Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Thursday, November 11, 2010

Azizan dan Bala banjir Kedah

Telah di ketahui umun cara Azizan Razak MB Kedah melayan pertanyaan Pemberita dalam sidang akhbar semalam dan di siarkan dalam Media TV 3 mendedakan kebenaran betapa benar aklak buruk beliau sepertimana yang di bongkarkan dalam buku “AZIZAN Dalam DOSA tempoh hari.Sikap beliau yang seperti orang yang tiada profesionalisma dari segi mentabir kerajaan terserlah.Nilai pimpinan yang sebeginikah yang PAS mahu tonjolkan pada orang bukan Islam dalam bentuk dakwah .Imag aklak yang sedemikiankah yang PAS mahu kekalkan dalam jemaah.Walau pun soalan provokatif yang di ajukan oleh pemberita namun dengan menjawap cara yang demikian oleh Azizan Razak melambangkan suatu kelemahan yang amat ketara sewrta memalukan .Dari sudut emosi seorang ketua kerajaan harus dikawal dengan aklak langsong tidak di pedulikan.Sikap yang sedemikian tidak harus di amalkankan atau ada pada seorang pemimpin kerajaan.Walau keadaan mana sekali pun ketenangan dalam menjawap sebarang isu pada pihak media tidak harus di pengarui dengan emosi yang melampau sahingga mendedakan aib peribadi. seorang pemimpin..Rakyat tertanya Tanya apakah PAS yang selama ini berjuang sekian lama atas dasar Islam pemimpin yang sebegini mampu diketengahkan .Perkara yang sebegini bukan kali pertama belaku namun sikap beliau dalam menghadapi issu dalaman PAS lebih menduka cita para ahlinya.Pimpinan Pas pusat langsong tak ambil peduli dalam hal hal begini padahal tanggong jawap PAS pusat adalah memantau segala tindakan AZIZAN RAZAK sama ada bertindak dan melaksanakan mengikut dasar dan matlamat parti termasuk juga aklak beliau yang boleh membawa kepada hilangnya semagat juang dan keyakinan ahli pada pucuk pimpinan.Risiko tinggi PRU akan datang serta sokongan rakyat Kedah pada PAS akan perlu di ambil kira. Beliau tidak layak memimpin Kerajaan mau pun Parti Islam.Namun parti orang asli pun beliau tidak layak.Elok lah beliau letak jawatan sebagai MB KEDAH dan juga semua jawatan dalam PAS daripada terus menerus memburukkan lagi image Islam dan Parti Islam.Rakyat Kedah kususnya penyokong PAS malu dengan sikap yang sedemikian.Pengampu beliau Yusuf Husain sudah tentu tidak setuju dengan cadangan ini.




Ketahuilah bahawa banjir besar yang belaku mempunyai hikmah yang amat besar di sebaliknya yang tersurat dan tersirat bagi manusia mengambil pengajaran untuk mereka yang diberi hidayah.K ejadian bala atau bencana alam anugerah tuhan namun ianya berpunca sebahagiannya dari tangan tangan manusia itu sendiri dan sebahagiannya dari kehendak Allah (SWT)Sikap manusia itu sendiri mengundang kemurkaan Allah dan seterusnya pembalasan dari Allah dalam bentuk pembalasan siksaan yang pedih .Maka kembalilah manusia itu kepadanya mempertingkatkan lagi keimanan serta redoa dengan kejadian tersebut.Bagi orang yang tidak beriman akan terus menyalahkan pihak yang lain dengan tidak mahu muhasabah diri terhadap segala kesalahan kezaliman yang telah di lakukuan terhadap pihak lain.

Apakah Banjir besar di Kedah ini merupakan pembalasan terhadap MB Kedah yang tergamak memotong pembekalan Air di Sekolah Ugama Taufikiah Batu 16 Padang Lumat tempoh hari dimana tindakan sedemikian tidak pernah di lakukan oleh mana mana pihak sebelum ini yang lebih faham mengenai tanggong jawap ugama tang tanggong jawap sosial.Sekolah Ugama tersebut yang terbukti mencatik sejarah diasakan oleh Ulamak dan banyak menghasilkan para Ulamak hingga hari ini .Demikianlah apa yang terjadi sebelum ini dimana Azizan Razak dengan rakusnya mengarahkan SADA mengambil tindakan tanpa belas kesian dan tolak ansur .Walupun sekolah tersebut mempuyai masalah bill tertunggak dan tolak ansur dari segi bayaran ansuran boleh di ushakan namun sikap dendam terhadap keluarga Pak Haji Yahya Junid (Almarhom ) mendorong beliau membalas dengan cara yang demikian.Rakyat tidak akan terkejut sebab ramai pengampu yang mendapat habuan jawatan dan seumpamanya akan terus mempertahankan beliau walau apa saja yang di lakukan Azizan.

Demikian juga sikap pembohongan besar Azizan dalam menisfesto PRU 12 yang lepas ia itu membantu sekolah SAR sekiranya memdapat kuasa tetapi tindakan sebaliknya yang belaku.Salah kah pihak yang mengatakan Azizan Razak adalah satu satunya pemimpin PAS yang suka bercakap bohong,gila kuasa,perugus,petingkan diri sendiri mengutamakan habuan dan jawatan peribadi sama dengan sikap UMNO/BN.

Hikmah besar di sebalik kejadian banjir turut oleh golongan mustaafin yang terdiri dari penyokong dan perjuang Islam atas nama NGO/Mereka yang tiada jawatan kerajaan yang senintiasa iklas dalam perjuangan sangup bersabong nyawa berserta bersemagat jihad yang tinggi terus berkorban.Dengan serba kekurangan logistik yang cangih membiayai segala operasi dari titik peluk peluh mereka sendiri turun ke medan bencana menyelamatkan mangsa yang terperangkap serta memberi bantuan tanpa mengharapkan sebarang habuan.Mana pimpinan PAS pusat yang lain nya? Yang turun ke medan bencana melawat mansa banjir melainkan bekas Ahli Parlimen Kuala Kedah Saudara Mohd Sabu saja yang kelihatan.

Ini lah yang dikatakan lebihnya PAS dari UMNO semagat pegorbanan yang tinggi diterjemahkan oleh ahli dalam bentuk pelaksanaan ahli .Terdapat suatu kesah yang menyayat hati ukuwah sesame ahli pabila terlihat saja seorang ahli yang lain di timpa musibah maka tercari carilah apa apa hutang lapuk yang masih belum di jelaskan pada ahli yang ditimpa musibah maka di jelaskannya dengan segera tanpa memikirkan keperluan peribadinya sendiri.Tindakan serta semagat yang demikian tiada dalam jiwa hati pejuang bangsa seperti UMNO melainkan mereka turun ke medan untuk laksanakan ajenda politik serta bermain sentimen politik bagi mencapai cita cita pemimpin mereka.
Kekuatan PAS terletak pada Dasar dan Matlamat bukannya pada pemimpin PAS yang korup dari segi idea dan aklak.Pujian serta doa pada mereka mereka yang turun membantu siang dan malam membelah arus banjir tanpa memperdulikan keselamatan mereka harus rakyat Kedah berikan pujian dan sokongan manakala pemimin yang seperti AZIZAN RAZAK harus di tukar ganti dengan segera demi menjaga image Islam dari di nilai secara nagatif oleh orang bukan islam.


8 comments:

  1. dok gebang pa woi..... muhong banyak la hampa ni..... jilat pungkuq najib ja keja.....

    ReplyDelete
  2. Bala woi..bala.. dapat MB Azizan Sala...
    Ex-pensyarah yg tak berapa cerdik..
    Mentality pun tahap Det Khalid..

    Perhongoih macam kera pungkoq merah..
    Wartawan chikai pun dia tak boleh control marah..
    Inilah dia Azizan pemimpin beridolakan Muawiyah..

    ReplyDelete
  3. Anomy 09:45:00 tu dok jilat pungkok Azizan lah jawapnya..awat dapat jawatan apa azizan bagi samapai tak tahu arah mana nak pi Kedah ni.Sedak lah sikit kita bincang masalah rakyat dan pemerentahan nak maki mencarut tolong jangan mai sini maliu kat orang.

    ReplyDelete
  4. Apa yg orang akan fikir selepas baca article hang ni....? Depa akan pikiaq PAS tak baguih... Mmg kita kena tegur... tapi kena juga pikiaq akibatnya... UMNO tak baguh, PAS tak baguih... dah tu...? Hang la yg baguih... Nanti aku nak habaq kat ustaz Ali yg hang ni nak memperjatuhkan PAS...

    ReplyDelete
  5. Hang tu yg senget... hang pa mana tau...

    ReplyDelete
  6. ASkibatnya Apaa benda...awat kalau Pas kalah dalam PRU 13 di Kedah..Islam kalah kah???tentunya tidak.Islam tetap menang.Perentah Allah orang yang mencuri kena hukum potong tangan...tak pernah nampak atau terbaca mana mana kitab pun ..menganai akbibatnya dari pelaksanaan hukum tersebut.Dari sudut Fekah Azizan ni wajib di turunkankan dari jawatan dalam parti sebab beliau bukan lah layak untuk jadi pemimpin atau memimpin sebab beliau tak pernah jadi pejuang cuma seorang penyokong.Bila dah pencen baru aktif dalam PAS dan menuntut jawatan dalam Parti untuk jawatan PJ Kedah kemudian lantik diri sendir jadi MB Kedah medahului PAS pusat.Dari situ pun dah tak kena dari segi fekah.Sebab itu Kedah di timpa bala apa bila ada pemimpin yang mencanagkan dirinya untuk di lantik sebagai pemimpin walau pun ramai tidak suka padanya.Bagi aku beliau telah mencelakakan dirinya sendiri

    ReplyDelete
  7. Kalu PAS kalah... sapa yg menang...? Hang yg menang kot...? ISLAM PASTI menang... itu janji ALLAH... soklanyne... apakah sumbangan kita kearah kemenangan itu... memenangkan perasuah? memenangkan penentang Islam?... mana nak nampak dalam kitab... ada baca ka semua kitab2 tu...? ceramah/majlis ilmu kat masjid pun tak pernah nampak batang hidung... kononnya boikot Ust Ali kena banned... Ust Ali kena banned pun mai juga masjid jadi makmum... asyik dok ngomel ja... nak komen atau berjuang tu masuk dalam PAS la.. ahli PAS pun tak... tu la akibat baca sekerat-kerat... baca baru dua tiga muka... dah berlagak pandai...

    ReplyDelete
  8. Mana hang belajak Islam boleh di ukur dengan Pilihanraya.Awat hang ukur Ahli PAS dengan pi masjid dengar ceramah ugama kah setakat tu kah.Yang baca sekerat sekerat tu hang lah.Hang ukur Islam seseorang tu dengan pi sembayang jemaah saja. Habak mai mana hujah hang yang Islam boleh tegak dengan Pilihan raya.Bagi hujah kitab mana,hadis mana?Hebat hang baca kitab bertimbun timbun hujah hang hampas!!!Hang mana tau Aku ahli PAS ke tak hang yakin kah.Khairul Su Masjid tu Ahli Pas lah juga..tapi Isu Korban tahun lepas belum selesai tahun ni jadi isu pulak.Ahli Pas lah tu.

    ReplyDelete

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja