Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Friday, February 11, 2011

Sejarah Firaun Berulang di Mesir

Pak Long Husni (Husni Mubaruk)lari malam lintang pukang.Pak Ali (Tunisia)cabut lari awal awal lagi besama sama harta rakyat emas satu ton lebih.Tapi Pak Long Honi yang cabut lari malam tapi ada harta lebih dari 80 Billion.Tinggal Pak Lah (Jordan) dok tunggu masa menanti nasib yang sama.Demikian juga di Algeria dan Moroco masing masing ada raja dan pemimpin penghisap darah rakyat hingga kering kontang.Apakah nasib Pak Lah (Arab Saudi)namanya juga Abdullah.Rasa rasanya Pak Lah Saud ni tak lari malam tapi akan mampus atas katil kerana sakit kencing manis.Akan begaduhlah anak cucu beliau mahu tuntut takta dan harta hingga akan belaku lagi satu huru hara revolusi yang lebih besar lagi mencabar lebih dahsyat dari Mesir di jangakakan rakyat akan bermandi darah hingga umat islam akan meraung memanggil PEYELAMAT yang di tunggu tunggu.

Berbalik pada Pak Long Hosni Mesir) sejarah Firaun berulang di bumi Mesir.Firaun yang memerentah mesir penuh dengan kezaliman menghamba abdikan rakyatnya(Bani Israil)kekuatan tentara 600,000 sama banyak dengan Rejim Pak Husni dewasa ini.Firaun di tenggelamakan di laut Merah ketika mengejar pengikut Nabi Musa melintasi laut Merah.Pak Long Husni tenggelam dalam lautan manusia ketika mahu mempertahankan taktanya .Rakyat melalui revolusi kebangkitan rakyat yang tidak di sangka sangka telah berjaya mengulangi sejarah tamadun Mesir.Demikian lah kehendak Allah yang di persembahkan olehnya untuk manusia mengambil pengajaran.Mayat Firaun di jumpai dipinggir pantai laut Merah setelah laut yang di belah dengan mukjizat tongkat Nabi Musa tertutup semula maka timbul lah mayat Firaun maka insyyallah Pak Long Husni akan di jumpai Rakyat Mesir di pinggir laut Merah juga sama ada hidup atau mati sebab Pak Husni sama zalimnya dengan Firaun segala hakikatnya sama cara yang belainan.Cuma bini Pak Long Husni bukan bernama Aisiah dan tak ada Tukang Sikat Rambut anak Firaun Bernama Mahsitah.Parti Pak husni menang dalam PRU sokongan rakyat 90% lebih tapi bagai mana revolosi boleh belaku???

Yahudi Zionis juga pengkaji sejarah mereka tahu sejarah sedang berulang dan mereka mula kecut telok mengenang nasib dan negara Israil yang akan datang.Berjayakah cita cita Freemession untuk ujudkan negara yahudi hingga negeri Mesir.Samalah kita umat islam menkaji sejarah namun apa yang sedang belaku menandakan"Pintu Langit bakal di buka"Suara di langit akan menjelang tiba,tanda tanda di langit semakin nyata itu lah pertunjuk "Penyelamat yang di beri hidayah akan menjelang tiba"Selamatkan bumi ini dengan kezaliman manusia.Apakah nasib Pak Jib kita akan mengalami nasib yang sama????.Parti Pak Jib juga menang dalam setiap PRU di bumi Malaysia ni apakah tempisan semagat revolosi Arab tak akan sampai ke bumi anak Melayu siapa boleh jamin ianya tak akan belaku atau ombak laut merah akan menghasikan tsunami yang lebih besar di Asia tenggara ini..Allah yang menetukan.

5 comments:

  1. Tetapi yang lebih menghairankan apabila puak-puak hijau di malaysia yang menjerit dan mengutuk pak husni sebagai talibarut dan boneka Amerika tetapi mereka memuja pulak seorang pemimpin anugerah Tuhan (semua makhluk di alam ni sebenarnya anugerah Tuhan. tak payah cakap)dan sedang berjuang bermati-matian untuk memartabatkan manusia itu untuk menjadi pemimpin nombor satu Malaysia sedangkan sudah terang lagi bersuluh siapa dibelakang manusia itu ( Amerika dan Yahudi ). Heran kan? Di sana depa kutuk pemimpin boneka Amerika tapi di sini depa nak penaik pulak boneka Amerika. Apa jenis manusia puak ni. RASULULLAH DAH BAGI TAU RIBUAN TAHUN DAHULU. NAMANYA PUAK MUNAFIK. TAK PERCAYA PI TANYA YB ZUL NORDIN.

    ReplyDelete
  2. Saya manusia atas pagar. Yang benar dan baik kena kata betul dan baik walaupun sipembuat itu tak tutup aurat. Yang tak benar dan tak betul kena kata tak betul walaupun sipembuat itu berserban atau berjubah. Barulah orang Islam akan dihormati. InsyaAllah jika Dato' Najib terus mengamalkan kaedah kepimpinan anjuran Rasulullah seperti sekarang iaitu balaslah kejahatan dengan kebaikan Allah akan memberi pertolongan. Walau difitnah dan dikutuk macam-macam, dia tak pernah balas malah ditolong lagi sipengutuknya itu. Contoh. Walau didoa supaya pecah perut, tapi bila sipendoa sakit ditolong pulak sedia bantuan khas perubatan.

    ReplyDelete
  3. Ha ha Anony 1: Hang tu dok suluh dalam terang sebab hang buta.Yang dok jilat yahudi hingga bayak upah sampai RM77 pada APCO kerja sapa bukan kah taukey puak biru pekat.Jangan baling batu sembunyi tangan dunia dah tahu siapa tokey puak biru dacing berat sebelah.Forum ni bukan termakan dengan puak kelintong UMNO.Hang ingat rakyat Malaysia masih duduk bawah tempurongkah.Bukti perjanjian penglibatan Pemimpin biru terjerampang dalam media .Hang sembang apa.???Masih dok main silap pulut kah.

    ReplyDelete
  4. Yang dok puji Yahudi tu UMNO/BN lama dah orang tahu cuma UMNO/ Peneroka yang masih bagang

    ReplyDelete
  5. Firaun Firaun moden muncul di mana mana di dunia ini bila mereka yang mendapat kuasa memerintah itu lupa diri dan merasa kuat, menjadi angkuh, sombong bongkak dan berkata kepada rakyatnya "hanya kami mampu membawa pembangunan dan kemajuan kepada kamu dan sekiranya negara ini diperintah oleh orang lain maka negara ini akan huruhara" demikianlah kata kata firaun moden tersebut supaya dia terus berkuasa dan terus dgn kesombongannya.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja