra Nasionalistnya telah pun meyusun habuan kepada peyokong peyokongnya termasuk melantik Ahli Majlis di PBT Selangor.Nazzarudin Mad Isa pula  perancang UG tak serik serik dengan amaran dari ahli yang menolak UG .Badan kecik tapi nafsu besar nak jual Parti dengan Harga yang Murah.Kawan baiknya Azizan Razak dah jual PAS Kedah  pada UMNO.Dengar cerita di saat saat pemilihan semakin hampir sekarang dah ada  pulak puak ustaz nak buat Itjimnak Ulamak  kononnya nak selamat kan PAS dari jatuh ketangan puak yang bukan ulamak.

Walau apa pun keadaan yang bakal menjelang tiba kami yang mewakili seluruh angkatan Akar Umbi  PAS seluruh Malaysia akan memantau serta menilai semua  senarai AJK Pusat yang layak di undi berdasarkan kepada yang hak.Mengukur dari sudut yang hak dan bukan nya bedasarkan kepada budaya kagum yang telah banyak membawa kemudaratan pada Parti dan Ahli.Kita akan pantau setiap ucapan mereka dan gerak geri kotor yang sedang di rencanakan oleh pihak yang tertentu.Buat masa ini kami rasa berdosa sekiranya tidak bersama sama membetulkan serta membaiki jemaah berdasarkan kepada apa yang di tuntut.
Insyallah selepas saja kita terima pengakuan pencalonnan dari sumbur yang tertentu kita akan umunkan barisan saf pimpinan yang perlu kita ketengahkan bagi memenuhi ajenda Revolusi dalaman  Parti.

Kita berkorban untuk Parti Walak Untuk Parti dan bukan nya mana mana Individu atau Tokoh atau pemimpin.

7 comments:

  1. Anak tok Ali dah mai kempin di Kedah hari ini, sebab Kedah menjadi kubu kuat Mat Sabu

    ReplyDelete
  2. Tak dak pun nama Hj Najib dalam senarai calun AJK Pas Pusat

    ReplyDelete
  3. Anak Tok Ali takut kepentingan dia jatuh..dah tak boleh Pakai..zaman Revolusi orang dah kenai sapa Anak Tok Ali dan Anak Tok Razak.Anak Mad Isa pun dok buka kitab cari Nas supaya wajib sokong dia dah mola kumpui puak serban besar bakul.Yakutr lepas ni menganggor tak sudah..Kat Selangor Anak ToK Ali sibok ferait Kontrak bagi Kat kroni supaya terus sokong beliau dalam Muktamar.Lantik Ahli Majlis Pun dia buat keputusan sendiri "Over Rule " habis keputusan Jemaah.Penyakit UMNO dah Merebak.Harus pancong puak puak ni.

    ReplyDelete
  4. Mana ada Kawasan Pas yang nak calun Anak Pak Ya tu,dia bukan ada tempat dah dalam Pas, dulu dia baik dengan anak Tok Daq, dia hantam anak Tok Isa,lepas tu dia kelahi dengan anak Tok Daq , dia ampu anak Tok Isa sampai hancur lebor Pas Kawasan Jerai, tapai orang Pas dah kenai dia dengan sikap biadap dia pada pemimpin ,maka dai jadi kupang tembaga.
    Lani dok ikut pungkoq Anak Tok Baharum,dia balas duit berjuta2 dia bina kekayaan sendiri,UMNO Jerai jadi bodoh dengan dia, dai guna sekolah Pak dia untuk bina kekayaan. kesian kat orang2 yang terbodoh dengan dia,kesian kat keluarga dia yang tak tau apa satu, pakai ikut dia saja...

    ReplyDelete
  5. Suruh Lah MB Kedah tu bertanding Tim Presiden nama dia dah naik.Nama Tak naik nak jadi isu buat apa.

    ReplyDelete
  6. Tak tekejut aai Nama hj Tak naik.Dia dah letak semua Jawatan lama Dah.Yang aku tekejut awat orang yang betaraf senator pun tak naik.Pngkat Tinggi tu SU Perhubungan.Tapi nama Pahrul naik juga.

    ReplyDelete
  7. Aji ngan Pak Cup sama saja dua2 bekas ketua pemuda Kedah, depa dua diam2 dapat habuan dari MB atas jasa depa ngan PAS, dua ekoq ni tak buleh harap,pengkhianat pada Pati dan kawan2.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja