Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Sunday, March 13, 2011

Azizan dan Kuncunya Harus Turun

Tidak ada cita cita yg lebih tinggi bagi seorang muslim mengatsi cita cita untuk melihat aqidah yang di anutinya di tejemahkan dalam bentuk penghayatan direalisasikan dalam hidup individu,keluarga masyarakat dan Negara,.inilah tujuaan jamaah ISLAM di di lahir di tanah air kita ini.Bermatalamatkan untuk meyelamatkan ugama,bangsa dan tanah air dari skop yang lebih luas yang sesuai dengan fitrah manusia disamping meletakan kehidupan manusia didalam system masyarakat yang di berkati Allah (SWT)bukan sekadar membangunkan bangsa melayu dengan bersandarkan kebangsaan sempit atau menanamkan fahaman idologi secular atau menanam bibit perbezaan mazhab yang sempit bagi mengujukan masyarakat berpuak puak lantas bagi melaksanakan ajenda tersembuyi pecah dan perentah menguasai dan mencatur politik dalam masyarakat bagi mencapai cita cita politik seseorang pemimpin yang belandaskan pada hawa nafsu.


Pemimpin datang dan pergi apa bila usia umur ,kesihatan dan kedudukan dalam mana mana jemah berubah mengikut kehendak semasa.Namun kehendak dan matlamat jemaah tetap tidak berubah.dasar dan matlmat Parti tetap di landasan yang di tuntut.Kejayaan sebuah jemaah bergantung rapat kepada keberkesanan jemaah dalam menyampaikan risalah dakwah.Risalah dakwah disampaikan dengan mendahuli aklak dan perlaksanaan kata kata atau selogan yang di laongkan bukan sekadar gimik politik bagi membina pengaruh dan mendapat kuasa.Keberkatan seorang pemimpin berkait rapat pada hidayah dari illahi ini lah swebenarnya yang di cari oleh Manusia Muslim yang beriman sekarang ini dalam sausana kehidupan manusia semakin pincang.

Pemimpin yang di beri hidayah merupakan satu satunya yang di cari dan merupakan syarat utama dalam memimpin organisasi.Tiada guna kitab bertimbun timbun,haji setiap tahun,kelulusan akadamik begitu tinggi bijak berpidato,walak yang di beri oleh ahli bawah tidak berbelah bagi tetapi pemimpin yang demikian bila pulang ke rumah tidur nenyak mimpi dalam dunia fantasi memikirkan habuan dunia yang bakal di perolehi Inilah yang dikatakan pemimpin yang tiada mendapat hidayah oleh Allah (SWT) .Sudah tentu budaya amalan demikian akan menzalimi jemaah itu sendiri arah tuju organisasi akan pincang di tengah jalan.Akibat sesuatu penyakit dalam hati cintakan dunia takut kan mati disamping takut pada manusia melebihi takut pada Allah (SWT) serta senentiasa takut pada bayang bayangnya sendiri menati masa di gantikan Allah.

Hidayah membuka hijab terhadap hambanya,hidayah merupakan rahmat dalam membuat Sesuatu keputusan.Keputusan yang dibuat belandaskan kepada hidayah yang di beri terdapat hikmah yang tersendiri walaupun tidak porpular pada musuh atau mana mana individu yang menilainya tanpa hidayah maka natijahnya terlalu besar ertinya.Pemipin yang berilmu hatta apasaja gelaran yang di berikan oleh ahli bawahan.Ulamak,Ustaz,Wali dan seumpamanya namun sekiranya hidayah tiada terdapat dalam pimpinan sedemikian sudah tentu hatinya seolah olah seperti batu,angkoh sombong,riak dan tiada membuka ruang untuk di tegor atau tidak mahu menerima nasihat dari lain.Dia saja yang betul dia saja yang berhak buat keputusan dan prasangaka buruk terhadap orang yang menasihatinya walau pun untuk kebaikan dirinya.Apatah lagi untuk kepentingan jemaah dan ahli yang lain atau rakyat di bawah kekuasaannya.

Dalam soal ini dan kedua factor di atasRakyat Kedah tertanya Tanya adakah Ustaz Azizan menjadikan Akidah Islamiah sebagai teras pemerentahannya.Ynag kedua diman letaknya hidayah seorang pemimpin yang sedang di cari dan di tuntut dalam jemaah.

Dimana letaknya hidayah Pada Yazid dalam memerangi Saidina Hussain dalam peristiwa Karbala dan dimana letaknya perjuangan akidah yang terdapat dalam peristiwa tersebut.Apakah peritiwa tersebut tidak menjadi contoh pada dunia sekarang ini sebagai gari panduan dalam mencari pimpinan yang di beri hidayah.Pokoknya kita diambang Revolusi Manusia yang mahu satu perubahan yang sebenarnya.Perubahan dan reform berkesan untuk mengembalikan manusia kea arah fitrah asal itu itu Pimpinan yang Penuh berkat dan di Beri Hidayah.Azizan Razak dan Kuncu kuncunya harus bagun dari dunia fantasi menerima rialiti hidup bahawa ketidak puashati Rakyat serta ahli Pas bukan untuk menentang beliau secara peribadi tetapi mahu mengantikan sesuatu yang lebih baik bagi menjamin kesehjahteraan rakyat yang di berkati.rakyat mencari keberkatan pimpinan yang dapat memperkukukan akidah yang sesuai dengan dasar perjuangan bukan nya mahu di pimpin oleh pihak yang hanya mencatur kuasa semata mata untuk kepentingan peribadi sekadar mengantikan dan mengamalkan kan budaya pemerentahan jahiliah yang lalu.

AZIZAN HARUS PERGI WAJIB PERGI.Tim.President PAS Harus Pergi,Ketua Pemuda PAS Pusat juga Harus PERGI.HasanALI Juga Harus PERGI.Stopa Ali Juga Wajib Rehat.Haji Hadi Harus Terima hakikat Bahawa Ahli Pas ingin Perubahan dalam pucuk Pimpinan Rakyat dah Jemu setelah Pimpinan PAS sedia ada masih gagal mengenal pasti kelemahan Parti setelah sekian lama memegang pucuk Pimpinan.Haji haji gagal Memimpin secara berkesan .Adalah lebih afdal Pimpinan Muda yang di beri hidayah mengambil Tempat sementara yang turun dari takta jawatan muhasabah diri buat sementara waktu semata mata untuk kebaikan PARTI dan Jemaah serta Rakyat Malaysia yang dahagakan perubahan.

11 comments:

  1. Alasan yg ada krn depa ni macm kuda tua, spt ckguPa Ali. Mcmana lak dgn nik aziz,mat sabu,halim rahman,fakhrurazi,harun din,khalid samad,mahfud & byk lg.Jd,hg undertaker nak kambus habih org lama, aku setuju. Lepas ni kta lantik muka baru @ org muda, macam Nasarudin Isa,KJ,Amirdin,Taib Amrudin,Ahmad Yahya,Nizar,Dr.Mariah,Cgu Mala,NorAdly,Nik Abduh dan terbaru Bob Loqman.Kalau hg pikiaq depa ni ok, aku ikut saja setuju dgn hg.

    ReplyDelete
  2. REVOLUSI JUGA BERMAKNA tukar pimpinan yg boleh buat keja untuk parti dan rakyat dan bukan nya di perguna oleh parti untuk mencari pengaruh yang menjadi bebanan pada pati menghabiskan beras saje buat apa.Kalau setakat nak pegang jawatan lepas tu nak jadi calon bila menang dah di gelar Yb .PRK pun tak nak turun Demo pun tak nak turun takutkena tangkap maka kedudukan nak Jadi YB tergugat.Org cam ni elok berambus dari pucuk pimpinan.Bejuang utk isi perut dan habuan namanya.Yang penting Pati misti bergerak dengan gagah. macan PRK di DUN Pantai Merdeka tahun 1995 di mana Pemuda PAs di bawah pimpinan Mad Sabu sangup kejar Pemuda umno kerana meyebarkan risalah cukup berani dan istikhomah tapi zaman sekarang Pemuda PAs ketuai oleh sunni overdose dah jadi macam pondan lorong yang dah tak laku .Serban besar bakul mengaji tinggi.sana sini tuntut walak dari pemuda tapi jumpa pemuda UMNO telok sentot masuk dalam perut.

    ReplyDelete
  3. Pemuda PASPusat yang di ketuai oleh Tantawi elok lah berpakaian KEBAYA LABUH BerSongkok Tinggi Bergincu Merah dan Bertumit Tinggi semasa Muktamar Agong nanti sambil menjerit jangan sokong Syiah atau Sekular.Mudah mudahan ketua pemuda dapat jadi calon dam PRU 13 di Kawasan yang selamat di terangganu

    ReplyDelete
  4. Cadangan untuk perwakilan akan datang. Calon ketua pemuda pusat undilah Atiqag Aiman AlJundi dan Ketua Muslimat Pusat, Nasrudin Hasan Tantawi dan Presiden MOHAMADDD SAAAAABU from ahlul baith

    ReplyDelete
  5. assalammualaikum wbt...,ada pun saudara pernahkah menegur najib dan pak lah.kroni dapat billion ringgit.tapi pas lakukan semua untuk rakyat.trlalu awal untuk tuan menilai krjaan kedah skarang ini.tepuk dada tanya selera.jika tuan ikhlas, bantulah perbetulkan yang terkhilaf oleh kjaan pas,bukan menabur fitnah seperti org2 yahudi.wassalam....

    ReplyDelete
  6. Undertaker, apapun, janganlah hang cemari perjuangan hang dengan pemimpin yang berfahaman wahabi deobandi ;

    http://www.youtube.com/watch?v=CJ7HWmLLcFM

    ReplyDelete
  7. Waalaikumsalam. Apakah perlu dimaklumkan pd saudara bila sy tegur najib dan pak lah? Apakah saudara buta mata bila mengatakan Pas buat utk semua rakyat.Jgn setakat dengar taklimat MB atau lihat CD penerangan negeri saja.Turun sendiri, tguk apa dah jd dengan hutan/bukit di Kedah.Dogol sana sini. Cuba tanya projek balak tu sapa dapat? Kroni saudara ka atau Sanusi atau Che Had. Tak ada otak ka nak fikir sebab Mahfud letak jawatan dlm Kedah Sato. Yusuf Husin ambil anaknya kerja dgn salah satu anak syarikat PKNK tu nak kata apa? Binak turun dr Alor Setar, meratakan batu di halaman rumah Yusuf Husin di Memali tu saudara nak kata apa. Fitnah ka? Jgn sebut kita tak tegur kjaan Kedah. Lupa ka saudara yg MB tu tak boleh ditegur dan jenis tidak mahu pakai pandangan orang. Tak caya ka. Cuba pi tanya dia, kenapa baru tiga tahun bekuasa, dah nak pakai kreta mewah lebih 600 ribu. Dah tu, buking pula nombor 8 yg kena bayar berpuluh ribu untuk nombor saja? Dulu beri alasan bru dua tahun, sekarang 3 tahun, tahun depan 4 tahun, begitulah seterusnya. Baru 3 tahun tahun, habih kawasan Pas selruh Kedah begaduh, nak rebut jawatan YDP dgn harapan boleh jd calon. Cuba tenguk, berapa ahli parlimen dan adun Kedah yg telah tukar kereta baru, kahwin 2 dan beli rumah. Baru tiga tahun dah nampak kaya. Apakah ini akhlak pemimpin dan kerajaan Islam? Seharusnya saudara kena tepuk dada, bukan saya. Jgn juga berpegai seperti Yahudi, org lain semua tak betul/jahat, hanya dia yg betul dan baik.Saudara kena faham,susahnya kami org Kedah yg duduk di luar Kedah nak jawab pasai perangai buruk pimpinan Pas Kedah. Bila Yusuf Husin dituduh pecah amanah Tabung Memali, satu pun tindakan tidak di ambil. Kalau dulu sy kurang percaya dgn pendedahan itu, tetapi kerana sikap membisu Pas Kedah, saya yakin apa yg di tulis tentang Yusuf Husin itu benar.Mungkinkah Pas Kedah turut terlibat dgn isu ini? Saudara perlu tepuk dada tanya selera, jika betul-betul iklas kerana Allah, bukan krn Azizan

    ReplyDelete
  8. saya sangat sedih dengan pas kedah hari ini. seorang kawan hari tu perli. BN perintah 50 tahun tak pernah buat karnival sambut hari berkuasa. PAS baru 3 tahun dah buat karnival macam sambut hari jadi. seolah-olah berkuasa itu suatu yang indah. sedangkan orang-orang alim dan berilmu amat takut menjadi orang berkuasa kerana sedarkan apa yang nak dijawab di hadapan Allah. Tapi mereka juga kata. Gambaran tak elok ialah hujan turun setiap hari di AS semasa karnival. Orang pun tak ramai dan cemuih nak pi sebab depa kata kerajaan kedah ni hanya tau buat pesta saja nak perabih duit orang. Pembangunan lain untuk bagi orang kerja tadak. tak caya tanya depa.

    ReplyDelete
  9. Buat karnival nak bagi peluang orang Islam meniaga macam pasar malam tu la.Tal salah itu kemudahan RakyatLain lah UMNO/BN Dok Rompak wang Rakyat.Saman Ekor dok kena bayak mampus lah rakyat.Aku pun UMNO juga.Tapi aku nampak UMNO lagi Zalim 100 kali zalim dari PAS.

    ReplyDelete
  10. Saya setuju Nazaruddin Tantawi jadi calon Ketua Muslimat Pas Pusat"Berdiri sama tinggi dengan Khairi jamaludin "Macam pinang di belah lapan..

    ReplyDelete
  11. Kalau hg Pas, tak payah lah nak pakai topeng Umno. Org Pas Kedah pun dah meluat kat jijan keculi kroninya macam usop usin tu je. Org Pas sejak dulu lg cop Umno tu bdo, Kalau ada Umno Kedah la ni sokong jijan, maknanya jadi dua kali bodo la Umno macam tu. Hg gheti ka, sekali zalim pemimpin Pas, nanti malaikat akan catat dosa depa macam 100 kali dosa Umno. Sebab pemimpin Pas tu balik azhar, serban besaq, mengajaq bab tasauf. Faham pasai fitnah pompuan, zina dll. La ni depa tu la dok usung Cikgu Mala ghata bumi Malaysia bg ceramah. Sapa regu dia la ni, semua la tok guru Pas.Baca quran, nyanyi tak leh sebab suara aurat. Dok atas pentas sebelah tok guru Pas, ceramah hentam Umno sampai jam 12 malam boleh. Wanita kerja mlm di Kelantan tak boleh, MUslimat Pas ceramah balik sampai rumah jam 3 pg boleh. Sebab pa, krn mu Islammmm. Akhirnya, jadilah peristiwa tok wakil Pas kelantan di atas keretapi pi, tak fitnah ka tuuu. Kalau hg betoi@ Umno tok sah dok teringin sokong Pas la...maluuu.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja