Bacaan Al Quran

Listen to Quran

KEDAH SENGET


BERSEMPENA DENGAN TAHU BARU MAAL HIJRAH 1 HB MUHARAM 1433 BLOG INI MENGAMBIL NAFAS BARU BAGI MENGHORMATI PIHAK PIHAK YANG BEKENAAN YANG MAHU ISU ISU YANG BERBAU PERIBADI DI GANTI DENGAN ISU ISU PERINGATAN PADA UMAT ISLAM KHUSUSNYA NEGERI KEDAH.SESUNGGUHNYA UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN INI TELAH MENJADI MANGSA DEMOKRASI BARAT LAKNATULLAH SELEPAS NEGARA INI MENERIMA SISTEM DEMOKRASI YANG TELAH MERAMPAS HAK RAJA RAJA YANG SEHARUSNYA MEMPUYAI KUASA MUTLAK BERTINDAK SEBAGAI KHALIFAH . SISTEM DEMOKRASI INILAH YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KEHANCURAN MANUSIA DAN PERPECAHAN UMAT ISLAM SELURUH DUNIA MASA KINI. .SUARA TERBANYAK MENJADI PENENTU KEPADA PERLAKSANAAN SYARIAT ALLAH YANG DIWAJIBKAN KEATAS MANUSIA.SAMA SEKALI DEMOKRASI BARAT YANG SEDANG DIAMALKAN SEKARANG INI ADALAH BERCANGAH DENGAN TUNTUTAN PADA FITRAH MANUSIA .MANUSIA JADI SESAT APABILA DIBERI HAK MEMILIH PEMIMPIN NEGARA AHLI POLITIK YANG BERKUASA MEMBUAT DASAR PEMERENTAHAN NEGARA .
SESUNGGUHNYA KHALIFAH ATAU RAJA ATAU SULTAN DITENTUKAN OLEH ALLAH (SWT)MANA KALA HAK MELANTIK PEMIMPIN HANYA TERHAD KEPADA PELAKSAAN SYARIAT SAJA TIADA TERLIBAT DALAM MELANTIKAN PEMBUAT ATAU PENENTU DASAR PEMERENTAHAN .HUKUM DAN PERINTAH TUHAN TETAP KEKAL SEBAGAI SATU PERENTAH DARI TUHAN YANG MENCIPTA ALAM INI DAN MANUSIA TIADA HAK MEMILIH MELALUI PUNGUTAN SUARA ATAU PETI UNDI TERBANYAK.SEKIRANYA BELAKU KEZALIMAN DAN PEYELEWENGAN PEMIMPIN YANG DILANTIK OLEH ALLAH LAZIMNYA MENGIKUT KETURUNAN DAN ORANG YANG TEREPILIH MAKA TUGAS ORANG BERIMAN BERDOA KAPADA ALLAH UNTUK MENUKARNYA DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH BAIK MAKA SEGALA DOSA PEMIMPIN TERHADAP RAKYAT PADA ALLAH (SWT) RAKYAT BERSERAH DAN KEMBALI.
KEMBALILAH KEPADA SISTEM KHALIFAH YANG DITUNTUT.KEMBALIKAN KUASA MUTLAK PADA RAJA DAN SULTAN.

Thursday, October 14, 2010

Wasiat sebelum PRU 13

Pilihanraya UMUM yang ke 13 bakal menjelang tiba. Keputusan keseluruhan juga kita boleh jangkakan berdasarkan kepada mood Rakyat yang masih di ambang tsunami politik. Besar kemungkinan Tsunami politik ke dua akan berlaku dan kali ini UMNO/BN akan di tolak secara total oleh Rakyat. Apakah perubahan pemerintahan akan mengubah nasib rakyat dan hala tuju negara di masa depan. Walaupun demikian sudah nampak ciri ciri oportunis Pemimpin Politik dalaman Komponen Pakatan Rakyat dan juga BN untuk mencari tempat serta kedudukan yang selesa dalam Parti masing masing bagi mendapat peluang menjadi Menteri dan Exco dalam Negeri dan sebagainya bila kemenangan di capai.


Pembersihan Pimpinan Politik yang korup pemikiran dan aklak dalam BN juga PR yang perlu dilaksanakan sebelum rakyat hilang kepercayaan terhadap parti itu sendiri..Pemimpin dan tokoh politik yang opotunis harus di rehatkan secapat munkin dalam menyusun jentera saf pimpinan parti. Ahli politik yang bersih dari segala aklak yang tercela harus menjadi isu pertama dalaman parti.Rakyat juga pandai menilai dan membuat perhitongan Megenal pasti pemimpin yang bernafsu besar,elite berjuang hanya untuk dapat kuasa dan habuan jawatan dan pangkat sudah mula menjadi ajenda tersembuyi dalam menilai setiap tokoh politik.Pemilihan PKR sendiri menjadi bukti dimana tokoh yang tidak meyakinkan rakyat di cantas dalam pemilihan..Rakyat mula faham mereka negaraini perlu sesuatu perubahan yang drastik .Rakyat memerlukan ‘Clean Politician” to lead a clean Society”.bagi menjamin kesejateraan generasi akan dating..Kuasa menghukum adalah rakyat mana kala kuasa memilih pemimpin dalam parti adalah ahli parti.Ahli Parti yang silap memilih Pemimpin dalam parti akan dihukum ketiga membuang undi dalaman PRU.Fikrah pemimpin yang sering menggunakan semagat perkauman sebagai modal untuk bertapak sebagai pemimpin kian menjadi liabilities pada parti.PEKASA mula di ketepi kan UMNO.ini menujukan UMNO sudah mula sedar apa penyakitnya walaupun perjuangan PEKASA merupakan juzuk utama dalam perjuangan UMNO.Mentaliti Rakyat sudah berubah rakyat keseluruhan menolak semagat kebangsaan sempit.Kegagalan mengunakan semagat kebangsaan akan bertukar kepada rasuah politik dalam bentuk wang .projek,bantuan dan seumpamanya lantas habuan jawatan sebagai ganjaran juga sudah menampakaan kesan dalam politik PR sudah mula hidu. Semakin hanyir dan membusukan..Parti memerentah kerajaan sudah tidak di amalkan di KEDAH ketika ini.Menopoli kuasa oleh MB dalam kerajaan bagi mengunakan jawatan sebagai habuan dalam pencaturan poltik dalam parti.Inilah puncanya penyakit baru mana mana parti politik yang bakal membawa akibat buruk dan hilangnya taat setia pada pemimpin justru membawa pepecahan dalam parti kemudian hari.Sekiranya syndrome ini tidak di tangani dengan segera kekalahan dalam PRU nanti tidak lah mengejutkan.Rakyat melihat dan mengundi ..tapi Allah maha meghukum dan maha mengetahui...Perinsip seseorang pemimpin ahli politik yang bersih misti jelas dan kukuh semata mata untuk rakyat dan sebagai ibadat pada Allah untuk melaksanakan tangongjawap tetapi jika ahli politik tiada nilai istiqomah yang tinggi serta lupa diri mudah lentur dengan tawaran atau habuan maka bala jualah akan mengundang tiba.pada diri bekenaan juga pada masyarakat yang melantiknya.

Aklak,kejujuran,keiklasan, taat pada pimpinan dan pegangan prinsip,serta dasar dan matlamat parti perlu di utamakan.Peyingkiran mana mana tokoh pimpinan yang tergelincar dari dasar parti harus di singkirkan dengan segera.Manakala yang berjawatan dalam kerajaan sedia ada seperti MB,Exco,ADUN,MP sedia ada harus di buat penilaian sejauh mana keberkesanannya dalam melaksanakan tanggong jawap pada rakyat dan parti.Rombakan saf pusat serta memilih pimpinan yang berperinsip kukoh perlu diutamakan semata mata untuk mendapat anjakan paradigma yang lebih menjamin dalam kontek memenangi hati rakyat.;.

Parti mau pun Ahli parti tidak bertindak secara professional dengan mengangap sambil lewa dalam menbentuk saf pimpinan Parti.Maka sudah seharusnya bila kemenangan dicapai ahli politik yang kita lantik akan memegang jawatan dalam parti akan menduduki kerusi kuasa berkuasa tinggi ia itu Menteri dan Exco.dan seterusnya memegang amanah rakyat mentabir Negara.Disinilah lombong Emas yang bakal di kaut sama ada secara halal atau haram merlalui rasuah.atau koleksi elaun elaun dari Jawatan lantikan politik. Sama ada kuasa yang di beri oleh rakyat merupakan suatu mandat menjaga kepetingan rakyat atau disalah guna untuk kepentingan parti persoalan ini harus di nilai oleh pengundi.Bagi rakyat pada pemimpin politik kerjanya bagi mencorak berbagai dasar dan mengikut kehendak .rakyat. dan diterjemahkan dalam bentuk undang undang tetapi sejarah politik Negara ini telah terjadi sebaliknya kerja ahli politik menyusun masyrakat atas kehendak nafsu peminpin yang tertentu dan berubah setiap kali betukarnya perdana menteri atau menteri besar.

Rakyat hanya mahu perubahan yang lebih baik dan adil mau pun dari sudat pelaksanaan atau perubahan dasar kerajaan yang lebih dinamik dan menyebelahi rakyat…Perlu dingat mana mana parti politik dalam dunia tidak bebas dari salah guna kuasa dan rasuah justru sebab manusia sering kalah dalam pertarongan dengan hawa nafsu melainkan keimanan para nabi dan rasul. Pimpinan PAS sekarang sudah pasti tidak terlepas dari godaan nafsu syatan risikonya lebih tinggi dari parti lain. Sebab perjuangan menegakan Islam merupakan satu Ibadat kepada Allah ini amat di benci oleh iblis dan syaitan.Janganlah mana mana parti yang memerentah atau pembangkang ketika ini mendabit dada bahawa mereka itu bersih dari segala kekotoran peribadi dan aklak.Tanggongjawap serta risiko paling besar adalah PAS sebab di sana ada tuntutan Islam sebagar dasar perjuangan yang di lauang lauangkan. Maka ianya memikul dua tanggong jawap ia itu tanggong jawap pada pemerentahan yang adil yang di tuntut oleh dasar parti dan tanggong jawap pada Allah dalam melahirkan pemimpin yang beraklak tinggi sebagai pewaris nabi.

Aklak peminpin serta tanggong jawap sebagai daie merupakan tanggong jawap khusus bagi pemimpin politiknya Islam.Setiap gerak geri tingkah laku di ukur menggunakan syariat Islam.Silap langkah atau lain yang di cakap dan lain yang dilaksanakan pabila memperolehi kuasa maka dengan mudah Rakyat menghukum pemimpin munafik.

No comments:

Post a Comment

Apa Komen anda

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA

Buku Bertajuk 'AZIZAN DALAM DOSA
Untuk di nilai dan Di Komen oleh Ahli PAS saja